Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
|
Sendt: 21-Juli-2008 kl. 21:28 |
Det er lidt tid siden det stod færdigt, så vil lige komme med en lille update..
Softwaren er Vista MCE, og det mangler jo Mpeg4 understøttelse, så jeg venter og håber på den kommende FIJI pakke, vil sørge for det vil virke..
Jeg har fået det hele til at fungere som det skal.. tvtunere, kanalerne, Lyden, og alt er sat op.. den starter selv ved optagelse og slukker fint bagefter, for et par uger siden var vi 2 uger i tyrkiet, og satte den til at optage nogen ting mens vi var væk, plus alle de serier den plejer og optage, og da vi kom hjem lå det hele klar, 350GB tv klar til at blive kigget igennem.. SÅ den er stabil 
Et mindre problem er så displayet, efter at have kigget på omaura's side kan jeg se jeg ikke er den eneste der har problemer med det display, det gider ikke vågne efter S3 standby, der kommer bare en fejl.. Softwaren er også kun en Beta, og det virker ikke som om de gider gøre ret meget ved det.. det er lidt skuffende når jeg trods alt har givet 750kr for det lille display...
Jeg har lige købt et Logitech Z-5500 højtaler system, ved godt det er en "Billig" løsning, men synes det var smart at jeg kunne undvære forstærker og det hele og bare have subben og satelitter.. det fungere også rigtig godt, dog med et lille problem med DTS lyd på HD filer, men det får jeg vel nok løst på et tidspunkt.
Det næste bliver så et SLIM Slot load Blu-ray drev. det er stadig lidt pebret, det eneste jeg kan finde er en panasonic brænder, til ca 3500 kr.. og det gider jeg ikke give, underligt de er så dyre når de almindelige drev er blevet så billige nu..
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Point: 584
|
Sendt: 07-September-2008 kl. 11:08 |
Kæmpe arbejde
Og som du skriver, tager det bare meget tid, og der kommer mange overraskelser undervejs. Og ofte nogle der får en til at overveje at det her skulle jeg ikke have startet...
Jeg byggede en til min arbejdsplads i det store mødelokale hvor den sidder på en Pioneer 42" Plasma.
Jeg har netop IKKE valgt at lave en til hjemmet, og klarer mine behov gennem 2 Tvix modeller som henter film, billeder og musik fra min nybyggede Server 2003.
Siden jeg har Fiber TV gennem Fiberbredbånd (EnergiMidt) har jeg ikke muligheden for at optage kanalvis. Jeg kan optage den kanal Settopboksen står på, og det er det... Håber det forbedre sig med tiden. Derfor har jeg også mindre brug for MCE end du har.
Før i tiden (da jeg byggede den maskine til mit arbejde) var Vista ikke kommet, og det var MCE på XP basis den fik på. Den kunne finde på at låse med en fejl og skulle genstartes. Den kunne ikke mounte DVD eller Blu-ray imagefiler i MCE mode (og det er MCE der er hele pointen i et mediecenter). Ved godt VISTA MCE er blevet lang mere stabilt system. Jeg har selv været med på Vista vognen siden dens spæde Longhorn start og alle de baby problemer det havde. Men i dag at Vista det mest stabile system til dato. Men som sagt er mount af DVD image film (tegnefilm til børnene osv.) og Blu-ray image filer vigtigere for mig end at kunne optage fra TV. Hver sit behov 
Redigeret af BorgHammer - 07-September-2008 kl. 11:15
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
|
Sendt: 07-September-2008 kl. 11:18 |
Men forstår ikke helt du ikke kan noget i Vista MCE, som du kan i XP MCE?? Med HD signal?
Er du sikker på det?
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 07-September-2008 kl. 11:22 |
BorgHammer skrev:
Men forstår ikke helt du ikke kan noget i Vista MCE, som du kan i XP MCE?? Med HD signal?
Er du sikker på det?
|
Tror ikke jeg forstår hvad du mener. man kan da heller ikke se HD kanaler (mpeg4)i XP MCE ??
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
|
Sendt: 07-September-2008 kl. 12:02 |
Jeg mener (selvom jeg ikke er MCE expert) at den ene MCE version kan vel ikke mere end den anden??
Du skriver at du ikke har fået set HD kanalerne endnu, da du bruger Vista MCE..
Du skrev det selv som om Vista MCE ikke kan vise HD kanaler, men (indforstået XP MCE kan?). Eller kan de 2 TV kort du har sat i slet ikke vise HD?
|
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 07-September-2008 kl. 12:07 |
BorgHammer skrev:
Jeg mener (selvom jeg ikke er MCE expert) at den ene MCE version kan vel ikke mere end den anden??
Du skriver at du ikke har fået set HD kanalerne endnu, da du bruger Vista MCE..
Du skrev det selv som om Vista MCE ikke kan vise HD kanaler, men (indforstået XP MCE kan?). Eller kan de 2 TV kort du har sat i slet ikke vise HD?
|
Nå nu er jeg med. nej Vista MCE, og XP MCE2005, kan vel ca de samme ting, der er nogen småting ændret men ikke det store.
Hverken Xp MCE eller Vista MCE understøtter h.264(mpeg4), som HD kanalerne sendes i, derofr kan de ikke ses, mine tunere er understøttet, så det er kun PGA Vista, at jeg ikke kan se dem..
Mediaportal og dvbViewer understøtter h.264(mpeg4) men dem har jeg ikke installeret, jeg overvejer dog DVBviewer af netop den grund istedet for Vista MCE.
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
|
Sendt: 07-September-2008 kl. 12:40 |
Ok forstået så er jeg også blevet klogere
Redigeret af BorgHammer - 07-September-2008 kl. 12:40
|
|
 |
DVD-soren
Junior bruger
Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 20
|
Sendt: 12-September-2008 kl. 10:41 |
Flot arbejde 
Overvejer selv at bygge et MC.
Men kan man så få den til at selv-starte (fra dvale eller stand-by) på de valgte tidspunkter, optage tv-programmet og bagefter vende tilbage til dvale eller stand-by tilstand, således at strømforbruget bliver alt for højt?
Så jeg har tænkt mig evt. at bygge et MC af bl.a.:
ASUS M3A-H/HDMI bundkort m. ATI Radeon HD 3200 (564 kr.),
AMD Athlon X2 4850e (2,5 GHz, 45 Watt) (425 kr.),
2 x 1 GB Kingston HyperX DDR2 RAM (308 kr.),
TerraTec Cinergy C PCI (DVB-C-modtager) (633 kr.).
Jeg har kun kunnet finde TerraTec tuneren til DVB-C, og kan ikke se om der kun er én digital tuner indbygget, om den overhovedet kan tage analoge signaler, eller om der er hardware MPEG i? Er der andre forslag?
Og hvad med OS, kan et WinXP med PowerCinnema eller lignende gøre det, eller skal man investere i Vista Home Premium?
Kommentarer udbedes!
PS: Antenneforening er lige begyndt at udsende i digital kvalitet i DVB-C standarden, udover den gamle analoge standard.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 12-September-2008 kl. 10:58 |
Det er problematisk at blande digitalt og analog, det er lettest at satse på den ene mulighed. Men dog muligt med programmet MediaPortal.
Hvis du vælger analog vil jeg mene at windows vistra prenium kunne foretrækkes. Men spørgsmålet er om analog er værd at satse på (intern HDTV f.ek.s)...
En digital løsning kan også laves med TV-kortet fire/floppyDTV og windows vista prenium (stadig uden HDTV support).
En udmærket digital løsning kan laves med programmet DVBviewer og f.eks. technotrend c1501 med ci-interface og CAM (går ud fra at de digitale kanalerne er krybteret) og det er inkl. HDTV. OS kan være Windows XP, Vista og egentlig helt en version uden media center (home basic eller business).
Jeg synes det er lettere at opnå en ordenlig power mangement med windows vista fremfor XP. Man kan i forhold til XP benytte et produkt hibernator og opnå en perfekt powermangement i forfold til automatisk optagelser.
Hvis der der satses på HDTV kan det være en fordel at satse på Vista, mulighed grafikdelen kan unnytte hardware acceraltion og directx10...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 12-September-2008 kl. 12:45 |
DVD-soren skrev:
Flot arbejde 
Overvejer selv at bygge et MC.
Men kan man så få den til at selv-starte (fra dvale eller stand-by) på de valgte tidspunkter, optage tv-programmet og bagefter vende tilbage til dvale eller stand-by tilstand, således at strømforbruget bliver alt for højt?
Så jeg har tænkt mig evt. at bygge et MC af bl.a.:
ASUS M3A-H/HDMI bundkort m. ATI Radeon HD 3200 (564 kr.),
AMD Athlon X2 4850e (2,5 GHz, 45 Watt) (425 kr.),
2 x 1 GB Kingston HyperX DDR2 RAM (308 kr.),
TerraTec Cinergy C PCI (DVB-C-modtager) (633 kr.).
Jeg har kun kunnet finde TerraTec tuneren til DVB-C, og kan ikke se om der kun er én digital tuner indbygget, om den overhovedet kan tage analoge signaler, eller om der er hardware MPEG i? Er der andre forslag?
Og hvad med OS, kan et WinXP med PowerCinnema eller lignende gøre det, eller skal man investere i Vista Home Premium?
Kommentarer udbedes!
PS: Antenneforening er lige begyndt at udsende i digital kvalitet i DVB-C standarden, udover den gamle analoge standard.
|
Din hardware ser fin ud, men du skal vide at terratec DVB-C tuneren ikke virker sammen med Vista MCE. Vista MCE understøtter ikke DVB-C, så kun dem som har skrevet en DVB-T til DVB-C driver til deres tunerkort kan få det til at fungere, det har f.eks FloppyDTV, ved ikke om technotrend..
Det er kun aktuelt hvis du har planer om at anvende Vista's egen MCE, hvis du skal bruge DVBviewer eller Mediaportal er det ikke noget problem..
Selvom dit kabel selskab sender digitale kanaler, kan du med stor sandsynlighed stadig modtager kanalerne analogt, med en analog modtager, det er klart det nemmeste at få til at virke, og det billigste, dog er billedkvaliteten ikke noget flot..
alle DVB-C tunere på marked er PT enkelt tunere, dvs se en kanal, eller optag en kanal. skal man kunne se en mens der optages skal du så have 2 tunere i, som jeg har valgt, det er bare smådyrt, men det har du vel allerede fundet ud af 
Redigeret af Pizzabager - 12-September-2008 kl. 12:46
|
 |