recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Artwork - NAS - Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArtwork - NAS - Squeezebox Duet

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 02:18
Øhm, ja 
Det er sgi da rigtigt, Tiger. Jeg hentede jo et script eller tre på Trixmotos side...
Jeg er egentlig glad for MM, fordi den er god til at tagge og god til at synkronisere min kones iPod.
Jeg har fx. udpeget i omegnen af 10 GB musik til hendes Nano på 1 GB, og når jeg så sætter den ind i min pc, så synkroniserer den tilfældigt indenfor de valgte numre. Dermed har jeg kun skullet tage stilling én gang
Den ripper nu også ok, men det gør fx. iTunes jo også
Som afspiller er den ikke overvældende, men det er måske, fordi jeg næsten aldrig bruger den til dét ?
Nåja, jeg bruger den også til at lave playlists til min Noxon. Det klarer den jo fint Det kunne andre sikkert gøre lige så godt. Men nu har jeg den jo

Venligst
Søren
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Øhm, ja 
Det er sgi da rigtigt, Tiger. Jeg hentede jo et script eller tre på Trixmotos side...
Jeg er egentlig glad for MM, fordi den er god til at tagge og god til at synkronisere min kones iPod.
Jeg har fx. udpeget i omegnen af 10 GB musik til hendes Nano på 1 GB, og når jeg så sætter den ind i min pc, så synkroniserer den tilfældigt indenfor de valgte numre. Dermed har jeg kun skullet tage stilling én gang
Den ripper nu også ok, men det gør fx. iTunes jo også
Som afspiller er den ikke overvældende, men det er måske, fordi jeg næsten aldrig bruger den til dét ?
Nåja, jeg bruger den også til at lave playlists til min Noxon. Det klarer den jo fint Det kunne andre sikkert gøre lige så godt. Men nu har jeg den jo

Venligst
Søren

Jeg bruger MM til at rippe og organisere. Synes den gør det godt. Men den er også omfattende og for mig har det taget lidt tid at blive fortrolig med den. Du lyder til at have mere fornøjelse af den end mig Breddam Undrer mig iøvrigt over hvor Kris er henne ? Han plejer at være her øjeblikkeligt så snart Mediamonkey omtales
Panta rei
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 22:12
Ja for søren der er mange scripts. Tak for tippet. Jeg har downloadet et par stykker med samme. Faktisk var jeg slet ikke klar over at MM havde et scriptsprog indbygget. Det skal der vist kigges lidt nærmere på.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 21:44

Hvorfor gider mit Squeezecenter 7.0.1 på min NAS/Synology107+ ikk sorter "Gerne" rigtigt, det står ikk i alfabetisk orden som "kunstner" & "Albums"?? Den gør det på  din computer som også er SC 7.0.1

Yderligere mangler den nogle mapper med Kunstnere........har checket at det ligger der og i "musik" mappen? Har prøvet at gen-indlæse uden held! Synes ikk helt de arbejder ens de 2 software udgaver selv om det er samme version, 7.0.1.

Er dernogle mulighed for at optimere "Delay" tiden på søgningen på NAS'en så den bliver kortere/hurtigere.......? SSODS>Settings; hvad står Jeres på......hvad effekt har de forskellige ting?? Bl.a "Locales and Charset"?? "Default C"???

Til top
Djvalentine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2008
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 00:41

Hejsa har 2 spørgsmål vedr. sqeeze duet..

Jeg ville gerne vide hvordan man får cover artwork på sine album så det kommer op på displayet i fjernbetjeningen... har selv downloadet covers/billeder i jpeg format og lagt dem ind i mapperne med musiknumrene men uden held....

Derudover vil jeg høre om det kan lade sig gøre at køre sqeeze duet fra ene og alene en netværks harddisk i stedet for man skal have sin computer tændt hver gang man skal høre musik...

håber virkelig der er nogen der gider hjælpe da jeg synes det er et fedt produkt men vil gerne have de sidste 15% lækkerier ud af det...

Mvh Ronni og på forhånd tak.

Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50
Panasonic BD-30
Paradigm Cinema 5.1 surround.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 00:57
Hej,

Godt nok en lidt gammel tråd du har fat i der, men det er jo også sent

du skal sikre dig at albumarten hedder f.eks. folder.jpg eller cover.jpg og det skal ligge i samme folder som pladen.

derefter skal du nok køre en komplet rescan (for en sikkerheds skyld).

Hvis du vil køre squeezebox fra en netværksharddisk skal du installere squeezecenter på den, det er kun de kraftige NAS'er der kan trække det fornuftigt. Alternativt kan du bruge squeezenetwork.com eller eventuelt bare sætte din PC op med Wake on LAN, så den vågner hvergang du vil høre musik.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 08:10

Super har fundet ud af det med artwork og mange tak for hjælpen...

angående Nasdisk hvor stor skal den være for at kunne trække det perfect...

hvordan sætter du den bærbar op til at wake on lan og vågner den så fra standby eller bare fra dvale...

Mvh Ronni

Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50
Panasonic BD-30
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Djvalentine Djvalentine skrev:

Super har fundet ud af det med
artwork og mange tak for hjælpen...

angående Nasdisk hvor stor skal den være for at kunne
trække det perfect...

hvordan sætter du den bærbar op til at wake on lan og
vågner den så fra standby eller bare fra dvale...

Mvh Ronni

Angående NAS, så er der mange meninger om hvad der
virker bedst/godt nok, jeg vil jeg anbefale dig at læse
nogle af trådene i dette forum (3. parts hardware): http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=18

Bruger endnu ikke selv wake on lan, så det kan jeg ikke
svare på, men prøv det, husk det kræver at computeren et
tilkoblet netværk med et kabel (ikke trådløst).

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 12:19

Super har fundet ud af det med artwork og mange tak for hjælpen...

angående Nasdisk hvor stor skal den være for at kunne trække det perfect...

hvordan sætter du den bærbar op til at wake on lan og vågner den så fra standby eller bare fra dvale...

Mvh Ronni

Jeg har netop købet den nye Qnap TS-119 og den er helt fin til at trække squeezecenter!

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 21:41

hej nicoleif...

Kører den 100 procent alene og uden om alle computere.

hvad har du givet for den og hvor stor er harddisken...

Mvh Ronni

Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50
Panasonic BD-30
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 09:11

hvordan sætter du den bærbar op til at wake on lan og vågner den så fra standby eller bare fra dvale...Mvh Ronni

Du skal sandsynligvis ind i Bios og enable funktionen.
Jeg har min sat til Hibernate efter 10 min. Så er Squeezecenter(musikken i gang) osv klar til brug 15-30 sek. efter at der er sendt wake up signal fra controlleren.

MVH
HPDahl
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 12:10

hej nicoleif...

Kører den 100 procent alene og uden om alle computere.

hvad har du givet for den og hvor stor er harddisken...

Mvh Ronni

Jeg ved ikke rigtigt hvad du mener med om den kører 100% alene?! Den er kablet tilsluttet min router og min SB3 er også kablet tilsluttet routeren. Jeg har sat en WD green power 1TB Enterprise hdd i den og samlet har jeg givet ca 3200 kr for dette setup. Det kører suverænt og da jeg efterhånden har ca 400GB musik i flac så er jeg glad for den kraftigere cpu og ram specielt når SC skal scanne min musiksamling!  

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu