recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Argon højtalere + Denon reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArgon højtalere + Denon reciever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Emne: Argon højtalere + Denon reciever
    Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 10:20

Er der nogle som kan sige noget godt eller dårligt om følgende setup:

Højtaler system Argon 7000:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/_arg on_7000_hoejttalersystem_soelv.htm

Sorround reciever Denon AVR-1508
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1508_surround_receiver.htm 

Så vidt jeg kan se så kan recieveren ikke afkode de nye hd lydformater - men er det nødvendigt hvis man køber en afspiller som kan klare det ?

Redigeret af Ullum - 24-Oktober-2007 kl. 10:34
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 11:22
Hejsa,

Generelt set går man ikke så meget galt med Denon. Jeg valgte selv en AVR-2807.

Jeg har også Argon-sættet. Det er ganske godt, men man skal ikke forvente, at det kan afløse en god gulv-højttaler, men det er væsentligt bedre end de typiske kombo-anlæg.
Jeg er selv så småt ved at overveje om jeg skulle skifte til B&W XT-serien (men det er så en hel anden pris-klasse).

Jeg havde en tråd ovre på et andet forum omkring netop højttalerne - der er lidt spændende billeder:
Inside Argon
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 15:14
Denon AVR-1508 har HDMI 1,3 så hvis din afspillere kan decode og har HDMI 1,3 så skulle du sagtens kunne afspille de nye hd lydformater!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 15:26

Tak for informationerne viol8r og Asklepios

hmmm ... jeg ved ikke rigtig med det Argon sæt - det er kanon flot og passer rigtig godt ind i indretningen, men lyden skal jo også gerne være god - må prøve at finde en hifiklub og høre dem.

Vil jeg være bedre stillet med et sæt KEF 3005 i stedet - sådan rent lydmæssigt ?? 
Dem er jeg også lidt småforelsket i og de har også høj WAF, det kniber bare lidt med at finde nogle som forhandler dem.

Er den valgte reciever kraftig nok til at fyre op under henholdsvis Argon og KEF sættene ??  

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 15:46
Jeg kender ikke umiddelbart forskellen mellem argon og kef. Men der er jo rigtig mange herinde der har kef og roser dem til skyerne.

Denon er sikkert kraftig nok. Men den har jo ikke meget overskud. Har du haft Onkyo 605 i tankerne?
Eisa winner, har flere Watt og kan decode de nye hd lydformater!  Den skulle kunne trække både kef og argon uden problemer.
Christian (aka. CSN-teknik) burde kunne hjælpe dig med KEF og Onkyo. Han er en super gut, leverer den bedste service og hjælper dig gerne med ALT!!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu