recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Arkiv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArkiv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:03
Ok. Jeg tog mig sammen og ringede til YouSee supporten. Her fik jeg at vide, at når jeg har adgang til Cinema, så må fejlen med TV-Arkiv og StartForfra ligge ved YouSee's servere. Supporteren kunne oplyse mig om, at de havde fået flere lignende fejlmeldinger i dag og at han ville oprette en sag til teknikerne. De vil kigge på det imorgen. Hvis jeg stadig har fejlen om en uge, skal jeg ringe til dem igen.

Fejlen med at boksen meddeler mig, at der ikke er noget YouSee TV-netværk, skulle jeg ikke bekymre mig om, sålænge jeg har hul igennem til mine TV kanaler.


Redigeret af SJ - 20-Februar-2011 kl. 20:38
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Ok. Jeg tog mig sammen og ringede til YouSee supporten. Her fik jeg at vide, at når jeg har adgang til Cinema, så må fejlen med TV-Arkiv og StartForfra ligge ved YouSee's servere. Supporteren kunne oplyse mig om, at de havde fået flere lignende fejlmeldinger i dag og at han ville oprette en sag til teknikerne. De vil kigge på det imorgen. Hvis jeg stadig har fejlen om en uge, skal jeg ringe til dem igen.

Fejlen med at boksen meddeler mig, at der ikke er noget YouSee TV-netværk, skulle jeg ikke bekymre mig om, sålænge jeg har hul igennem til mine TV kanaler.
Du kan selv se din internetforbindelse. Prøv at gå ind i menu/indstillinger/information/internet.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 19:37
En lille opdatering: Jeg har nu adgang til funktionen StartForfra.  Thumbs Up

TV-Arkiv er dog stadig ikke tilgængeligt.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 20:33
Nu virker det hele. Når jeg laver en test, finder den også et YouSee TV-netværk. Jeg er nu en tilfreds YouSee kunde.  Clap

Redigeret af SJ - 25-Februar-2011 kl. 20:34
Til top
alkra Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2011
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 23:15
I lørdags tilkøbte jeg YouSee Plus til den YouSee Clear-aftale, vi i mange år har haft. Alt vdr. opsætning og installation af boksen gik som lovet hurtigt og problemfrit - også tilslutning til vores trådløse netværk. Så langt, så godt. Desværre virker TV Arkiv-funktionen stort set ikke (StartForfra og Cinema virker dog uden problemer). 

Ved brug af Arkiv, er jeg en håndfuld gange nået frem til at browse program-titler og har 1-2 gange også haft held til at sætte en udsendelse i gang. Men i langt de fleste tilfælde får jeg desværre en (for det meste tom) fejlmeddelelse, enten lige efter at have valgt TV Arkiv eller det næste trin i menuen. 
I ca. halvdelen af forsøgene fastlåses menuen tilmed, så jeg er nødt til at slukke og tænde bag på boksen, for igen at kunne se tv i fuldskærmsvisning. 

Test af indstillinger giver ingen fejl, men søndag eftermiddag kørte YouSee Support en remote test, som viste ganske mange fejl. Formatering af harddisken hjalp ikke, så de konkluderede at boksen var defekt og sendte mig videre til deres teknikere. Aftalen med dem blev, at de skulle komme med en ny boks i dag, onsdag. Tidligere på dagen blev jeg så ringet op af en tekniker, som mente at have lokaliseret fejlen i deres servere. 

Jeg syntes produktet lød lovende og fandt prisen acceptabel, men indtil nu har produktet altså ikke levet op til det, jeg er blevet stillet i udsigt. Hverken kunde- eller produktoplevelse har været god: Jeg har ingen garanti for, hvornår jeg får den service, jeg betaler for - til gengæld har jeg ingen fortrydelsesret og er bundet til aftalen i 6 mdr. 
Det er jeg selvfølgelig utilfreds med og jeg synes ærligt talt heller ikke det er nok, hvis YouSee nøjes med at rette den tekniske fejl i deres udstyr: Jeg brugte det halve af weekenden på at fejlsøge på boksen, læse manualer og fora, samt at vente på/tale med YouSee Support. I dag skulle jeg være hjemme fra arbejde for at lukke en tekniker ind, men det blev kun til en telefonsamtale. 
Jeg synes efterhånden YouSee står i gæld til mig og jeg forventer at blive kompenseret for de brudte løfter og den tid jeg har spildt.

Er der nogen der har lignende erfaringer og evt. positive oplevelser med kundeservice i den forbindelse?

/Allan
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 01:58
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Nu virker det hele. Når jeg laver en test, finder den også et YouSee TV-netværk. Jeg er nu en tilfreds YouSee kunde.  Clap


StartForfra har nu ikke virket her i et par uger. Jeg gider ikke at ringe igen. Må nok lære at leve med denne ustabilitet  Ouch
Til top
Princesslea Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2011
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af alkra alkra skrev:

I lørdags tilkøbte jeg YouSee Plus til den YouSee Clear-aftale, vi i mange år har haft. Alt vdr. opsætning og installation af boksen gik som lovet hurtigt og problemfrit - også tilslutning til vores trådløse netværk. Så langt, så godt. Desværre virker TV Arkiv-funktionen stort set ikke (StartForfra og Cinema virker dog uden problemer). 

Ved brug af Arkiv, er jeg en håndfuld gange nået frem til at browse program-titler og har 1-2 gange også haft held til at sætte en udsendelse i gang. Men i langt de fleste tilfælde får jeg desværre en (for det meste tom) fejlmeddelelse, enten lige efter at have valgt TV Arkiv eller det næste trin i menuen. 
I ca. halvdelen af forsøgene fastlåses menuen tilmed, så jeg er nødt til at slukke og tænde bag på boksen, for igen at kunne se tv i fuldskærmsvisning.

Jeg lejer boks, og startede med det for 2 uger siden og havde alle de samme fejl som dig - (enten et felt med intet i eller denne: "SyntaxError 1110: Expecting to find an expression; possible cause is missing ‘;’. (firkant) ! -0019: Error near no filename:7 [()]" eller denne: "ConversionError 1616: undefined or null property menultems cannot be converted to an object. (firkant) ! -0019: Error near no filename:1401 [anonymous()]. (firkant) From no filename:3503 [globalkeyDown()]," Med sidstnævnte låser det hele boksen og jeg skal slukke bag på boksen.

Jeg ringede så til yousee i tirsdags og fik at vide at boksen ikke må komme med sådanne fejl og han fejlmeldte og sendte en ny, den fik jeg så igår, men hvad sker der.. nøjagtig samme fejl på den nye.. ringede igen og efter gendannelse mm. sagde han at fejlen må ligge et sted mellem dem, på Frederiksberg og mig i Herning. så en teknikker skulle nu være sat på det indenfor 1-2 uger - Hvis der stadig er problemer skulle jeg ringe efter det, med et ref.nr han ville sende som sms (DET har jeg IKKE fået)...

reg: blev ringet op imorges af en teknikker, så han kommer forbi senere idag, så må vi se videre..

reg2: det medfølgende antennekabel viste store udsving på begge tunere, hvis man bare rørte boksen. det blev byttet og så skete DET ikke mere. Men altså teknikkeren var her i en times tid.. der blev målt mm (ingen fejl på signal eller internet eller noget..) Jeg vidste ham arkiv fejlen på de 2 bokse jeg har og han kom med en, som han sagde der ingen fejl er på... vi satte den til, og fejlene med arkiv var der lige fra starten der også.... han havde ikke et andet kort med, som han gerne ville teste om fejlen også opstår med. Men han ringer/kommer igen mandag.. 
så alkra giv endelig videre lyd om hvordan det videre forløb er for dig...


Redigeret af Princesslea - 25-Marts-2011 kl. 16:01
______________________________
Panasonic TX-P55VT30
Samsung HT-C9950W 7.1 ;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu