|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() Sendt: 20-Juni-2011 kl. 20:50 |
Hej
Jeg vil købe en Asrock HD 137 B og en Homeron dobb. tuner til YouSee Hvad skal jeg mere indkøbe så det virker. Ja Windows 7 og vel et trådløs keybord Hvad mere? Vil en kyndig ikke hjælpe mig med en indkøbsliste |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
netværkskabler, antennekabel, splitter - så er det vel det! - det er jo bare 2 alm bokse som skal forbindes i et alm. netværk. (undgå helst trådløs)
|
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
Hej Claus og tak Jeg var nu mere ude efter om der skulle købes af hard/softvare m.m. Kabler har jeg rigeligt af Splitter skal jeg så skaffe ..hvilken kan I anbefaleCa- modul til YouSee og kort til samme...ok Windows 7, er det en bestemt udgave jeg skal købe ? Hvad med Keybord ..hvilken kan i anbefale? dur tråløs 2 mm til fladskærm Er der netkort indbygget ? Hvad med fjernbetjening ? s.u. på forhånd tak |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Jeg synes det er svært at svare på uden at vide helt konkret hvad du ønsker systemet skal kunne.
Mit eget system er ret basalt. Jeg vælger hvad jeg vil have optaget på en webside og så ser jeg det når jeg har lyst. Jeg kan ikke se live tv gennem mit setup, ligesom jeg heller ikke kan pause live tv eller sidde i sofaen med min fjernbetjening og programmere hvilke optagelser jeg vil have. Hvis jeg en sjælden gang vil se noget live bruger jeg mit tv ligsom "hr. og fru danmark" uden at blande min htpc ind i det og vil jeg optage noget må jeg lette måsen og tøffe ind til min computer og browser og vælge ud på websiden. Andre har systemer der kan en masse med live tv og on-screen programmering af optagelser og andet fancy som jeg har valgt fra. Prøv at kigge på nogle af de forskellige setups i "Se mit HTPC setup" tråden i toppen af sektionen her, der er lidt for enhver smag. Når du har fundet ud af hvad dit setup skal kunne er det meget nemmere at komme med råd om hvad du har brug for. Prøv at overveje følgende spørgsmål: 1) Skal systemet kunne håndtere live tv eller er det nok at kunne optage ting og se dem senere? 2) Har du brug for at kunne pause live tv? 3) Skal du kunne programmere optagelser direkte fra sofaen eller er det federe med en webside? 4) Hvor nørdet må det være? Er det kun dig selv der skal bruge det eller skal det være strømlinet nok til at kæresten ikke løber hjemmefra? 5) Har du brug for at kunne bruge setuppet i flere rum eller er det nok bare at have det i stuen? |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
E.L.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Der burde ikke være noget i vejen for at bruge et fladskærmstv som computerskærm, det er hele konceptet i at bruge en htpc. Jeg synes dog ikke min panasonic plasma egner sig specielt godt til tekstbehandling og surfen og den slags, tingene står bare meget tydeligere på en rigtig computerskærm. Jeg ville ikke bryde mig om at sidde og skrive indlægget her på mit tv. Til film og den slags er den dog helt kanon. Det kan dog sagtens tænkes at dit tv tegner skarpere og fungerer fint som almindelig computerskærm også, det kan du bedst selv afgøre.
Der er masser af muligheder for at streame tv fra internettet, DR har fx. lavet http://www.dr.dk/nu hvor du kan se hovedparten af de programmer de sender. Et program som xbmc kan også stikke snablen i dr.nu og vise Hammerslag, Kender du typen, Jamie Oliver og en masse andet. Der er masser af forskellige streaming services derude, men jeg tror det er begrænset hvor mange der er i HD kvalitet. Det med at downloade film fra nettet mener jeg kan gøres lovligt gennem fx. blockbuster, jeg har dog ikke testet hvordan det virker. Hvis du vil optage har du brug for en tuner og noget software der kan lave optagelserne. Der er masser af dvb-c tunere på markedet, personligt har jeg valgt en hdhomerun som er to tunere i en boks der kan sluttes til dit lokalnet. Der findes også tunere der kan sluttes til usb eller monteres som indstikskort i din computer, det er lidt et temperamentsspørgsmål hvad du foretrækker. Redigeret af strandvasker - 23-Juni-2011 kl. 12:19 |
|
![]() |
|
![]() |
Tilføjelse:
Jeg havde utroligt svært ved at hitte hoved og hale på htpc'er indtil jeg gik igang. Jeg læste og googlede og hvad ved jeg og blev mere og mere forvirret. Det der dramatisk ændrede det hele var at jeg købte en tuner og gik igang med at lege med forskellig software. En usb tuner kan købes for nogle få hundrede kroner. Smid den i din nuværende computer og giv dig til at lege med software. Der er garanteret et elelr andet software program med i prisen og sandsynligvis er det noget frygteligt skrammel, det var det der fulgte med min usb tuner ihvertfald. Til gengæld begyndte jeg hurtigt at lege med at optage via dvbviewer, mediaportal, windows media center og hvad de nu hedder allesammen. Det gav mig ret hurtigt et overblik over mulighederne og hvilke funktioner jeg ønskede mig. Jeg rippede også et par dvd'er og installerede xbmc og boxee og et par andre programmer for at lege med at få afspillet film og de optagelser jeg havde lavet. Igen gav det ret hurtigt en fornemmelse for hvad programmerne kunne og hvilken vej jeg ville gå. Da jeg til sidst havde fundet ud af hvad jeg ville og ikke ville, købte jeg en atom maskine og koblede den til mit tv. Indtil da havde jeg udelukkende testet på min normale "gamer pc". Mit bedste råd er, køb en tuner og hent noget forskelligt software hjem og prøv skidtet af inden du begynder at bygge det endelige system. Det er bare meget nemmere at hitte hoved og hale på mulighederne på den måde. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |