|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||
Ja, mærket er dyrere - men jeg er ikke sikker på at det er så meget bedre kvalitetsmæssigt. For nogle år til 10 år siden var det måske rigtigt, men idag synes jeg det ser ud til at byggekvaliteten af bærbare generelt er blevet meget bedre. Jeg vil tro at kvaliteten af en Asus er omtrent lige så god som f.eks. en Lenovo. Indmaden ("motoren") er jo den samme og holder vel lige længe. Der er ikke meget ved at betale meget ekstra for en computer, når kvaliteten generelt er så god at selve computeren udmærket holder de 3-5 år den skal holde - inden indmaden bliver for langsom eller forældet i forhold til det computeren bruges til. Jeg siger ikke at en Lenovo, ikke kan være ganske udmærket. Jeg har bare aldrig haft en. Apple er sikkert også udmærket, men jeg har aldrig haft en Apple computer og jeg tror heller aldrig jeg får det. Hvorfor, når man kan få sådan en som Asus Zenbook? Den kunne jeg måske finde på at overveje, at købe til min kone når vi kommer hjem fra Filippinerne, fordi den hun har er ikke god mere.
|
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||
Jeg synes ikke det er så svært at finde en rimelig god computer til under 4.000,- som det har været. F.eks. den Asus X53 eller K53, jeg nævnte tidligere. Men det der gør det lidt sværere er størrelsen - de små og gode (med i3, i5 og i7 processorer f.eks.) computere er svære at finde til under 4.000,-
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mest til skolearbejde, facebook og den slags. Ved faktisk ikke helt præcist hvad hun laver når hun laver skolearbejde på computer. Men mon ikke det er noget med at skrive og lave research på internettet.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Denne Asus Eee PC 1215B som jeg snakker om, ser faktisk ud til at få gode ord med på vejen.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
![]() |
||
Det var også det jeg mente: Det er svært at finde en bærbar med 13" skærm til under 4000, som har i3 eller i5. Der er tit nogle gode råd i 3F's fagblad. Se her: Steven Snedker, som skriver disse sider, mener at AMD Fusion er en udmærket CPU til en studiebærbar. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
![]() |
||
Ja - du har ret. Se også hvad jeg skrev ovenover. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det var et par interessante artikler, Brixen...
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
||
Hvem er Steven Snedker? Em eller anden tilfældig skribent på et 3F medlemsblad er altså ikke det som jeg ville benytte som reference til seriøs rådgivning omkring hardware. Det er ikke det samme som at det er forkert, men der er jo intet dokumenteret i de artikler... Kig på sider som Anandtec, Toms Hardware eller Xbit Laboratories. |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
||
Personligt ville jeg gå efter Lenovo, HP eller Toshiba. Men ikke vælge de billigste for de er ikke meget bedre end det andet billige på markedet.
Lenovo Thinkpad modellerne er kongerne inden for bærbare i kvalitet. Apple er også godt, men så skal man køre med deres styresystem eller rode rundt i Windows uden windowstaster osv. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg kan også godt lide Toshiba, men jeg synes Asus har overhalet dem på pris i forhold til hvad man får for pengene, samtidig med at kvaliteten er lige så god som Toshiba.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Steven Snedker er tidligere skribent på Alt om Data. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu er opgaven, at der er en max pris på 4000 kr. - Så er Apple jo desværre udelukket. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |