I lørdags tilkøbte jeg YouSee Plus til den YouSee Clear-aftale, vi i mange år har haft. Alt vdr. opsætning og installation af boksen gik som lovet hurtigt og problemfrit - også tilslutning til vores trådløse netværk. Så langt, så godt. Desværre virker TV Arkiv-funktionen stort set ikke (StartForfra og Cinema virker dog uden problemer).
Ved brug af Arkiv, er jeg en håndfuld gange nået frem til at browse program-titler og har 1-2 gange også haft held til at sætte en udsendelse i gang. Men i langt de fleste tilfælde får jeg desværre en (for det meste tom) fejlmeddelelse, enten lige efter at have valgt TV Arkiv eller det næste trin i menuen.
I ca. halvdelen af forsøgene fastlåses menuen tilmed, så jeg er nødt til at slukke og tænde bag på boksen, for igen at kunne se tv i fuldskærmsvisning.
Test af indstillinger giver ingen fejl, men søndag eftermiddag kørte YouSee Support en remote test, som viste ganske mange fejl. Formatering af harddisken hjalp ikke, så de konkluderede at boksen var defekt og sendte mig videre til deres teknikere. Aftalen med dem blev, at de skulle komme med en ny boks i dag, onsdag. Tidligere på dagen blev jeg så ringet op af en tekniker, som mente at have lokaliseret fejlen i deres servere.
Jeg syntes produktet lød lovende og fandt prisen acceptabel, men indtil nu har produktet altså ikke levet op til det, jeg er blevet stillet i udsigt. Hverken kunde- eller produktoplevelse har været god: Jeg har ingen garanti for, hvornår jeg får den service, jeg betaler for - til gengæld har jeg ingen fortrydelsesret og er bundet til aftalen i 6 mdr.
Det er jeg selvfølgelig utilfreds med og jeg synes ærligt talt heller ikke det er nok, hvis YouSee nøjes med at rette den tekniske fejl i deres udstyr: Jeg brugte det halve af weekenden på at fejlsøge på boksen, læse manualer og fora, samt at vente på/tale med YouSee Support. I dag skulle jeg være hjemme fra arbejde for at lukke en tekniker ind, men det blev kun til en telefonsamtale.
Jeg synes efterhånden YouSee står i gæld til mig og jeg forventer at blive kompenseret for de brudte løfter og den tid jeg har spildt.
Er der nogen der har lignende erfaringer og evt. positive oplevelser med kundeservice i den forbindelse?
/Allan