recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asrock ION 330 - Photoshop?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsrock ION 330 - Photoshop?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: Asrock ION 330 - Photoshop?
    Sendt: 27-August-2009 kl. 15:29
Lidt off-topic, men det er jo her i gruppen de fleste Asrock-erfarne sidder....

Jeg vil gerne kunne bruge en Asrock ION 330 som både HTPC og som alm. PC bl.a. til lejlighedsvis fotoredigering (ren amatørbasis). Men jeg er noget i tvivl om dens evner til sidstnævnte.

CPU'en i sig selv er jo ikke top notch, men angiveligt skulle bl.a. Photoshop CS4 nyde godt af, at GPU'en er CUDA-kompatibel og dermed i stand til at tage opgaver fra CPU'en. Spørgsmålet er, om det virker i praksis?

Er der nogen af jer, der har prøvet at arbejde i Photoshop på den og kan fortælle om sine erfaringer?

Pft
Lars

Redigeret af longjohn - 27-August-2009 kl. 16:02
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 21:40
glem det. Cuda acceleration i photoshop virker kun på visse filtre og funktioner, den generelle brug er ikke accelereret. Har man råd til photoshop, har man også råd til en ordentlig pc. 70% af PS brugen er stadig CPU-afhængig(alt efter brugerens arbejdsområde). Jeg tør slet ikke tænke på hvad det vil tage at åbne et 30mb RAW billede på en atomCPU. Eller begynde at lægge lag på dem.
Men ellers er der jo Irfanview hvis det bare er beskæring af billeder og en smule farvekorrektur. Langt mindre ressourcekrævende og vil helt sikkert virke fint på en atom også uden mulighed for acc. gennem cuda.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu