|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||||
Tror det sørme ikke Flemming, jeg bliver checket på Flyvemedicinsk én gang om året (også øjene |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||||
det der med lægen, kender jeg alt til. jeg kan da få min læge til alt. har lige fået en lægeærklæring, på at jeg ikke behøver sele i bilen. så det har ikke noget at sige. |
|||||
Mvh
Flemming Larsen |
|||||
![]() |
|||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
||||
Det kan være deres BD50 er bedre indstillet end deres BD30. I hvert fald BD30'eren i standardindstillingerne klipper nogle af de finere detaljer; om det er tilfældet for BD50 ved jeg ikke, men man kan godt indstille de to maskiner så den ene giver bedre billedkvalitet, selvom de begge er i stand til at outputte helt korrekt 1080p fra en 1080p-lagret Blu-ray-skrive, præcis ligesom (en korrekt indstillet) PS3 og deslige. Uniphier chippen har ikke vanvittigt meget at gøre med Blu-ray-afspilning, med mindre man sætter maskinen til at de-interlace 1080i-lagrede skiver til 1080p, hvilket så vil lede til tab af opløsning grundet det mangelfulde chipset. Ligesom det nævnes i anmeldelsen der blev linket til i en anden tråd af Denons 'lille' Blu-ray-afspiller. Redigeret af Naiera - 04-August-2008 kl. 21:42 |
|||||
![]() |
|||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||||
Øhhhh....og? |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||||
Nu er det jo så det omvendte der er aktuelt i mit setup. Min skærm kan "kun" modtage 1080i, så da de fleste skiver er 1080p, skal de interlaces inden de sendes videre. Vil da også tro at en 1080i skive giver et bedre billede, da den ryger gennem uden billedbehandling. Men hvis det betyder at der bliver bedre billede hvis der anvendes et panel med 1080p, så vil jeg blive overrasket, da billedet i øjeblikket er helt fantastisk klart og detaljeret. Redigeret af Kampus - 05-August-2008 kl. 00:39 |
|||||
![]() |
|||||
BUGz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
||||
hvad er konklusionen forstaar ikke tysk |
|||||
Pioneer PDP-LX5090
|
|||||
![]() |
|||||
laurs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||||
Jeg holdt op med at læse efter at de fremhævede bl.a. "enorm tiefem Schwarz" (enormt dyb sort) som et af argumenterne for at Denon afspilleren er bedre end de andre. Jeg mener ganske enkelt ikke at AreaDVD er i stand til at udtale sig objektivt om de ting de anmelder. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Det lyder da interessant Otto, hvorfor mener du ikke at AREADVD er objektive? |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||||
For det første er der jævnligt beskrivelser som den nævnte. Hvis der er forskel på sort-niveauet på to forskellige afspillere, så er der en specifik grund til det som bør adresseres, det er ikke bare et spørgsmål om to forskellige kvaliteter - hvis man kan konstatere en forskel i sort-niveau, uden at forholde sig til hvor dén forskel stammer fra, så ved man ikke nok om digital billedgengivelse til at kunne foretage en objektiv anmeldelse. For det andet, så har de f.eks. flere artikler der omhandler tweaks af diverse afspillere, der gennem opgraderinger af elektrolytter osv ifølge anmelderne leverer bedre billede via HDMI. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre, og det lugter langt væk af at man har lidt for travlt med at please en sponsor. Enten dét, eller også tør man ganske enkelt ikke indrømme at man ikke kan se forskel, for tænk hvis der nu er en forskel som man har overset, så undergraver man jo sin egen troværdighed ved at skrive at der ikke er forskel, ikke? Så er det lidt mere "sikkert" at levere nogle ret udsvævende beskrivelser af hvordan de nyeste og dyreste afspillere har "bedre sort, bedre skarphed, flottere farver, yada yada yada". Det er muligt at de er dygtige nok til at kunne lave fornuftige anmeldelser af TV, og som subjektive anmeldelser er de sikkert bedre end flertallet (de er i hvert fald mere omfattende), men der er ingen objektivitet whatsoever i deres bedømmelse af kvalitet. Det lugter langt væk af placebo-befængte subjektive bedømmelser af billedet. Et site af den størrelse og indflydelse burde efterhånden have hævet niveauet lidt mere end dét. Når man kigger på hvor omfattende anmeldelserne er, skulle man tro at der var tid til lige at kigge lidt på et test-billede eller to. Eller bare sætte sig en lille smule ind i hvordan TV-systemerne fungerer. Forhåbentligt kommer der snart HD-benchmarks på www.hometheaterhifi.com, det vil være noget mere interessant læsning. Redigeret af AV Precision - 05-August-2008 kl. 07:55 |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Jeg skal måske lige understrege at jeg ikke nødvendigvis mener konklusionerne i pågældende artikel er forkerte (jeg har som sagt ikke læst artiklen færdig), men deres argumenter er utroværdige. |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |