recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Artikel: Mediecenter bygget fra grunden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArtikel: Mediecenter bygget fra grunden

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 16:07

Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Det ser rigtigt godt ud.
Men mon ikke du kunne have klaret dig med en picoPSU og en 90W ell. 120W 220->12V adapter?

Eller trækker DVB-C-kortene for meget strøm til det?

Så havde du sluppet for at have strømforsyningen liggende under skabet.

jeg overvejede mange PSU'er da jeg kiggede på hvad jeg skulle købe, HFX havde også nogen mindre 140-165w PSU, men da jeg havde plads til den 280W, og indmaden i kabinettet på 165w PSU'en var større, blev det 280 watt..

Jeg tror ikke sådan en pico PSu er nok, det skal mere til, og jeg ville have det i en løsning..

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Panfan Panfan skrev:

Tak!

Dels fordi du har taget dig tid til at delagtiggøre os andre i den omfangsrige proces - dels fordi jeg netop har opgivet ALLE planer ud i selvbyggeriet, og har forstået, at et mediacenter - det er en færdig boks man køber - i hvert fald når man er mig.

Vh Panfan

hvis du mener selvbygger som at købe et HTPC kabinet og dele og samle det, så er det faktisk ikke så slemt.. et gør det selv kabinet skal man dog have meget tid og tålmodighed for at lave

Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 22:41
wow, fantastisk stykke arbejde
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 22:47

Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

wow, fantastisk stykke arbejde

mange tak.  Jeg kan se på din signatur at du har en SRm7500 remote, hvordan virker den til dit mediecenter?, har selv overvejet den..

Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:17

Den fungere faktisk rigitig godt, den styre alt hvad jeg har.

Jeg synes dog der mangler 4 knapper hvor man selv kunne bestemme hvad de skulle bruges til, der er dog en "more" knap, hvor der er menu, så man kan tilføje alt det man mangler, men det er lidt omstændigt at skulle ind i en menu og finde det man skal bruge.

Kvalitetsmæssigt fejler den ikke noget, jeg har ellers de sidste 4 år brugt min Beo4, men den savner jeg ikke mere.

Jeg mener der er kommet en ny ver. af fjernbetjeningen, SRM7500 laves vist ikke mere.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 21:53
Personlig er jeg også imponeret, det er nemlig rigtig svært at få finishen til at stå rigtig flot, det gælder al selvbyg udi kabinetter. Men nogle kan, det er kun i nogle tilfælde lykkedes for mig selv og det var mere simple konstruktioner. Alene det at gå i gang.  Tror ikke jeg kunne slippe godt fra et acryl kabinet.  der skal tages højde for mange ting, selv om HTPC kabinetter ser simple ud. Men jeg slipper heller ikke godt fra en pizza  på den anden side.

Synd at silikonelim ikke er glad for at blive malet, ellers er det utroligt stærkt og let at bruge, hvis man da lige kan vente med tørringen. Det kan man ikke rive fra hinanden. (kan lime glas eller silikone akvarier) Men som sagt....

Tillykke med det, så har også noget de andre ikke har. Det er da at bygge HTPC fra bunden.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10595
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 13:41

Hej Pizzabager

Jeg har selv et mediacenter med samme bundkort og cpu som i dit selvbyggerprojekt. Jeg har dog kun DVB-T og analog tuner.

Hvordan ligger det med cpu kraft til at recorde og afspille HD materiale fra FireDTV kortene. Kan det afvikles flydende eller skal der en kraftigere cpu til?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hej Pizzabager

Jeg har selv et mediacenter med samme bundkort og cpu som i dit selvbyggerprojekt. Jeg har dog kun DVB-T og analog tuner.

Hvordan ligger det med cpu kraft til at recorde og afspille HD materiale fra FireDTV kortene. Kan det afvikles flydende eller skal der en kraftigere cpu til?

Flemming

Jeg har faktisk ikke fået set HD kanalerne endnu, da jeg bruger Vista MCE.. Jeg tror dog ikke der er nogen problemer med HD kanalerne, Cpu'en er kraftig nok ti at vise HD i 720/1080P uden hardware accelerator understøttelse..

Til top
primalfear Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 12:17

Ser jo fint ud....
Men istedetfor at male acrylpladerne, hvilket jo gav en del problemer, så kan de købes i forskellige farver og tykkelser til små penge... f.eks sort i 5 mm og 480x480 mm kan købes til 92,- kr i studiedata. Der finder du også nogle stilede knapper til ganske små penge.

Men syntes ellers at du har lavet et fedt stykke arbejde der... thumbs up ;-)

Uanset hvad anklagen er, så var det ikke mig...
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af primalfear primalfear skrev:

Ser jo fint ud....
Men istedetfor at male acrylpladerne, hvilket jo gav en del problemer, så kan de købes i forskellige farver og tykkelser til små penge... f.eks sort i 5 mm og 480x480 mm kan købes til 92,- kr i studiedata. Der finder du også nogle stilede knapper til ganske små penge.

Pladerne er købt i studiedata, jeg så godt de sorte, men tænkte  at efter alt arbejdet ville der sikkert være ridser og div i, så de skulle males alligevel

Har ikke set de knapper du taler om, hvad er de til?

Til top
primalfear Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Ser jo fint ud....

Pladerne er købt i studiedata, jeg så godt de sorte, men tænkte  at efter alt arbejdet ville der sikkert være ridser og div i, så de skulle males alligevel

Har ikke set de knapper du taler om, hvad er de til?

Ok... ja så forstår jeg godt du valgte at male dem :-)
De knapper jeg tænker på er on/off , reset og hvad man ellers skulle ha brug for.... de findes også under modding tilbehør... men det var så kun tænkt som ekstra luxus/finish...
Uanset hvad anklagen er, så var det ikke mig...
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 01:05

Ok... ja så forstår jeg godt du valgte at male dem :-)
De knapper jeg tænker på er on/off , reset og hvad man ellers skulle ha brug for.... de findes også under modding tilbehør... men det var så kun tænkt som ekstra luxus/finish...

Nå på den måde, men jeg havde bestemt mig for der ikke skulle være nogen tydelige knapper, derfor valgte jeg den lille skjulte i bunden

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu