recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus bærbar Eee PC - god?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus bærbar Eee PC - god?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dyrt, kvalitet koster.

Øøøh, hvad mener du?
At Levono er kvalitet, og det betaler man lidt ekstra for. Jeg har en Lenovo W520 med Quadro M2000. Jeg kunne slippe med adskillige tusinde kroner mindre, hvis jeg købte en anden bærbar, men denne Lenovo er simpelthen så gennemført og i god kvalitet, at den er merprisen værd.
Nu går jeg i skole, og ser mange andre bærbare hver dag. Jeg hjælper til tider også de andre på deres computere, og jeg vil på ingen måde bytte med min Lenovo.

Mærket er ofte lidt dyrere, men kvalitet koster.

Ja, mærket er dyrere - men jeg er ikke sikker på at det er så meget bedre kvalitetsmæssigt. For nogle år til 10 år siden var det måske rigtigt, men idag synes jeg det ser ud til at byggekvaliteten af bærbare generelt er blevet meget bedre. Jeg vil tro at kvaliteten af en Asus er omtrent lige så god som f.eks. en Lenovo. Indmaden ("motoren") er jo den samme og holder vel lige længe. Der er ikke meget ved at betale meget ekstra for en computer, når kvaliteten generelt er så god at selve computeren udmærket holder de 3-5 år den skal holde - inden indmaden bliver for langsom eller forældet i forhold til det computeren bruges til.

Jeg siger ikke at en Lenovo, ikke kan være ganske udmærket. Jeg har bare aldrig haft en. Apple er sikkert også udmærket, men jeg har aldrig haft en Apple computer og jeg tror heller aldrig jeg får det. Hvorfor, når man kan få sådan en som Asus Zenbook? Den kunne jeg måske finde på at overveje, at købe til min kone når vi kommer hjem fra Filippinerne, fordi den hun har er ikke god mere.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

...
Jeg synes ikke man kan få meget til under 4000 kr. Det meste er med Intel Atom eller AMD Fusion.

...

Jeg synes ikke det er så svært at finde en rimelig god computer til under 4.000,- som det har været. F.eks. den Asus X53 eller K53, jeg nævnte tidligere. Men det der gør det lidt sværere er størrelsen - de små og gode (med i3, i5 og i7 processorer f.eks.) computere er svære at finde til under 4.000,-

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg forsøger at finde en bærbar til en gave til en pige på Filippinerne. Hun har sagt at hun gerne vil have en lille og let computer (eller i hvert fald en let computer), men jeg synes jo at en lille computer ikke er så god.

Hvad skal hun bruge den til?

Klaus

Mest til skolearbejde, facebook og den slags. Ved faktisk ikke helt præcist hvad hun laver når hun laver skolearbejde på computer. Men mon ikke det er noget med at skrive og lave research på internettet.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 11:43
Denne Asus Eee PC 1215B som jeg snakker om, ser faktisk ud til at få gode ord med på vejen.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 11:46

...
Jeg synes ikke man kan få meget til under 4000 kr. Det meste er med Intel Atom eller AMD Fusion.

...

Jeg synes ikke det er så svært at finde en rimelig god computer til under 4.000,- som det har været. F.eks. den Asus X53 eller K53, jeg nævnte tidligere. Men det der gør det lidt sværere er størrelsen - de små og gode (med i3, i5 og i7 processorer f.eks.) computere er svære at finde til under 4.000,-

Det var også det jeg mente: Det er svært at finde en bærbar med 13" skærm til under 4000, som har i3 eller i5.

Der er tit nogle gode råd i 3F's fagblad. Se her:

Steven Snedker, som skriver disse sider, mener at AMD Fusion er en udmærket CPU til en studiebærbar.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 11:47

Denne Asus Eee PC 1215B som jeg snakker om, ser faktisk ud til at få gode ord med på vejen.

Ja - du har ret. Se også hvad jeg skrev ovenover.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 12:08
Det var et par interessante artikler, Brixen...

Thorvald.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 14:53

Steven Snedker, som skriver disse sider, mener at AMD Fusion er en udmærket CPU til en studiebærbar.

Hvem er Steven Snedker?

Em eller anden tilfældig skribent på et 3F medlemsblad er altså ikke det som jeg ville benytte som reference til seriøs rådgivning omkring hardware. Det er ikke det samme som at det er forkert, men der er jo intet dokumenteret i de artikler...

Kig på sider som Anandtec, Toms Hardware eller Xbit Laboratories.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 14:56
Personligt ville jeg gå efter Lenovo, HP eller Toshiba. Men ikke vælge de billigste for de er ikke meget bedre end det andet billige på markedet.

Lenovo Thinkpad modellerne er kongerne inden for bærbare i kvalitet.

Apple er også godt, men så skal man køre med deres styresystem eller rode rundt i Windows uden windowstaster osv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 15:04
Jeg kan også godt lide Toshiba, men jeg synes Asus har overhalet dem på pris i forhold til hvad man får for pengene, samtidig med at kvaliteten er lige så god som Toshiba.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvem er Steven Snedker?

Em eller anden tilfældig skribent på et 3F medlemsblad er altså ikke det som jeg ville benytte som reference til seriøs rådgivning omkring hardware. Det er ikke det samme som at det er forkert, men der er jo intet dokumenteret i de artikler...

Kig på sider som Anandtec, Toms Hardware eller Xbit Laboratories.

Steven Snedker er tidligere skribent på Alt om Data.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Personligt ville jeg gå efter Lenovo, HP eller Toshiba. Men ikke vælge de billigste for de er ikke meget bedre end det andet billige på markedet.

Lenovo Thinkpad modellerne er kongerne inden for bærbare i kvalitet.

Apple er også godt, men så skal man køre med deres styresystem eller rode rundt i Windows uden windowstaster osv.

Nu er opgaven, at der er en max pris på 4000 kr. - Så er Apple jo desværre udelukket.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu