|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() Sendt: 05-November-2011 kl. 15:57 |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Hej.
Jeg forsøger at finde en bærbar til en gave til en pige på Filippinerne. Hun har sagt at hun gerne vil have en lille og let computer (eller i hvert fald en let computer), men jeg synes jo at en lille computer ikke er så god. Men hvorom alting er, så tror jeg at jeg vil vælge mellem: Asus X53 i enten rosa eller brun. Sandsynligvis den brune, fordi den rosa først er tilgængelig i slutningen af denne måned og vi rejser 7. december. Jeg synes denne eller K53, virker som en god computer. Asus Eee PC, som denne. Men jeg er i tvivl om hvor god en sådan computer er, idét den har AMD processor og grafikkort. Jeg plejer at gå efter Intel processorer. Jeg kigger primært på Asus, fordi jeg synes kvaliteten virker god (har selv en Asus). Prisrammen er max. 4.000,-
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
![]() |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
Asus X53 er da for stor og tung, når pigen ønsker sig en lille og let computer.
Og Eee pc synes jeg er for langsom. Så hellere noget som denne her (3795,-):
Redigeret af Brixen - 05-November-2011 kl. 16:37 |
Venlig hilsen
KB |
![]() |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
Tak for buddet - men jeg har aldrig syntes om Lenovo - og så har den ikke diskdrev, som Eee Pc'en har - næ hov, det har den ikke. Hmm, det er da ikke særlig smart? Eller behøver man det stort set ikke? Hvorfor er den Eee PC jeg nævner for langsom? Computeren er kun til skolebrug og sådan. Jeg tror ikke hun kommer til at bruge den til "tunge" opgaver.
|
Thorvald. |
![]() |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
Når man kommer ned på 13" og under, er der ikke mange, der har dvd-drev.
Dokumenter og billeder kan flyttes med en USB-pind, og programmer downloader man. Ellers er der jo eksterne dvd-drev. Alle netbooks, jeg har prøvet, har været langsomme, og kun haft Windows 7 starter. Men det kan jo godt være at den Eee pc med AMD processor er hurtigere. Det er en rigtig Windows 7 der er på den. Redigeret af Brixen - 05-November-2011 kl. 17:33 |
Venlig hilsen
KB |
![]() |
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Lenovo er ellers en rigtig arbejdshest - hvordan kan du ikke bryde dig om dem? - jeg kører på 4. år på min Lenovo Laptop til studiet.. en T61.
Diskdrev.. tja.. alle bruger USB-nøgler til at overføre data nu om stunder eller også tilgår man filer via netværk. Man kan jjo altid købe et eksternt dvd-drev for små penge hvis man vil være på den sikre side. Dertil, skal du have en let bærbar, så kan de anbefales at se bort fra laptops over 13"
![]() Redigeret af Anima - 05-November-2011 kl. 17:36 |
![]() |
![]() |
Ja, jeg er enig i, at dvd-drev måske ikke er meget nødvendigt - Når jeg installerer den kan jeg jo bare kopierer program installationsfilerne ind på computeren - så er de der om ikke andet. Og jeg skal også købe en USB-hukommelse til hende alligevel. Ja, jeg tror også efterhånden at den ikke skal være over 13". Når hun nu ønsker sig en, der er mindre og lettere end den hendes søster har (Toshiba Satellite U400-16E, 13,3" og omkring 2 kg). Lenovo - tja- de gange jeg har kigget efter computer synes jeg ikke de har opfyldt mine ønsker og jeg synes generelt at de er for dyre i forhold til hvad man får.
|
Thorvald. |
![]() |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Dyrt, kvalitet koster.
|
![]() |
![]() |
Den Lenovo Thinkpad Edge, som jeg linker til ovenover, er det en gammel model?
Jeg synes ikke man kan få meget til under 4000 kr. Det meste er med Intel Atom eller AMD Fusion. Forbehold: Jeg bruger Mac nu, så jeg har ikke fulgt så meget med i pc-bærbare, men jeg har dog prøvet nogle stykker. Redigeret af Brixen - 05-November-2011 kl. 18:11 |
Venlig hilsen
KB |
![]() |
![]() |
Øøøh, hvad mener du?
|
Thorvald. |
![]() |
![]() |
Jeg synes faktisk at den Asus Eee pc, ser ret ok ud - af en computer til under 4.000 at være. Der er da 500 GB harddisk f.eks. og 4 Gb Ram. Jeg mener - som skole computer og til facebook og den slags - er den vel ganske udmærket. Eller hvad mener I? Jeg kender ikke AMD processorer, så jeg ved ikke hvordan den er i forhold til en Intel.
|
Thorvald. |
![]() |
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() |
At Levono er kvalitet, og det betaler man lidt ekstra for. Jeg har en Lenovo W520 med Quadro M2000. Jeg kunne slippe med adskillige tusinde kroner mindre, hvis jeg købte en anden bærbar, men denne Lenovo er simpelthen så gennemført og i god kvalitet, at den er merprisen værd. Nu går jeg i skole, og ser mange andre bærbare hver dag. Jeg hjælper til tider også de andre på deres computere, og jeg vil på ingen måde bytte med min Lenovo. Mærket er ofte lidt dyrere, men kvalitet koster.
|
![]() |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() |
Hvad skal hun bruge den til? Klaus |
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |