|
Astra ingen signal |
Besvar |
Forfatter | |||
E.Larsen
Super bruger Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-December-2012 kl. 20:57 |
||
Er lige kommet til sommerhus og ville se tysk Eurosport
Intet signal.
De 3 andre LMB virker fint
Er det fugt ? eller er LMB hovedet itu ?
Hvad tror i ?
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Nej jeg tror ikke det er LNB der er itu. Men hvis du tror det kan du jo nemt prøve at skifte det med et af de andre. For nogle år siden havde jeg nogle gange et lignende problem. Det viste sig når jeg ankom til sommerhuset der havde stået uden strøm. Jeg var ved at nå til den konklution at det hjap når DISEqc switchen fik strøm fra receiveren, jeg overvejede om den skulle varmes op af elektronikken til sin normale arbejds temperatur? Det kunne selvfølgelig også være at den varme elektronik fik lidt fugt til at fordampe? Når det skete og jeg blev utålmodig checkede/skiftede jeg de to F-Stik i hver ende af ledningen mellem LNB'et og porten på DISEqc switchen. Det plejede at hjælpe. Jeg fandt aldrig helt ud af hvad det var, men mener at problemet forsvandt da jeg skiftede til en bedre DISEqc switch. Den der gav problener havde jeg købt sammen med et LNB til en merpris af 2 Euro. Jeg gav den senere til en nabo som i flere år brugte den i reolen bag modtageren til at skifte mellem 2 paraboler helt uden problemer. Håber dette giver dig nogle ideer til at komme videre. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 31-December-2012 kl. 10:28 |
|||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for svar Nu er der gået 2 dage, stadig ikke signal på Astra, men på de andre LMB Mærkelig Det er nu 3 år i træk dette sker, jeg har skiftet LMB de 2 foregående år. Genmonteret den gamle i sommer, den fejler ikke noget. Det må jo være fugt ? Men hvorfor kun på Astra LMB ?, har de skiftet pos /ændret noget ? Det nytter nok ikke at lave ny kanalsøgning ? |
|||
E.L.
|
|||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10461 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg er rimelig sikker på at din switch er defekt. Lnben kan du jo udelukke da du tidligere har fået den til at virke igen.
Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan være Blev skiftet for 4 år siden, så det skal prøves. tak |
|||
E.L.
|
|||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Ja switchen kan være defekt, men så er jeg bange for at det er hvad jeg kalder for en periodevis fejl. En fejl der kommer og så for en periode forsvinder igen. Du mener at 'Det må jo være fugt' Jeg havde mere en ide om at det kunne være kondens, men det skyldes den måde at min switch var bygget op på. Swirchens print med stik var en enhed der blev ført ind i en letmetal boks. Denne letmetal boks blev så ført op i et vejrbestandigt plastic holder. Når jeg tog switchen ud af plastic holderen blev letmetal boksen tit siddende. Som jeg så det, vil temperatur ændringer skabe kondes inde i letmetal boksen. Jeg skiftede til en switch med en bedre lukning mellem enheden og letmetal huset. Den var ikke ret meget dyrere. Jeg havde aldrig tålmodighed til at vente 2 dage og vil foreslå du prøver som mig: Afmonter kablet mellem switchen og op til Astra LNB'et, afkort coaxkablet 1-2 cm i hver ende og monter F-Stikkene igen. Jeg gjorde det i en ende af gangen i et forsøg på at lokalisere fejlen og huskede at trække power kablet til modtageren ud hver gang. Det fik de 2-3 gange jeg prøvede det, alt til at virke igen. Om der var fugt i kablet eller om de gentagne tænd / sluk af modtageren ( trække kablet ud ) har fået noget kondens til at fordampe ved jeg ikke. Men denne løsning har altid fået det til at virke igen. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 01-Januar-2013 kl. 11:49 |
|||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5290 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du et F-connector samleled?
Så kan du vel bare prøve at køre udenom switch som test?
Mvh JørgenT
|
|||
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den skal prøves i lidt bedre vejr. Switz: Jeg bruger denne, 2½ år gammel, højbeskyttet http://paraboleksperten.dk/paraboler-tilbehoer-41/diseq-switch-44/diseq-switch-4-hoej-isolation-62.html Jeg prøver lige at lade LMB 1 være Thor, LMB 2 være Sirius,o.s.v. LMB 4 være Astra |
|||
E.L.
|
|||
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har lige været i sommerhus, har ikke rørt en finger ved parabolen Alt virker pludselig perfekt, optimal signal. Er det fordi vi har haft en tør periode ? Det er ubegribeligt hvad der sker ? |
|||
E.L.
|
|||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej E. Larsen. Jeg bange for at det er hvad jeg kalder for en periodevis fejl. En fejl der kommer og så for en periode forsvinder igen. Men hvordan kommer du videre. Jeg tror at det næste du skal gøre er, enten at beslutte at det nok er switchen og derfor prøve at bytte om på to af ledningerne fra den og op til LNB'erne. Eller at tro på, at der nok er kommet fugt ind i F-Stiket og derfor prøve at skifte til et ny F-Stik på det kabel der kommer fra Astra LNB og ind i switchen. Du bør måske også overveje at bruge en af de gummityller jeg har set billeder af. Men problemet er, hvis du ønsker at bytte om på to af forbindelserne, at du så snart du skruer F-Stikket af switchen forsvinder din mulighed for at lave hvad jeg kalder en logisk fejlfinding. Du kan risikere at skulle vente til næste vinter før fejlen opstår igen og kan se om den er flytet til et af de andre LNB. Så jeg vil mene at det logiske vil være at begynde med at skifte det F-stik der sidder på kablet ind i switchen, men hvad tror du selv på? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 22-Januar-2013 kl. 09:03 |
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |