recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus BDS-700 - Hvornår
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus BDS-700 - Hvornår

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
MVIN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MVIN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Mon ikke Asus har problemer med at BDS-700 benytter chipset fra Marvell og at de måske som Oppo er blevet forbudt at kunne afspille iso-filer fra filmselskaberne. Deres andre medieafspillere har jo benyttet realtek chipset. Ja, dette blot en tanke omkring den længe ventetid Cry

Hvem er de andre ? Nu skal jeg jo ud og kikke
Samsung TV - Yousee kable - Pio anlæg
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af MVIN MVIN skrev:

Mon ikke Asus har problemer med at BDS-700 benytter chipset fra Marvell og at de måske som Oppo er blevet forbudt at kunne afspille iso-filer fra filmselskaberne. Deres andre medieafspillere har jo benyttet realtek chipset. Ja, dette blot en tanke omkring den længe ventetid Cry

Jeg ville personligt gå efter en medieafspiller med sigma chipset som popcorn hour eller Dune afspillere. Har selv lige købt en afspiller med realtek chipset og den kan desværre ikke afspille 24p rigtigt, idet 24p skal afspilles ved 23,976 og denne ikke gør det. Og det er en generel fejl ved realtek chipset (det seneste).
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
MVIN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MVIN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 21:27

Oprindeligt skrevet af MVIN MVIN skrev:

Jeg ville personligt gå efter en medieafspiller med sigma chipset som popcorn hour eller Dune afspillere. Har selv lige købt en afspiller med realtek chipset og den kan desværre ikke afspille 24p rigtigt, idet 24p skal afspilles ved 23,976 og denne ikke gør det. Og det er en generel fejl ved realtek chipset (det seneste).

Tak, for input.
Samsung TV - Yousee kable - Pio anlæg
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2009
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 10:40
Forventningerne daler stille og roligt til denne afspiller. Det lyder til, at filmindustrien har fået dem til at lukke godt ned for film afspilning, som der også har været rygter om før (ingen iso playback):

i test the asus bds700, very fast ,but some bd iso dont play.and most mkv dont play . NFS SMB not support .so it is bad.

but .the 88de3010,some china company designing it .

flac cue \NFS \SMB some player is already supported.

88de3010 with hdmi 1.3 , so ,it plays 3D limited.

some players can read Commercial bd with pc bdrom, even with andriod system. 

most sell about $150

and ...marvell anounced 88de3100.

it with hdmi 1.4.
i test the asus bds700, very fast ,but some bd iso dont play.and most mkv dont play . NFS SMB not support .so it is bad.

but .the 88de3010,some china company designing it .

flac cue \NFS \SMB some player is already supported.

88de3010 with hdmi 1.3 , so ,it plays 3D limited.

some players can read Commercial bd with pc bdrom, even with andriod system. 

most sell about $150

and ...marvell anounced 88de3100.

it with hdmi 1.4.

Til top
mimse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 13:12
Ikke at det er let at forstå det "wannabee" engelsk. Men "but some bd iso dont play." betyder vel at der ikke er lukket for ISO afspilning? Men at Shandong har fundet nogle som den ikke vil afspille. Confused
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 19:45
Der er nogen der har fået den, selvom det ikke er til at vide hvornår og om den kommer til Danmark. Men den får ikke gode ord med på vejen:  http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20120331043247273&board_id=19&model=O!Play+BDS-700&page=1&SLanguage=en-us

Ærgeligt. Potentialet var stort. Men det er rigtigt, mimse, at det er svært at gennemskue hvad det helt præcist er der står i den dårligt engelske tekst :)
Til top
mimse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 07:48
Til top
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 13:46
Du må lige sige om den er pengene værd, mimse. Har også tænkt på at købe den engang.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 14:42
Hvad søren, hvad søren.. Rigtigt spændende.. Glæder mig til at høre noget fra dig, mimse :)
Til top
kimvagn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2012
Sted: Viby, Danmark
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimvagn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 17:12
Min ligger på posthuset, men vil gerne gi' min mening....
Til top
mimse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 13:51
Så er den pakket ud. Finishmæssigt er den selvfølgelig ikke på niveau med Oppo. I meget korte test har den kørt ALT hvad jeg har smidt på den via USB. Billedkvalitet er tydeligt bedre end fra min Asus O!play HDP-R1 generelt, er også meget bedre til at opskalere. Lyden er også væsentlig mere fyldig. Føj hvor kan der laves mange indstillinger og tricks via remoten.
Det er så alt indtil videre. Der kommer ikke en masse test på netværk, da jeg ikke skal bruge det. Den er primært indkøbt for den høje billed og lydkvalitet, og her er jeg bestemt ikke skuffet.

StarStarStarStarStar 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 20:11
Spændende, tak for det hurtige review, mimse.

Håber nogen kan komme med lidt info om netværksafspilning. Det vil jeg nok komme til at bruge en del.

Men dejligt at høre lyd og billed kvalitet er i orden :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu