recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Assistance til en teknikspasser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Assistance til en teknikspasser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
splum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2013
Sted: frederiksberg
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Assistance til en teknikspasser
    Sendt: 07-Februar-2013 kl. 02:10
Hej kære eksperter.
Jeg er desværre i den situation at jeg blankt må indrømme, at jeg er helt væk, hvad angår teknisk kunnen og forståelse, så jeg håber i den grad på, at der er nogle med lidt mere ekspertise som vil være behjælpelige med et par råd.
Jeg har prøvet at sætte mig ind i tingene ved at læse diverse tråde, men med manglende forståelse bringer disse ofte ringe klarhed over tingene. Da jeg dog er den grundige type, og mindre spontane, håber jeg på, at forummet har nogle ideéer til hvad jeg skal søge efter.

Har aldrig købt anlæg før.

Jeg mener endelig at det er tid til at erhverve mig noget udstyr der kan spille. Desværre er pengepungen ikke super stor, og kan derfor, omend jeg gerne ville, ikke investere mere end max. 3500 kr. på nuværende tidspunkt.

Mit behov er: en reciever med CD og DAB-funktion, hvor fladskærm, iPod og denne ældre LUXMAN pd121 gramofon, skal kunne tilsluttes. 
                og højtalere (tænker umiddelbart to til min lille stue)

Kan jeg klare mig med dette eller skal jeg også bruge en subwoofer?

Min kæreste har fundet dette tilbud hos Hifiklubben, men jeg kan slet ikke vurdere, hvorvidt det er noget ved. 
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_rcd-m39-argon-6350_stereoanlag.htm
Vil nødig være overladt til at vurdere på udseendet af højtalere når det kommer til lyd.

På trods af, at jeg aldrig har skulle finde et anlæg, anser jeg mig selv for at være rimelig kritisk med lyd. (Ved godt at mit budget modsiger dette :) )

Har set at andre anbefaler at man får mest for pengene ved at købe brugte højtalere på DenBlå. Det er ikke en hel balsal de skal kunne spille op, men kun en lille 20 kvm stue.

Jeg takker ydmygst, hvis nogen skulle hjælpe mig med lidt skriverier om, hvor jeg skal lægge mit fokus. På reciever eller højtalere? og i så fald, hvilke keywords, mærker, eller andet, som jeg skal se efter når jeg søger rundt på DenBlå og andre steder.
Eller om jeg bare skal spare nogle tusinde kroner mere op over et par måneder og købe et eller andet superanlæg :) Alle råd er mere end velkomne.

Redigeret af splum - 07-Februar-2013 kl. 02:25
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 10:09
Tror denne lille Denon vil dække dit behov, dog kan du ikke tilslutte din pladespiller direkte da den ikke har RIAA/pladespiller indgang. Til dette skal du invistere i en ekstern RIAA, de fås fra billig til mega dyr.
En hurtig søgning på Hifiklubben viser at de har et par stk til 599,- som sikkert dækker til behov.

Tv'et bør du tilslutte digitalt med stereo signal.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu