recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Arion AT9310PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArion AT9310PVR

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 20:48

Okay nå ja... men det sprog på "linket", kan jeg altså ikke klare.  

Og jeg synes ikke lige, at jeg kan finde noget brugbart på den station du nævner.

Men den lyder så fremmed endnu, at jeg tvivler på, at den overhovedet er brugbar og anvendelig på det danske marked.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
SanDerS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 20:51
jeg får lige smidt nogle billeder op. der kommer en til i febuar med hdmi
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 08:20
Har selv en AT-9310 PVR som heller ikke eksisterer hos Arion. Man må formode det bare er en 9300 med ekstra "udstyr" (Conax) og det kunne man frygte også er tilfældet med en AC model. Hvis det er ville jeg skynde mig at returnere den for der er INTET "den bedste" over den.  Dette koreanske firma kender ikke til andet end at spytte modeller ud uden at yde nogen form for support. Sagt på en anden måde; køb kun hos mere anderkendte fabrikater.

Lars
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 09:20
Hej Lars,

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Jeg kan ikke anbefale AT 9310 PVR. Jeg har haft min siden begyndelsen af Maj 2006 og den har ikke været andet end problemer.

Jeg har selv haft en AT 9310 de sidste 3 måneder - og selvom der er plads til forbedring kan jeg slet ikke genkende dine ankepunkter. Kun én gang har jeg oplevet at modtageren har låst, så der skulle slukkes og tændes for strømmen på kontakten - men undertekster mv. fungerer fint. Med de problemer du nævner, skal forhandleren kontaktes for at hjælpe med en udbedring (evt. ombytning?). Hvis Proshop løber fra deres ansvar om reparation/ombytning, kan det vel ikke være Arion's skyld!?

Under fælleskøbet af AT-9310, var der iøvrigt nogle udfordringer med netop den underdimensionerede strømforsyning (hvis man satte specielt store diske i modtageren). Det fik Xave udbedret - og der har (mig bekendt) ikke været nogle problemer med de modeller siden.

Når det er sagt, vil jeg dog medgive at der er punkter hvor modtageren kunne forbedres (f.eks. undertekster hvor der konsekvent mangler nederste pixel-linie i hver tekst-linie). Den manglende support hos Arion kan jeg også bekræfte - jeg fik aldrig svar på et spørgsmål jeg sendte dem vedr. USB problemer - og firmware-opdateringer gør de sig øjensynligt ikke i.

Men modtageren har nogle unikke egenskaber (USB tilslutning, flerkanals-optagelse) som - for mig - virker upåklageligt og hæver modtageren over de fleste andre!

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 10:13
Hej Lars

Uden support bliver denne modtager aldrig færdig og da jeg har haft min siden maj sidste år uden at kunne få det fra Arion kan den ikke anbefales. Jeg frygter der aldrig kommer nogen opdateringer og så står man med en modtager fyldt med fejl uanset hvad forhandleren end prøver på. Prøv f.eks at optage DVB undertekster fra 2 kanaler samtidig, det kan man ikke.  Jeg har en hdd på sølle 160Gb monteret i den, hvilket da vist ikke kan siges at være specielt stor og alligevel røg strømforsyningen.

Jeg må ud fra mine erfaringer fastholde at modtageren på trods af nogle gode detaljer ikke kan anbefales og man skulle måske hellere kigge på en Digiality 604 T, hvis man vil ofre lidt ekstra; Kjaerulff opdaterer i det mindste deres software hvis der er fejl i.

Lars
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 11:38

Tjek dog Topfield!

I forhold til Arion, så kan den kun optage 2 programmer samtidigt og USB-forbindelsen er langsommere - men det fungerer(!), og så kan den en masse andet som Arion eller Digiality ikke kan.....

Undertekster, lyd og også tekst-tv er med på optagelserne - også når der optages 2 programmer - og usb-forbindelsen kan sende optagelser over på pc - med undertekster - der kan vises uden konvertering i f.eks. VLC, eller konverteres og brændes på dvd.

Selvom boxen egentlig ikke har bugs, så kommer der løbende firmwareopdateringer med justeringer og forbedringer



Redigeret af miri - 10-Januar-2007 kl. 11:40
miri
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 13:39
Det er også en mulighed. Jeg kan ikke rigtigt finde netværksforbindelse eller DVI udgang på en Topfield sammenlignet med Digiality 604 T?

De ting du nævner med undertekster og tekst-tv gælder også for Arion når det ellers virker som det skal.


Mvh,

Lars
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:20

Utrolig forskel der åbenbart kan være mellem to modeller fra samme producent. Jeg har i ca. 1½ år været den lykkelige ejer af søstermodellen, Arion AF 9300PVR, altså DVB-S modellen. Der har været få og små bugs, som løbende er blevet rettet.  Jeg har en ide om, at det måske skyldes at denne model, globalt set er solgt i langt større antal end DVB-T modellen. Jeg har før nævnt, at jeg mener denne modtager er verdens bedste. Det mener jeg stadig. I øvrigt har Arion i flere år været storleverandør til andre, mere kendte mærker, bl. a. Echostar, som så har solgt produkterne under eget navn. Et skifte til andet mærke er derfor ingen garanti for kvalitet.

Flemming

 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:41
Du har nok ret i at det skyldes at DVB-T modellen ikke er særlig udbredt, men det ændrer ikke ved den manglende support fra Arion. Uanset hvad er der åbenbart meget stor forskel på om der står DVB-S eller -T for -T er bestemt ikke i nærheden af at være særlig god. Til sat bruger jeg DM 7000 der måske kun overgåes af andre DM modeller. Det er altså ikke fordi jeg ikke "leger" med udstyret for at få det til at virke ordentligt, det har bare ikke været muligt med denne model, der mangler ordentlig software.


Mvh,

Lars
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 21:17

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Jeg kan ikke rigtigt finde netværksforbindelse eller DVI udgang på en Topfield sammenlignet med Digiality 604 T?

De ting du nævner med undertekster og tekst-tv gælder også for Arion når det ellers virker som det skal.

Du har ret mht. LAN og DVI, da Topfields trådløse LAN-udgave (TF6000PVRt) og HD udgave med HDMI (TF7000HDPVRt) kun er introduceret i Australien. Til gengæld for LAN kan du anvende USB 2.0 forbindelsen, så filerne på Topfielden kan læses, kopieres og deles fra en pc, og som nævnt tidligere - det fungerer! Den kvalitetsmæssige fordel i DVI fremfor rgb eller component er vel et åbent spørgsmål - der er trods alt tale om SD og ikke HD - men jeg medgiver at Digiality er på forkant med den option.

Ud over, at det basale fungerer (optagelser, time-shift, timere usb etc.), så er Topfields fordel fremfor konkurrenterne muligheden for at tilpasse brugerfladen individuelt gennem TAP's - dvs. programmer, der ændrer eller tilføjer funktionalitet. Der er store brugergrupper i Tyskland, Holland, UK, Finland og Australien (med i alt 20-30.000 brugere!), hvor boxen drøftes, men hvor der også udvikles programmer. Jeg har lagt nogle stykker ind der øger funktionaliteten, men som opleves som en del af brugerfladen. Jeg kan nu lægge nøgleord ind, f.eks. "Forbrydelsen", og min Topfield vil så en gang i døgnet gennemsøge EPG'en og tjekke om der er afsnit, der ikke er lagt timere på, og så lægge timere ind for disse. Det betyder, at alle afsnit vil blive optaget uanset om DR rykker rundt på sendetidspunktet i nogle uger. Tilsvarende er der udvilket programmer til jukebox-facilitet, billedfremvisere, spil m.m., og der i dag flere hundrede programmer, der frit kan downloades. Det kan også gøres på dreambox og media-centre, men de eksisterer allerede på Topfield og igen - det virker! 

Med hensyn til sammenligningen med Arion (undertekster og tekst-tv), så er det vel som med de 10 fugle på taget.....

miri
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 21:29
Jeg kan forstå på dig du er meget glad for din Topfield?


Lars
Til top
mojakobsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 22:39

Hej,

Jeg er blevet ret lun på en Arion og har i den forbindelse nogle spørgsmål:

1) Er det muligt via EPG'en at optage serier - forstået på den måde, at hvis man f.eks ønsker at optage Matador, vælger man optag serie (eller hvad det nu hedder) og så finder Arion selv ud af, at tjekke når EPG'en opdateres?

2) Er der nogen der har erfaring med at bruge RF modlations muligheden, til at se TV i et andet rum, end der hvor Arion er placeret?

Mvh.
Mogens

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu