recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ASRock HTPC 2010
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ASRock HTPC 2010

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ASRock HTPC 2010
    Sendt: 01-Juni-2010 kl. 13:08
*******Update******

ASRock HTPC Series Core 100HT
ASRock HTPC Series Core 100HT-BD

Der kommer 3 forskellige serier, så vidt jeg har kunne læse mig frem til.

ASRock Vision 3D HTPC

Intel Core mobile processor
NVIDIA GeForce GPU for 3D Vision graphics support (GeForce 300 / 400 Series)
4x USB 3.0 ports
HDMI 1.4 port
dual-link DVI
7.1 CH HD audio with professional THX TruStudio PRO
BD Combo, 802.11n
MCE remote controller

ASRock Core 100 HTPC (Core 100HT-BD, Core 100HT and Core 100)

Core i7 / i5 / i3
Intel® HM55 Express chipset
Dual Channel DDR3 1066 memory, 2 x SO-DIMM slots, Max. 8GB
Intel® HD Graphics
USB3.0
2.5” HDD up to 500 GB supports 2nd 2.5” HDD
BD Combo, WiFi 802.11n
MCE remote controller
THX TruStudio PRO

ASRock ION2 HTPC (ION2HT-BD, ION2HT, ION2)

Intel® Dual Core D510 processor
Intel® CH8M Chipset
NVIDIA® ION2 graphics
THX TruStudio PRO

http://www.asrock.com/news/index.asp?cat=News&ID=177
http://www.engadget.com/2010/05/25/asrock-vision-3d-htpc-sports-intel-core-processor-and-usb-3-but/

Redigeret af wiesel - 01-Juli-2010 kl. 11:24
Til top
hiver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hiver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:28
Det ser altså interessant ud, har i noget tid gået og varmet op til at bygge min egen Core i3, og den core 100 lyder jo helt perfekt.

Se info og billeder her:
http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=Core%20100HT-BD

Eneste jeg kunne være bekymret for er blæserstøj?

Andre der er interesseret i denne? Burde vel snart kunne fås i DK?

/M
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 11:50
Det lyder rigtig interessant, men som andre folk fra de andre fora spørger vil jeg stille samme spørgsmål. Mon det kan bitstreame de nye formater?

EDIT: Efter at have læst lidt mere og set et par videoer kan jeg konstatere at både den øverste og den i midten kan bitstreame DTS-HD MA og Dolby TrueHD.

Men hvis den nederste også kan det vil det være den klart mest interessante for mig af de 3.

Redigeret af Hessi - 02-Juni-2010 kl. 11:59
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 12:07
Hvis man ser videoklippet, så siger han at den kan bitstreame DTS HD Master, så det vil jeg mene den godt kan?
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Hvis man ser videoklippet, så siger han at den kan bitstreame DTS HD Master, så det vil jeg mene den godt kan?

Ja, men det er også den øverste model.

Alle i3/5/7 + h55/57 kan bitstreame
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 01:45
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

ja, men den i videoen er high-end maskinen med Core i7 og HM55 chipsæt. Den nederste i listen som jeg spørger til, er et ION2 chipsæt med en dual core Atom CPU.

Redigeret af Hessi - 03-Juni-2010 kl. 01:50
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
trenskow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trenskow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 22:32
Nogen der har en ide om hvornår den Vision 3D skulle komme i handelen?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 20:51
taget i betragtning af vi overhovedet ikke engang har set nogen ion2 baserede maskiner i handlen endnu vil jeg sige engang til efteråret hvis vi er heldige.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

taget i betragtning af vi overhovedet ikke engang har set nogen ion2 baserede maskiner i handlen endnu vil jeg sige engang til efteråret hvis vi er heldige.
G210 aka G310 i oem aka ION2 - købes løst og monteres i en pineview bundkort.
.....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 18:36
det var nu ikke lige det jeg hentydede til og jeg er sikker på at trådstarter heller ikke ønsker en sådan løsning. Jeg er ret sikker på der hentydes til en løsning med grafikken integrreret. - du kan bygge alt - bare man har legoklodser nok! :-)
Til top
trenskow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trenskow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Øv. På den anden side, så er der tid til at spare sammen til den
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2010 kl. 11:28
Core 100HT og Core 100HT-BD findes nu på edbpriser, se link i #0
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu