recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Argon bluetooth modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Argon bluetooth modtager

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Argon bluetooth modtager
    Sendt: 30-December-2014 kl. 22:04
Hej

Jeg har købt en argon bt2 bluetooth modtager til mit gamle Harman kardon AVR 130 anlæg.
Mit problem er at jeg ikke kan få lyd når jeg kører lyden igennem mit optisk kabel.

Der står at mit anlæg skal undestøtte 24bit / 192kHzfor for at det virker, hvis jeg har forstået det rigtig.

Men understøtter mit anlæg ikke 24bit / 192kHz eller mig der har misforstået noget i forhold det her link:
Rul lidt ned på siden for at se det.
http://www.cnet.com/products/harman-kardon-avr-130/specs/

MVh. Thomas
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 05:41
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Husk at vælge digital input til optisk.

Se side 23 i manual.

Det har jeg gjort. For hvis jeg sætter kabelet i Tv'et så kommer der lyd, så det er ikke der fejlen er.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 11:42
Skal lige være helt sikker.

Er det lyden fra tv du hører gennem forstærkeren?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

Der står at mit anlæg skal undestøtte 24bit / 192kHzfor for at det virker, hvis jeg har forstået det rigtig.

Men understøtter mit anlæg ikke 24bit / 192kHz eller mig der har misforstået noget i forhold det her link:
Rul lidt ned på siden for at se det.
http://www.cnet.com/products/harman-kardon-avr-130/specs/ 
Hvis lyd fra TV virker, kunne det måske være dit Toslink kabel der er for dårligt til at overføre 24bit/192KHz ? 
Lyd fra TV er med lavere bitrate.

Og kommer der synligt lys ud af kabel (receiver ende) når det sidder i BT2 ?

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 13:16
Når jeg kablet ud i receiver ende, er der synligt lys.

Kablet sidder i optimal in på receiver og jeg har valgt video 1 som kanal
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

Når jeg kablet ud i receiver ende, er der synligt lys.

Kablet sidder i optimal in på receiver og jeg har valgt video 1 som kanal

Og du har valgt optical som kilde til video 1?

Side 23 i brugsanvisningen......
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 17:02
Jeps. På bagsiden står der video 1 og har prøvet de andre indgange uden det virker.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 11:22
Jeg tror du misforstår.

Du tilslutter kablet til optisk in i reciever.

Herefter skal du ind i menuen på reciever og fortælle at den optiske indgang skal bruges af video 1.

Hvis video 1 eksempelvis står til at bruge en analog indgang kommer der ingen lyd.

Det er ikke som på gammeldags receiver hvor hver indgang passede til en specifik knap på fronten.

Recieveren er en computer, der skal have at vide hvilken indgang den skal hente lyden fra.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 13:06
Flere indgange kan være præ-indstillet. Hvis der ved en indgang står "Video 1", så virker den ved tryk på Video1 på fj.bj.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg tror du misforstår.

Du tilslutter kablet til optisk in i reciever.

Herefter skal du ind i menuen på reciever og fortælle at den optiske indgang skal bruges af video 1.

Hvis video 1 eksempelvis står til at bruge en analog indgang kommer der ingen lyd.

Det er ikke som på gammeldags receiver hvor hver indgang passede til en specifik knap på fronten.

Recieveren er en computer, der skal have at vide hvilken indgang den skal hente lyden fra.

Har valgt den rigtige instilling, for den virker når sætter kablet i fjernsynet.
Ellers tage jeg lige forbi hifi kubben i morgen og høre dem ad. Det kan selvfølgelig også være at bluetooth modtageren har en defekt.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 13:43
En sidste gang.

Går kablet fra tv til receiver når der er lyd?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu