|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() Sendt: 06-November-2010 kl. 19:26 |
Jeg overvejer ihærdigt at indkøbe mit første mediecenter.
Mine krav til mediecenteret er:
- Skal kunne udgøre det for TV-modtager og kanalvælger via fjernbetjening (se problematikker længere nede)
- Skal kunne afspille film, musik og billeder
- Skal kunne fungere som harddiskoptager
- Skal kunne fungere som dataopsamling for dvd-film, cd'er og billeder fra digitalkameraet.
Det ville være rart hvis den:
- kan afspille filmklip fra nettet (youtube, dr.dk mv.)
- kan fungere som fælles filserver for hjemmets computere
- kan fungere som bluerayafspiller
Jeg overvejer http://www.itrends.dk/7462/ som umiddelbart ser ud til at leve op til mine krav(behov).
Der er så lidt problemer i forbindelse med TV-modtagerdelen. Problemet er at jeg har Viasat via parabol (superligafodbold gør det til et must), men synes jeg har læst at man eventuelt kan tage inputtet direkte fra viasatreceiveren og via en IR-blaster kan få mediecenteret til at skifte kanaler på viasatreceiveren. Lidt en Storm P. løsning, men hvis det virker så ...
Jeg bruger også husets tagantenne, men der skal vist blot tilsluttes en dvb-t tuner til mediecenteret så burde det vist kører (dvs. 2 dvb-t tunere, en til tagantennen og en til viasatreceiveren)
Så er der problemet med styresystem på mediecenteret og her overvejer jeg Ubunta Myth-TV, da det er min fornemmelse, at det nemmere kan tilpasses det egentlige behov og også giver mulighed for en funktionel opstartstid.
Men som sagt så er det mit første mediecenter, så hvis nogen med erfaring kan byde ind i forhold til det aktuelle mediecenter, styresystemet, og tunere - så vil jeg blive ovenud lykkelig. Umiddelbart er mit budget 3-4.000,- kr.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |