recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus EeBox + OpenElec & Xbmc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus EeBox + OpenElec & Xbmc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1764
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Asus EeBox + OpenElec & Xbmc
    Sendt: 15-Juni-2012 kl. 20:31
Hej med jer. :)

Har forsøgt overståene og jeg er ikke på hjemmebane, lige ud sagt jeg er Windowsmand og kan slet ikke finde ud af det længere, men jeg kan ikke få lyd på nu, og har forsøgt at ændre på alle instillingerne i Xbmc, uden held :)

Så hvad jeg kan finde frem til skal jeg igang med at lave et eller andet SSH og have en fil ændret/oprettet 

Nogen som vil evt give mig en håd med dig, og lige sparke mig igang.
Har aldrig haft med Linux verden at gøre

Jeg er villig for at give lidt mønt for det hvis det evt kunne være hos mig

Det er en Asus Eebox 1501P med Bluray, drevet skal bare kunne fungere som dvd og cd afspiller

Redigeret af Benjamin7 - 16-Juni-2012 kl. 09:41
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 21:29
Hvilken eeebox køre du? hvilket openelec build?

Har testet openelec på intel cpu + ati gfx og på amd fusion hvor jeg bare valgte hdmi som lydudstyr og så virkede det begge gange. Prøv at tjekke under system > settings > audio (mener jeg det er) 
hvad har du valgt her?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 22:25
Hej igen

Denne version af Elec jeg bruger, og det er en Atom D525 med Ion grafik. Har sat den til HDMI under instillinger samt prøvet lidt forskeldigt. :S

OpenELEC 2.0 (Beta 4) - 1.95.4 ION x86_64 (111 MB) MD5

Jeg vil lige rette i denne besked og skrive at det med valg mulighederne fik jeg ikke lige sagt. man jeg har nok 20 forskeldige muligheder.
Den registere et eller andet Intel HDA samt Nvdia HDA plus diverse HDMI1 -2 3 ect.....
Men ingen steder kan jeg få oplys hvad den reealt har instalere og hvad svare (Tilsvarene enhedshåndteringen i Windows)

Jeg er villig til at give en sum penge hvis der er nogen som lige vil få det her kickstartet, for er virkelig på bar bund. (Microsoft er sku nok for tilgroet) :)

Redigeret af Benjamin7 - 16-Juni-2012 kl. 09:38
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
RasmusS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-September-2010
Sted: DK
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 17:16
Hej Benjamin,

jeg har selv den samme model 1501p og har stået i samme situation

du skal sikre dig at Alsa kører mindst version 1.0.22 for at det virker. - jeg brugte dog XBMXFreak som OS, men er sikkert samme princip
her er hvad jeg gjorde:

det skal lige siges at jeg også er til windows (som jeg kører på maskinen nu) men ovenstående fixede lyd-problemet for mig.

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 18:56
Har du prøvet at vælge hdmi alsa under indstillingerne.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 20:19
Ja, og der er en del at vælge imellem, men har være dem alle igennem, og man kan via ssh køre en "Lyd test" på forskeldig kanaler, og det virker desværre heller ikke. :(

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 23:22
Jeg boksede lidt med at få lyden i rigtig retning dengang jeg satte min atom ion boks op, i bios'en var der nogle valgmuligheder for om lyden skulle være "internal" eller "external". "Internal" betød at lyden blev sendt til lydkortet på bundkortet og ikke over til mit tv sammen med hdmi signalet. "External" betød at lyden blev sendt via hdmi'en sammen med billedsignalet. Jeg kunne også vælge "Internal + external" hvilket resulterede i at det var lidt tilfældigt om der var lyd, sikkert noget med hvilken lydudgang der først svarede efter opstart eller noget i den stil?

Prøv at trykke Del eller F2 eller hvad man nu skal trykke for at komme i bios på din maskine og kig efter om du kan finde et punkt der siger noget om hvordan maskinen leverer lyden, om den bruger on-board lydkortet eller skovler det ud på toslink eller hdmi eller hvad.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 07:43
Her har jeg en mulighed for slukke og tænd det. og onboard spifd on/off

Har været lidt forskeldigt igennem her uden vider held.
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu