recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asrock ION 3D eller Zotac Zbox  AD10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asrock ION 3D eller Zotac Zbox AD10

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jarihj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Januar-2012
Sted: Tårnby
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jarihj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Asrock ION 3D eller Zotac Zbox AD10
    Sendt: 17-Januar-2012 kl. 13:02
Hej folkens,

Jeg i tvivl om hvilket af følgende jeg skal købe til at køer mediaportal på.
Det jeg primært bruger mit mediecenter til at optage og se tv (DVB-T på en hauppauge og en zolid usb tuner) og til at se film fra lokalnettet på.
Jeg kigger på:

på forhånd tak,

Jari

Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2009
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 13:28
Jeg ville vælge AD10'eren - fordi den har det nyeste/bedste indmad til formålet.
Til top
jarihj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Januar-2012
Sted: Tårnby
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jarihj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 13:41
Hej Erazmuz,

Tak for svaret. Men jeg har lige set en test hvor der faktisk ikke var særlig megen forskel på de to systemer... Men jeg er også i tvivl om hvordan jeg skal fortolke den test da den var baseret på framerates i spil. Jeg ved ikke helt hvordan den hardware acceleration forholder sig til dvb-t (MPEG4) og film afkodning...

mvh, jarihj
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 13:44
Har du et link til testen ?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 15:01
Jeg har selv prøvet ION mod AMD Z-350 i windows 7 X64,  vinderen er AMD Z-350.
H.264 Video HW accelration fungerede glimrende, med nyrere drivere, i starten (Juni 2011) var det noget skidt.
Desuden føles MCE interfacet hurtigere end ION, mere flydene, men stadig hakkende i forhold til et rigitgt GFX kort. 
Min Atom(ION) var enda overclocket til 2.0GHz, og RAM var Dualchannel 800MHz. og stadig er Z-350 hurtigere. Mit Z-350 bundkort (Asrock) understøtter single CH DDR3 1333 MHz RAM (over std. spec, 1066MHz), det hjalp og så lidt på MCE interfacet.
Så jeg vil også anbefale AD10'ern.

Mvh Gigabyte

Redigeret af gigabyte - 17-Januar-2012 kl. 15:03
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 15:39
Som de andre vil jeg også anbefale AD10'eren, da den er kraftigere end ION platformen, og så kan du også bitstream DTS-HD lyd igennem den, det kan du ikke via ION maskinen.

edit:

Overvej Barebone udgaven og smid en SSD i og en 4GB ramblock i stedet, burde ramme næsten samme pris, og det skulle give en bedre oplevelse.

Redigeret af Psymon - 17-Januar-2012 kl. 16:12
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Som de andre vil jeg også anbefale AD10'eren, da den er kraftigere end ION platformen, og så kan du også bitstream DTS-HD lyd igennem den, det kan du ikke via ION maskinen.

Hvad skal der til for at få den til at sende lyden direkte igennem?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 14:57
Det kræver et program der kan levere passthrough (XBMC Eden som er på vej, skulle kunne) Ellers kan Arcsoft Totalmedia Theater vist nok.

MediaPortal kan vist også med de rigtige codecs.

Og så kræver det selvfølgelig en forstærker der understøtter det.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 22:21
Kan også anbefale en ssd, og masser af ram.

Mvh gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu