|
Argon højtalere på Samsung tv brummer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
JKL-DK ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2018 kl. 16:14 |
Hej Alle.
Jeg har sat et par Argon 7460a på mit Samsung tv. Det er koblet på via mini jack (høretelefoner) men de brummer en del. Er der nogen der har en løsning på det? Der er en usb input bagpå højtaleren, men så vidt jeg ved kan usb ikke transporter lyd, eller er jeg forkert på den? Har testet højtalerne ved afspilning fra mobil og her er der ingen mislyd, så på en eller anden måde må det være tv'et der driller. Pft.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu ved jeg ikke hvilket kabel du bruger. Det skal være som dette og tilsluttes stereo indgang på højttaler.
Og så skal du tjekke i tv’ets menu at hovedtelefon udgangen er sat til Line out og ikke headset.
Redigeret af Mufti - 25-December-2018 kl. 23:37 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19664 |
Prøv at vende netstikket til højttalerne (no kidding!). Klaus
|
|
![]() |
|
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
Har du sat kablet ind i headphone stikket på fjernsynet..
Hvis ja til det, så bør du i stedet anvende Phone stikkene som formentlig er ovre bag på (sort og rød).. Headphone udgangen bør kun anvendes som sidste udvej..
Redigeret af NikolajDS - 26-December-2018 kl. 13:44 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Problemet med RCA udgangen er bare, at de ikke kan volumereguleres på langt de fleste TV. Så skal det gøres direkte på højttalerne.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19664 |
Næste problem er at phonoudgangen er fraværende på rigtigt mange nyere tv....
Klaus
|
|
![]() |
|
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
Det er selvfølgelig rigtigt.. Og også derfor at det ikke er optimalt med aktive højtalere uden fjernbetjening som "soundbar" til et fjernsyn..
Men i det mindste så kan det afprøves, og så skrue godt op for højtalerne, og hør om mislyden er der.. Det vil ihvertfald fejlfinde, og jeg synes det er tit, at der kan være lidt overgangstøj ved anvendelse af Jack udgange beregnet til ikke-aktiv høretelefoner..
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
Hvis ja, er TV netledning med DK 3-benet stik med jord, eller bare standard Schuko stik som kræver en "tysker" stikkontakt for at få jordforbindelse. ![]() Ellers kunne en adaptor måske hjælpe.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
JKL-DK ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Tak for alle jeres svar.
Er der nogle der ved om dette kan være en løsning? Redigeret af JKL-DK - 26-December-2018 kl. 21:17 |
|
![]() |
|
Tak for svar, men stikket kan desværre ikke vendes.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er muligt du kan løse det med en Ground Loop Isolator. Det gjorde jeg i bilen med min BT- receiver. Den brummede frygteligt når man ikke spillede musik. Så snart der var lyd, så forsvandt det.
Da jeg satte denne lille dims på, forsvandt det helt. https://www.amazon.co.uk/Ground-Isolator-Neoteck-Filter-Eliminator-Black/dp/B076J3GD74/ref=pd_lpo_vtph_267_tr_t_2?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=XZ7CH4DDB7PGSADJ9MRW |
|
![]() |
|
Der er kun mulighed for headphone, Tv har ingen phono stik.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |