|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() Sendt: 07-Marts-2004 kl. 19:44 |
Hej Alle Michael Sørensen har skrevet artiklen: Kommentarer til den er velkomne her! /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Martin S. ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
udmærket artikel, dog lidt kort. Jeg vil dog nævne en ting og det er vedr. nedenstående afsnit:
Det er ikke ukomprimeret AVI - men komprimeret avi med DV-codec. 3,6 MB/s. Ukomprimeret AVI med diverse codecs f.eks. Huffy YUV vodec fylder ca. 20 MB/s ! Men det skulle også være tabsfrit - bruges i praksis ved framegrabbing fra analoge enheder. DVcodecet som bruges ved overførsel af video fra DV-kameraer er tabsfrit ifht. optagede - men ikke ukomprimeret. Hejsa
|
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Med 'Ukomprimeret AVI' mener jeg enkelt billeder. Men det er rigtigt at ægte ukomprimeret video fylder mere. Faktisk meget mere: Et bitmap billede på 720 x 576 pixels og 24 bit farver fylder ca 1.2MB Tager vi 25 af dem i sekundet og ganger op til en time får vi ca 104 GB pr time (ca 30 MB/sek). Men det format - altså helt uden codec - bruges ingen steder. Hilsen Michael Sørensen
|
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
Martin S. ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Ok, havde bare ikke forstået det sådan i første ombæring.
![]() |
|
![]() |
|
mikkelp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2004 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Jeg fandt frem til det der hedder "SageTV" som lyder helt fantastisk. Men det er da noget af en rodebutik at finde ud af hvilke kort (grafik, lyd, tuner etc.) plus hvilke software pakker (på www.sagetv.com er 3 forskellige softwarepakker som minder meget om hinanden) man skal købe. Dertil kommer at man med deres bundle ikke kan afspille DVD'er??? Skal man så have endnu et grafikkort eller hvordan? Det jeg egentlig leder efter er vel et system med følgende egenskaber: Det skal kunne slå programmer op til optagning (IPG eller EPG eller hvad det nu hedder) Det skal kunne optage og afspille samtidigt (helst også optage 2 eller flere programmer samtidigt!) Det skal helst have coaxial out så man kan køre surround lyd direkte til forstærkeren når man ser en DVD. Altså den perfekte HTPC der giver et perfekt billede på projektoren, giver lyden uforarbejdet videre til forstærker ved DVD playback og som kan optage i bedst mulige kvalitet fra TV-kanalerne. Er det muligt? Har nogen gode erfaringer med dette og er der nogen i Københavnsområdet der kan vise det frem ved lejlighed? Vh, Mikkel |
|
![]() |
|
RødHat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Jeg syntes at lars underspiller hvor meget capture-kortene med hardware-encoding betyder.
Jeg bruger et matrox mystiqe 220 med rainbow runner addon. Og systemkravet til det er en Pentium på 90mhz(minimum), og den kan optage 704x576@25fps. Dedikerede chips er en god ting. Så en gammel pc kan hurtigt ombygges til hdd-recorder, bare den får et godt capturekort og stor hdd. :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |