|
ARC til EARC |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af T-Duck - 27-Oktober-2020 kl. 22:36 |
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
Nickamburi
Bruger Oprettet: 19-Juni-2016 Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Om du har mulighed for Atmos eller ej er sådan set underordnet, en soundbar ville være et stort løft fra den indbyggede TV lyd (især hvis den er af en hvis kvalitet).
Atmos får du kun noget ud af enten på BluRay Disk eller på enkelte titler på nogle streaming tjenester (Netflix, Disney+, Amazon Prime som de primære). Når du ser indhold som ikke er Atmos er det sådan set ligemeget om soundbaren har Atmos eller ej. Det er en myte at man skal bruge eARC for at få Atmos lyd. Det kan almindeligt ARC godt gøre, bare i en lavere lydkvalitet end hvad som er muligt med eARC. Dog er det indhold som ligger på streamingtjenesterne som udgangspunkt ikke et problem at få ned i en soundbar med ARC. Hvis dit fjernsyn ikke kan dekode Atmos, hvilket er svært at sige siden din information om modellen er meget -- men det virker ikke til at den kan, så er det endnu mere underordnet om soundbaren har Atmos eller ej. Men du vil stadig få massere ud af at få noget ordentlig lyd. Man kan ofte finde et sæt aktive stereohøjttalere som kan stå på hver sin side af skærmen, hvilket er at foretrække frem for stortset alle soundbarer på markedet. Og det er typisk også billigere :) men ofte må man leve med manglende kontrol fra TV fjernbetjeningen, og bruge en seperat fjernbetjening til højttalerne. Hvis du har en ekstern streamingboks, som et Apple TV så kan man, som nævnt af andre, splitte signalet netop med en splitter fra f.eks. HDFury. Så kan du kører et eARC Atmos signal ned til en soundbar, og et signal ud til TV'et. Men, det kræver altså at du har en ekstern kilde, da signalet netop skal splittes ud seperat til TV og soundbar. Det vil med andre ord betyde at lyd fra antennesignal som er sat direkte i TV'et, ikke ville komme ud af soundbaren. Splitter løsningen giver altså kun mening hvis din eneste kilde er en enkelt streaming boks. Håber det hjalp.
|
|||
Mortenlist
Ny bruger Oprettet: 27-Oktober-2020 Sted: Årslev Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
mange tak for svar.
Jeg har kigget på Sennheiser Ambeo soundbar, og så har jeg kigget på B&W formation setup. En lille åbning på Sonos Arc med sub + baghøjttalere. Jeg er nu mest til Sennheiser umiddelbart da jeg umiddelbart godt kan se det fede med et rent look uden for meget ved siden af. Jeg går og venter på at hi-fi klubben Odense får den hjem. Skal høre den først.
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, når der ikke er Atmos informationer i det signal der kommer fra tv, kan de ikke bare “trylles frem”. Soundbaren kan sandsynligvis lave noget “fake” Atmos for at give mere rumfornemmelse. Klaus
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af T-Duck - 27-Oktober-2020 kl. 23:50 |
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
Mortenlist
Ny bruger Oprettet: 27-Oktober-2020 Sted: Årslev Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej T-Duck
Nej det er også min fornemmelse med Sennheiser det du skriver. Forstår ikke helt det du skriver med appletv, men den kan jeg selvfølgelig undersøge nærmere. Jeg er dog lidt bekymret for den fysiske størrelse på Sennheiseren da vores ikk er ret stor Det må jeg vurdere når jeg ser den. Men et fint valg kan jeg høre. Hvad med B&W formation setup, også med soundbar, sub, og 2 x rears, og alt trådløst.
|
|||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
||
B&W har jeg hverken læst eller hørt noget om desværre |
|||
|
|||
Mestah
Junior bruger Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det jo lige det HdFury Arcana kan, du forbinder AppleTV, TV og soundbar til Fury. Fury håndterer lyden som bliver det kilden afspiller og sender det til soundbar, Fury sender billedet til TV og Fury håndterer ARC protokollen som eARC fra TV og sender det til soundbar. Soundbar vil få rigitg Atmos lyd fra Apple TV.
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Korrekt, men det var ikke det jeg svarede på! Spørgsmålet gik på om den kunne lokke et Atmos signal ud fra arc udgangen - og det kan den ikke. Køber man en soundbar der kan håndtere HDMI in fra ATV og sende ud igen til tv er Fury boksen overflødig. Klaus
|
|||
Nickamburi
Bruger Oprettet: 19-Juni-2016 Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sennheiser Ambeo er i den grad i en klasse for sig, både hvad angår lydkvalitet og størrelse, indenfor soundbarer :) Det er dog stadig en soundbar, og kan godt mange den dybeste bas.
Det som Klaus mener er, at siden dit TV ikke kan dekode Atmos, så kan du tage dit Apple TV og sætte direkte ind i Ambeoen. I modsætning til de fleste andre soundbarer, har Ambeoen nemlig et fuldvoksent HDMI-board, hvor den både har en eARC (eller bare almindeligt ARC i dit tilfælde) til at slutte et fjernsyn til soundbaren, men den har faktisk også 3 HDMI inputs. HDMI eARC indgangen er således også en udgang, som kan sende signalet fra Apple TV igennem Ambeoen så du får Atmos, og så billedet videre op til dit TV. Kablet til og fra TV'et vil således både kunne tage lyd fra TV'et og sende ned i Ambeoen, f.eks. et antennesignal med almindeligt flow-TV og derudover også sende billedet fra Apple TV op til TV'et. Din opsætning er derfor ikke: Apple TV -> TV -> Soundbar Men derimod: Apple TV -> Ambeo <-> TV Derved elimineres den HDFury som var talt om, da Ambeoen har denne funktion indbygget. Ambeoen kan således sætte op til både at kunne afspille almindeligt surround, stereo, og Atmos indhold med ekstra information. Ulempen er at man ikke kan tilslutte rent faktiske side-, bag- eller loftshøjttalere, den kan kun forsøge at projektere lyden rundt i lokalet. Men det er en imponerende soundbar, ikke destro mindre :) Håber det giver mening.
Redigeret af Nickamburi - 28-Oktober-2020 kl. 11:11 |
|||
michael.hojgaard
Junior bruger Oprettet: 08-September-2014 Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes da du skal tage Beosound Stage med i dine overvejelser. Der får man faktisk ret meget for pengene og den er også ret kraftig. Det kan i hvert fald ikke skade at lytte til den.
|
|||
MJH
|
|||
Stoffer1987
Guld medlem Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 655 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg er i samme situation som dig.
TV uden Earc, Sonos ARC Soundbar med Earc og en Apple TV 4K.
Jeg har bestilt en HD Fury arcana, som skal "fødes" af et Apple TV 4K. Arcana´en skiller herefter signalet i 2: Et til lyd (som konverteres til Earc som skal i Sonos Soundbar), og et der skal til tv. Jeg modtager den slut november, og forhåbentlig virker den efter hensigten. |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |