|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() Sendt: 14-December-2008 kl. 09:41 |
|||
Jeg ville også kigge på KEF samt A. Gallo.
Med lidt god vilje, kan du måske få Gallo presset lidt ned i pris, så du kan købe 5 billigere = mængderabat... Det er den bedste design venlige, lille, WAF-godkendte højtaler jeg har lyttet på! ![]() |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||
Jeg har ikke hørt de Argon, men jeg tror det! Har du hørt Gallo? KEF 3005SE: http://www2.kef.com/us/SurroundSound/KHT/3000 KEF 5005.2: http://www2.kef.com/us/SurroundSound/KHT/5000 Nogle steder har det været muligt at fremskaffe 5005.2 til billige penge, vejl. pris er 15-16K, så det kan være du kan finde et sæt! ![]() |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
Wester ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 542 |
![]() |
|||
De behøver absolut ikke være ens, og man kan snildt undvære sub. en. Det har jeg gjort i lo år uden problemer. Det er klart at hvis man har et kæmpebehov for dybbas er der ingen vej udenom en subwoofer. Nu har jeg d
![]() ![]() Redigeret af Wester - 14-December-2008 kl. 10:45 |
||||
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
||||
![]() |
||||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|||
Jeg går også med overvejelserne om at købe et surroundsæt (igen..
![]() |
||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Nej, det tror jeg ikke - da lyd lige så meget er smag og behag. Men jeg tror at Kef, Focal og Gallo er bedre end Argon. Nu er Argon'erne så meget større, så det kan være de overordnetset er bedre. Det fælleskøb der pt er af Focal Sib, er jo godt nok noget billigere end Argon 7000, og hvis de også skulle lyde bedre ville det være perfekt
Ja, du får meget bedre reol/stativ-højtalere for 8K end gulvhøjtalere. Og oftest vil de gøre det langt bedre, medmindre jeres stue er stor som en balsal? ![]()
Ja, højtalerene skal gerne være af samme mærke + model, så de bruger samme enheder og har samme klang!
Det er ikke størrelsen, men gørelsen... ![]() |
||||
De bedste hilsner
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det lyder som en god plan...
![]() Dog er KEF5005.2 dobbelt så dyrt i vejl. pris som argon, så du skal forhandle lidt, eller købe i udlandet! |
||||
De bedste hilsner
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg vil umiddelbart tro det er det bedste kompromis mellem design og lyd, man betaler bare prisen!
Ellers ville jeg sige Gallo, som findes til forskellige priser: http://www.kf-scanaudio.dk/gallo.html Det burde være muligt med lidt mængderabat... ![]() |
||||
De bedste hilsner
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
|||
Det kan helt klart anbefales at smutte en tur forbi kf-scanaudio for at se på deres Gallo. Har selv været turen igennem med Argon og Gallo. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja, KEF er noget dyrere. Der er jo lidt prisforskel mellem Focal og Gallo, men der er også stor forskel i lydkvalitet og samlekvalitet. Tror du får RIGTIG meget mere for pengene ved Gallo - som lahan også skriver! Redigeret af Asklepios - 14-December-2008 kl. 11:52 |
||||
De bedste hilsner
||||
![]() |
||||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|||
Det ser sgu smart ud,men jeg synes måske højttalerne er lidt tæt på hinanden, hvorved man vel ikke får fuld effekt af surround lyden ? |
||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det vil jo lyde som om at lyden kommer fra gulvet, eller det er et meget lavt orkester der spiller...
![]() Men ellers er der intet problem. Men spørgsmålet er, om du får noget ud af at skifte til bedre reolhøjtalere - når de får en så uhensigtsmæssig placering... |
||||
De bedste hilsner
||||
![]() |
||||
JFalkenberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2007 Sted: Herning Status: Offline Point: 289 |
![]() |
|||
Da jeg selv har det Argon sæt som er omtalt vil jeg da lige komme med en kommentar
![]() - Rigtig meget af lyden i dette sæt kommer fra subben, jeg savner lidt at de enkelte højtalere ville "arbejde" mere. - Centerhøjtaleren kan godt virke lidt fesen hvis ikke den bliver placeret i en ordentlig højde, helst så man kan se den. Så der også vil være en fri li nie fra højtaleren til ens øre, synes at "forhindringer" så som et sofabord kan tage lige lovlig meget af lyden. (Har selv lige bestilt en org underhøjtaler fra pio i stedet) - Side og -baghøjtalere er der er intet at klage over. Overall er jeg rigtig glad for dette anlæg, og synes det er kanon til prisen. Personligt elsker jeg at høre rigtig rigtig højt musik, og der kunne jeg godt savne at bassen var lidt mere med når der blev skruet helt op for forstærkeren. Jeg synes at højtalerne gengiver musik rigtig godt, og man kan virkelig høre hvad der sker i et nummer mht. instrumenter. Derudover kan jeg rigtig godt lide designet ![]() Men hvis du bor i Herning området er du velkommen til en lytter... EDIT: Skal lige siges at jeg ikke har hørt dette anlæg på andre recievere end min nuværende (se signatur), der også snart skal skiftes til en Onkyo 606 el. 706. Redigeret af JFalkenberg - 14-December-2008 kl. 12:43 |
||||
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |