recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Artikel: Brug din PC som DVD recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArtikel: Brug din PC som DVD recorder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Artikel: Brug din PC som DVD recorder
    Sendt: 07-Marts-2004 kl. 19:44

Hej Alle

Michael Sørensen har skrevet artiklen:

Brug din PC som DVD Recorder!

Kommentarer til den er velkomne her! Smile

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Martin S. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2004 kl. 17:39

udmærket artikel, dog lidt kort. Jeg vil dog nævne en ting og det er vedr. nedenstående afsnit:

  • "Har du et Digital Video kamera (DV Cam) kan du sende videoen ind i computeren igennem et Firewire kort (fra 300 kr og op) og det sker helt uden kvalitetstab. Til gengæld ligger videoen i ukomprimeret AVI, og som nævnt fylder en times optagelse 12 GB."

Det er ikke ukomprimeret AVI - men komprimeret avi med DV-codec. 3,6 MB/s. Ukomprimeret AVI med diverse codecs f.eks. Huffy YUV vodec fylder ca. 20 MB/s ! Men det skulle også være tabsfrit - bruges i praksis ved framegrabbing fra analoge enheder.

DVcodecet som bruges ved overførsel af video fra DV-kameraer er tabsfrit ifht. optagede - men ikke ukomprimeret.

Hejsa

 

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2004 kl. 23:31

Med 'Ukomprimeret AVI' mener jeg enkelt billeder. Men det er rigtigt at ægte ukomprimeret video fylder mere. Faktisk meget mere:

Et bitmap billede på 720 x 576 pixels og 24 bit farver fylder ca 1.2MB

Tager vi 25 af dem i sekundet og ganger op til en time får vi ca 104 GB pr time (ca 30 MB/sek).

Men det format - altså helt uden codec - bruges ingen steder.

Hilsen

Michael Sørensen

 

mvh MichaelS
Til top
Martin S. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2004 kl. 23:46
Ok, havde bare ikke forstået det sådan i første ombæring.
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2004 kl. 16:35

Jeg fandt frem til det der hedder "SageTV" som lyder helt fantastisk. Men det er da noget af en rodebutik at finde ud af hvilke kort (grafik, lyd, tuner etc.) plus hvilke software pakker (på www.sagetv.com er 3 forskellige softwarepakker som minder meget om hinanden) man skal købe.

Dertil kommer at man med deres bundle ikke kan afspille DVD'er??? Skal man så have endnu et grafikkort eller hvordan?

Det jeg egentlig leder efter er vel et system med følgende egenskaber:

Det skal kunne slå programmer op til optagning (IPG eller EPG eller hvad det nu hedder)

Det skal kunne optage og afspille samtidigt (helst også optage 2 eller flere programmer samtidigt!)

Det skal helst have coaxial out så man kan køre surround lyd direkte til forstærkeren når man ser en DVD.

Altså den perfekte HTPC der giver et perfekt billede på projektoren, giver lyden uforarbejdet videre til forstærker ved DVD playback og som kan optage i bedst mulige kvalitet fra TV-kanalerne.

Er det muligt? Har nogen gode erfaringer med dette og er der nogen i Københavnsområdet der kan vise det frem ved lejlighed?

Vh, Mikkel

Til top
RødHat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2004 kl. 22:22
Jeg syntes at lars underspiller hvor meget capture-kortene med hardware-encoding betyder.

Jeg bruger et matrox mystiqe 220 med rainbow runner addon.
Og systemkravet til det er en Pentium på 90mhz(minimum), og den kan optage 704x576@25fps.
Dedikerede chips er en god ting.

Så en gammel pc kan hurtigt ombygges til hdd-recorder, bare den får et godt capturekort og stor hdd.

:-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu