|
Artifacts når man afspiller iPhone video på PC/Mac |
Besvar |
Forfatter | |
klinge
Bruger Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Marts-2013 kl. 21:04 |
Jeg har optaget en masse video på min iPhone 5, som jeg ville prøve at klippe sammen til en hel film, så jeg har importeret det til min iMac og opdager så at når jeg afspiller film med større bevægelser så er der noget der ligner komprimerings artifakter, dvs. støj/pixelering i områder med bevægelse. Jeg har prøvet at afspille med quicktime og VLC på både Mac og Win 7, samme resultat. Når jeg afspiller på min telefon og endda til fjernsynet igennem AppleTV så ser det smukt ud. Ingen pixelering eller artifakter. Her er et eksempel på en video: Er der nogen der har ideer til hvad jeg mangler på min Mac/PC for at kunne afspille video uden problemer. Kan det være et codec? Eller er filerne blevet korrupte i flytningen til min Mac (tror jeg ikke)? Er der andre der har prøvet at afspille video optaget med iPhone 5 på Mac/PC? Kan I afspille ovenstående clip uden problemer? Og mange andre spørgsmål Mvh Morten
Any ideas of what I am missing on my Mac or PC to be able to play back the files. Codec? Or are the files corrupted when transferred to the mac (I think not) |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dit klip ser ødelagt ud.
Jeg har prøvet med Lightroom og Quicktime - store pixeleringer begge steder. Hvis de ligger på din iPhone endnu, så ville jeg genstarte både iPhone og Mac, og så importere igen med iTunes. Der er forresten kommet opdatering til iPhone i går. iOS 6.1.3, så telefonen genstarter også hvis du opdaterer. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
klinge
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg opdaterede til 6.1.3 i håb om at jeg fik Telenor LTE i Aalborg, men det hjalp heller ikke :-(
Så det kan godt være jeg skal prøve at importere til Mac igen. Det virker bare underligt at overførslen kan lave dele af filen korrupt. -Morten
|
|
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er også bare et skud i tågen - men nogle gange hjælper det at genstarte, hvis man har uforklarlige fejl. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det de rå klip du afspiller på din Mac, dvs. filerne er bare flyttet direkte fra iPhone uden editering til din Mac og afspilles med de viste fejl i Quicktime? eller er den fil/film du viser, har den været editeret eller lign, været i gennem et program som iMovie eller lign.? Når du afspiller dit klip i Quicktime tjrk lige info om filen, skriv dem gerne her.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
klinge
Funktioner
Tak(0)
|
Det er de helt rå klip taget ud af telefonen. Jeg flytter dem ind ved Mac egen program til at flytte filer ind fra kamera og iDevices. Kan ikke huske hvad det hedder, men det er ikke iTunes jeg benytter.
Jeg kigger lige i info når jeg kommer hjem.
|
|
klinge
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg prøvede at importere video igen i går aftes og nu virkede det pludseligt alle video kom ind uden artifakter.
Mærkeligt... om det er iOS 6.1.3, eller en genstart af telefonen, eller en dårlig forbindelse i stikket der har løst problemet er uvist. Men vigtigst er at det virker. -Morten
|
|
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er tit at en genstart kan løse uforklarlige problemer |
|
Venlig hilsen
KB |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |