recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ashes to Ashes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ashes to Ashes

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ashes to Ashes
    Sendt: 16-August-2013 kl. 13:50
Er der nogle, som kender den engelske tv-serie og kan anbefale køb af den?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 13:54
Ja, jeg så den da den blev vist på DR. Den er meget sjov, og der er en del David Bowie musik i den. 

Men du skal se Life on Mars først. Ashes to Ashes er 2. sæson.  2. del - den er delt op på en anden måde.

Redigeret af Brixen - 16-August-2013 kl. 14:03
Venlig hilsen
KB
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 14:12
Den sendes også på Viasat Nature/Crime - kan fåes som Ekstrakanal på YouSee. Hvis man da HAR YouSee..........

Redigeret af turbo2 - 16-August-2013 kl. 14:13
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 14:48
Jeg har læst nogle engelske anmeldelser, som peger på at Aces to Aces er bedre end Life on Mars.

Life on Mars, har vist også været vist på DR2?

Jeg nåede ikke rigtigt at se noget af Aces to Aces på DR2, før det var for sent - jeg er lidt i tvivl om sæson 3 er blevet vist på DR2?

Sæson 3 fås heller ikke med danske undertekster - men sæson 1 og 2 kan købes hos CDON.

Viasat Nature/Crime tilbydes ikke af min antenneforening/YouSee.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har læst nogle engelske anmeldelser, som peger på at Aces to Aces er bedre end Life on Mars.

Life on Mars, har vist også været vist på DR2?

Jeg nåede ikke rigtigt at se noget af Aces to Aces på DR2, før det var for sent - jeg er lidt i tvivl om sæson 3 er blevet vist på DR2?

Sæson 3 fås heller ikke med danske undertekster - men sæson 1 og 2 kan købes hos CDON.

Viasat Nature/Crime tilbydes ikke af min antenneforening/YouSee.

Ashes, ikke Aces Wink

Ashes to ashes, funk to funky
We know Major Tom's a junkie
Strung out in Heaven's high
Hitting an all-time low

Det hele blev vist på DR - vi fik i hvert fald slutningen med. Men jeg synes da du skal se begge to.

Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 15:38
Ups - ingen grund til sprogforvirring Embarrassed nu har jeg fået styrket opmærksomheden Smile

Det er jo nok ikke lige den slags tv-serier som sendes flere gange - så jeg bliver nok nødt til at købe dem.

Med 1970'erne og 1980'erne som tema for både Life on Mars og Ashes to Ashes, så er det alene også et valg.  

Redigeret af tonice25 - 16-August-2013 kl. 15:39
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 15:48

Ups - ingen grund til sprogforvirring Embarrassed nu har jeg fået styrket opmærksomheden Smile

Det er jo nok ikke lige den slags tv-serier som sendes flere gange - så jeg bliver nok nødt til at købe dem.

Med 1970'erne og 1980'erne som tema for både Life on Mars og Ashes to Ashes, så er det alene også et valg.  

Der er - så vidt jeg husker - mest David Bowie musik i Life on Mars. Der er flere sange i hvert afsnit.

Du kan sagtens gå i gang med Ashes to Ashes, men hvis du bliver bidt af serien, så se den første - Life on Mars - INDEN du ser sidste trediedel af Ashes to Ashes. Ellers er den spoleret (altså oplevelsen af Life on Mars).

Redigeret af Brixen - 16-August-2013 kl. 15:49
Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 16:12
Jeg kan forstå, at den tredje og sidste sæson af Ashes to Ashes ikke så god?

Life on Mars, er også udgivet på Blu-ray - Ashes to Ashes, findes kun på DVD.

Life on Mars, er også lavet i en amerikansk version - nogen der har set den? 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 17:04

Det er ikke det, jeg skriver. Den er også god. 
Men når du har set slutningen, og ved hvad det hele handler om, så er noget af fornøjelsen ved at se Life on Mars ødelagt.

EDIT: Jeg ved ikke med dig, men jeg vil ikke kende slutningen af en film, inden jeg ser den. Så synes jeg det hele er ødelagt.

Fx kom jeg til at læse om handlingen af "The Others" med Nicole Kidman, da en Censored her på recordere skrev det som første linje i en besked.

Redigeret af Brixen - 16-August-2013 kl. 17:08
Venlig hilsen
KB
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:07
Engelske "Life on Mars", der spiller i 1973-74, har været sendt på DR1/DR2 flere gange (begge sæsoner) som "En hård nyser - Kommisær Tyler". "Ashes to Ashes", der spiller i 1981-83 har ligeledes være sendt mere end én gang på DR1/DR2 som "En hård nyser - Kommisær Hunt". Senest sidste sommer, såvidt jeg lige erindrer.

Amerikanske "Life on Mars" blev sendt på TV2 for omkring 2 år siden. Den blev kun på én sæson, der til gengæld dækker over det meste, hvis ikke alt, af de to engelske sæsoner. Dog er slutningen markant anderledes. Der findes ingen amerikansk version af "Ashes to Ashes", men den ville nok heller ikke give helt så meget mening givet den amerikanske slutning.

Alle tre serier er faktisk rigtigt gode. Hvis jeg endeligt skulle sige noget, så synes jeg, at "Ashes to Ashes" ofte virkede lidt overdrevet.

EDIT: Kan lige se, at begge de engelske serier har været genudsendt her i foråret 2013 om natten/sen aften.

Redigeret af azrael - 16-August-2013 kl. 22:14
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:47
Hmm... visse tv-serier, har det med at blive sendt på lidt underlige tidspunkter...

Der er nok en lille forskel mellem "Life on Mars" og "Ashes to Ashes" som deler anmelderne?

Blu-ray kvalitet, dog kun med engelske undertekster, men billig, så er det "Life on Mars"

Og så er der jo "Ashes to Ashes" på DVD.

Jeg tænker mig lige om...

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er ikke det, jeg skriver. Den er også god. 
Men når du har set slutningen, og ved hvad det hele handler om, så er noget af fornøjelsen ved at se Life on Mars ødelagt.

EDIT: Jeg ved ikke med dig, men jeg vil ikke kende slutningen af en film, inden jeg ser den. Så synes jeg det hele er ødelagt.

Fx kom jeg til at læse om handlingen af "The Others" med Nicole Kidman, da en Censored her på recordere skrev det som første linje i en besked.

Ok - så er "Ashes to Ashes" sæson ikke helt slettet Smile

Jeg hader også, hvis alt bliver afsløret - specielt en slutning, jeg ikke selv har set. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu