recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asrock Vision 3D 156B - Opgradering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asrock Vision 3D 156B - Opgradering

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 22:22
Hvis du smider alt på NAS, så er en 60 GB SSD alt rigeligt. Mht ram så kører du forhåbentlig med 64 bit styresystem.
Den Ben
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af TheRealBamse TheRealBamse skrev:

Kanon svar...
Det var præcis de ting jeg havde brug for at vide!

@Bygone
Det lyder på dig til at hvis man sætter en SATA 3 disk på et SATA 2 bundkort - så fungerer den alligevel...? (Blot ved SATA 2 hastighed) Er det korrekt forstået?
(Det er klart at der ingen grund er til at bruge penge på SATA 3 udstyr, som generelt er dyrere, hvis ikke jeg får noget ud af det...)

Nu tænkte jeg så på hvad der ville ske hvis man gjorde det samme med RAM - sådan rent teoretisk hvis nu at Kingston tog fejl (det gør de noook ikke - men stadig)... Hvis jeg satte de der 1333 mhz klodser i et 1066 mhz bundkort...

Ville de fungere ved langsommere hastighed? Ville de undlade at fungere? Ville de splitte bundkortet og/eller RAM-klodserne af?
Eller ville det være en lækker blanding af ovenstående?

Sata3 ssd virker perfekt på en sata2 controller dog med den begrænsning i hastighed der ligger på en sata2 båndbredde, det er korrekt.

Rammen vil køre 1333mhz, kingstons ram guide tager sjældent fejl, jeg har endnu den første gang til gode :). Du kan være uheldig og få defekte ram, men det kan vi jo ikke tage højde for...

angående Operativsystem ja så husk og anvende et 64bit system ellers får du kun 3,25gb til rådighed af dine ram.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af TheRealBamse TheRealBamse skrev:

Kanon svar...
Det var præcis de ting jeg havde brug for at vide!

@Bygone
Det lyder på dig til at hvis man sætter en SATA 3 disk på et SATA 2 bundkort - så fungerer den alligevel...? (Blot ved SATA 2 hastighed) Er det korrekt forstået?
(Det er klart at der ingen grund er til at bruge penge på SATA 3 udstyr, som generelt er dyrere, hvis ikke jeg får noget ud af det...)

Nu tænkte jeg så på hvad der ville ske hvis man gjorde det samme med RAM - sådan rent teoretisk hvis nu at Kingston tog fejl (det gør de noook ikke - men stadig)... Hvis jeg satte de der 1333 mhz klodser i et 1066 mhz bundkort...

Ville de fungere ved langsommere hastighed? Ville de undlade at fungere? Ville de splitte bundkortet og/eller RAM-klodserne af?
Eller ville det være en lækker blanding af ovenstående?

Prøv at læse på OC fora hvad RAM, Multiplier, divider, MHZ betyder for systemets hastighed og hvad det egentlig er......

"For the recordere"....Ram med højere "mhz" specs end din cpu er bagud kompatibel(nogle gange kan de køre selvom de er langsommere, kommer an på divider eller multiplier indstillinger i din bios....)

Aaahh tiderne med et Via KT133aDead
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
TheRealBamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheRealBamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 22:43
Ja det er klart... Skal selvfølgelig have 64-bits Windows 7... Klart...
Ellers ville jeg ikke opdatere til 8 Gb ;)

Men jeg kan (uden at tage højde for decideret defekte RAM) godt sætte 1333 mhz RAM i - uden at risikere at splitte bundkortet af?

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheRealBamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 22:48
@Patriarken
Jeg er udemærket med på LANGT det meste... Men det er bare en håndfuld praktiske spørgsmål, jeg manglede lidt svar på :)  
Til top
Nemesis300zx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Marts-2012
Sted: Roskilde, DK
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nemesis300zx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 19:07
Jeg har selv en Asrock Vision 3D - 156B
Systemet er helt igennem superfedt, jeg er dog ved at opgradere ram ligeledes.
Jeg mener at under videoafspilning kan den have problemer ved større filer, kan flere ram afhjælpe dette?
Jeg afspiller film på projektoren, Acer H5360 i 3D vha. Nvidia 3D Vision2, og det er noget der skal opleves!
Mht. HDD, jeg ville gerne opgradere den interne disk, kan jeg vælge en hvilken som helst sata2 disk bare den er 2,5"?
Kom gerne med et forslag til både ram og hdd Smile Alt jeg ønsker er hastighed i en meget lille indpakning...
Mvh Nick
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheRealBamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 09:20
@Nemisis300zx
Jeg endte med at købe en Vision 3D 252B, så vores situation kan ikke helt sammenlignes alligevel...
Men jeg satte en Corsair Force 3 Series, 180 GB SSD i dyret...
252B'eren understøtter nemlig SATA3... Så der kunne det pludselig betale sig at ligge SSD'en i... Det gav den et MEGA boost...

Med hensyn til RAM, så tror jeg du skal se på BygOnes skema fra Kingston... Tror 2x 4Gb 1333 mhz ville hjælpe den lidt...
Men når du har problemer med afspilning af filer, så kan det desværre sagtens CPU'en som løber tør for juice... Og så igen - en i5-560M burde da ikke have problemer med det...

Tror jeg personligt ville smide et sæt nye RAM i...
Det koster 330 kr. for et sæt...

Så ville jeg nok overveje en SSD (måske ikke så stor som min)... Tror ikke det hjælper på afspilningen, men bare for at den bliver stygt hurtig i start-up og sådan...  
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nemesis300zx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 19:53
Tak for dit svar, som lige fik affødt lidt flere spørgsmål :-)
Jeg har siddet og cyklet lidt rundt på siden og tror jeg har fundet et ok setup, gider du se disse links en gang og guide mig det sidste stykke vej?
Jeg ville sætte stor pris på at du kunne sige god for delene og evt korrigere hvis en af dem kunne gøres anderledes :-)

Ram:
Lager intern:
Lager ekstern:
CPU:

Tror du jeg kan skade noget på systemet ved at lægge disse dele i?
Vil systemet halte ved afspilning af store filer og tunge spil stadig eller vil det bare sparke røv igen?
Sidst men ikke mindst, kan jeg gøre mere for at optimere på grafiksiden?
Specs fra min maskine er her:
Vision 3D 156B
CPU- Intel® Core™ i5-560M Mobile Processor
- Support Intel® Core™ i7 / i5 / i3 Mobile Processor Family
OS- Microsoft® Windows® 7 / 7 64-bit / Vista™ / Vista™ 64-bit / XP / XP 64-bit compliant

*Due to VGA driver limitation, 3D function only supports Windows® 7 / 7 64-bit / Vista™ / Vista™ 64-bit.
Chipset- Mobile Intel® HM55 Express chipset
Memory- 2 x 2GB DDR3 1066MHz
- Support DDR3 1066MHz, 2 x SO-DIMM slots, Max. up to 8GB*

*Due to the operating system limitation, the actual memory size may be less than 4GB for the reservation for system usage under Windows® 32-bit OS. For Windows® 64-bit OS with 64-bit CPU, there is no such limitation.
VGA- NVIDIA® GeForce GT425M Graphics, NVIDIA® 3D Vision, 3DTV Play Capable
HDD- 500GB, 7200 rpm
- Support 2.5" SATA HDD
ODD- BD Combo
Front I/O- 2 x USB 3.0
- 1 x MIC
- 1 x Headphone
- 4-in-1 Card reader (MMC/SD/MS/MS PRO)
Rear I/O- 1 x HDMI
- 1 x DVI-I (Dual-Link)
- 5 x USB 2.0
- 1 x S/PDIF
- 1 x eSATAII*
- 1 x USB 3.0**

* For eSATA function, Hot Plug function is supported in AHCI mode only. IDE mode does not support Hot Plug function.

** This USB 3.0 port does not support Hot-Plug and legacy function.
LAN- Gigabit LAN
Sound- 7.1 CH HD Audio with THX TruStudio PRO™
WiFi- 2T2R WiFi 802.11b/g/n
Remote Controller- MCE Remote Controller
Power Unit- 90W/19V Adapter
Dimension- 200mm(W) x 70mm(H) x 200mm(L)
Volume (liters)- 2.8L
Software- NVIDIA® 3D TV Play software and CyberLink PowerDVD 10 OEM BD 3D
Mvh Nick
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nemesis300zx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 19:55
Jeg kører Windows 7 -Ultimate 64bit. Hvis det har noget at sige :-)
Mvh Nick
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheRealBamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 11:50
Med hensyn til RAMene så tror jeg ikke du får noget ud af at sætte mere en 1333 mhz RAM i... For så vidt jeg har forstået på diskussionen tidligere, så vil 156B'eren kun understøtte op til 1333 mhz... Så resten er spild...

SSD'en ser ud til at være SATA3 (SATA 6 Gbit/s) - bundkortet understøtter kun SATA2 (SATA 3 Gbit/s)...
Det vil fungerer fint... Men du kan jo så kun få SATA 2 hastighed ud af SSD'en... Så du kunne i princippet lige så godt købe en SATA2 SSD og så spare lidt penge...

CPU'en er en Sandy Brigde arkitektur på en BGA1023 socket, mens at 156B'eren bruger Socket 988 - Så den største der umiddelbart er understøttet er en Core i7-640M, ifølge ASRock selv- Altså på Arrandale arkitekturen - den tidligere version...
(Men her jeg ikke så skarp, så få lige det bekræftet!! Wink)
Alt det der er streget ud er vidst noget grov sludder... Spørg lige en anden til det...

Med hensyn til ekstern lager... Så vil jeg anbefale at du istedet sparer lidt op og så køber en NAS istedet - F.eks. en Synology... Det er altså bare sjovere end en ekstern HDD...

Men noget helt andet er at nu har jeg ikke undersøgt hvad en i7-640M koster, men gætter på den er dyr... Synes du skal overveje om det så bedre kan betale sig at sælge den der 157B'er... Og så købe en Vision 3d 241B eller 252B... For 241B koster vidst 6K...
Men det kan du jo regne på :)

Redigeret af TheRealBamse - 08-Marts-2012 kl. 09:04
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 18:12
Hvis DDR3 1600 ram kun kører 1333, vil den som regel køre med en lavere latency, jeg kører selv cas8 ved 1333MHz, på 1600 Mhz std kingston ram. det giver lidt extra performance, og koster ca det samme.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 18:23
Ang ssd, så kørere en sata3 ssd glimrende på sata2, og hvis pris/ydelse er fornuftig, så tag bare en Sata3, F.eks. en 120GB Vertex3, eller crucial M4, hust en 120Gb er dobbelt så hurtig som en 60 GB (ca). ved 60 gb diske er der INGEN forskel på sata 2 og 3.

Mvh Gigabyte

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu