recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus eee Box 204/206 erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus eee Box 204/206 erfaringer

Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

I følge denne tråd, så kan B206 kører 1080p perfekt med xbmc...

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=60771

Var det ikke det forkerte link?

øh, hvad er der galt?

"B206: 1080p Perfect!!!

...................but xbmc can do mkv"

miri
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

I følge denne tråd, så kan B206 kører 1080p perfekt med xbmc...

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=60771

Det kan jeg altså ikke læse i den tråd du linker til

Den starter med en yderst vag andenhånds oplysning med en der påstår den kører 1080p perfekt fordi en anden ikke navngivet person har sagt det - derudover ingen detaljer om hvad format eller applikation eller noget som helst. 1080p er blot en opløsning - det fortæller i sig selv intet om videoformat eller video container eller Xbmc

Og tråden slutter med en bemærkning fra en anden om at Asus cinema (som forventet) ikke understøtter mkv men at Xbmc understøtter mkv - hvilket der heller ikke er noget mærkeligt i - men iøvrigt ikke siger noget somhelst om at det er 1080p h264.mkv der skulle køre perfekt i Xbmc på B206

Redigeret af spawn - 24-Marts-2009 kl. 15:31
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:29
Regardless, XBMC kører vel også på et OS, hvis der er tale om Windoze versionen(Hvilket jeg går ud fra der er)

At ting kører på XMBC pakket ind i bells and whistles siger intet om hvilken DirectX der er tale om, ej heller hvilke filtre der er brugt til renderingen. XMBC kan fint køre på Vista og sikkert også bruge de rigtige filtre til at rendere med HW accelleration.

Jeg har i øvrigt ikke sagt at det ikke er programatisk muligt at benyttete HW accelleration på XP, jeg har sagt at OS,  API'ere, drivere og software ikke direkte er skrevet til DXVA 2.0, og derfor er der ingen HW acc.....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Regardless, XBMC kører vel også på et OS, hvis der er tale om Windoze versionen(Hvilket jeg går ud fra der er)

At ting kører på XMBC pakket ind i bells and whistles siger intet om hvilken DirectX der er tale om, ej heller hvilke filtre der er brugt til renderingen. XMBC kan fint køre på Vista og sikkert også bruge de rigtige filtre til at rendere med HW accelleration.

Jeg har i øvrigt ikke sagt at det ikke er programatisk muligt at benyttete HW accelleration på XP, jeg har sagt at OS,  API'ere, drivere og software ikke direkte er skrevet til DXVA 2.0, og derfor er der ingen HW acc.....

Det centrale issue er netop hardware accelleration. Uden dette kan man ikke forvente at 1080p kører 'perfect' på en Atom CPU. Denne Wikipedia artikel skriver at xbmc ikke understøtter hardware accelleration på Windows (eller Linux for den sags skyld).

Redigeret af JesperLund - 24-Marts-2009 kl. 15:50
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:56
Nu skal du bruge din Asus som frontend til Mediaportal. Smid Vista på dyret, installer Mediaportal, Haali og Mediaplayer plugin, bruge denne vejledning
og du har hardware acceleration på dine mkv filer, det virker fint på min Pentium M 1.86 maskine, med ATI 4350 også på en 4850e på det sædvanlig Gigabyte GA-MA69GM-S2H bundkort, hvor belastning på processor er ca 10%.
Så burde du også med de rigtige codec få HD kanaler til at bruge hardware acceleration.

Redigeret af Benu - 24-Marts-2009 kl. 16:02
Den Ben
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 16:26

Det centrale issue er netop hardware accelleration. Uden dette kan man ikke forvente at 1080p kører 'perfect' på en Atom CPU. Denne Wikipedia artikel skriver at xbmc ikke understøtter hardware accelleration på Windows (eller Linux for den sags skyld).

Ja, det gør den måske, men artiklen er ikke overbevisende for noget som helst i min optik. Der er jo ikke tale om en virtuel maskine såvidt jeg kan vurdere. Derfor kan du sagtens trække på de filtre og operativsystemet har til rådighed. Der står intet om API calls eller operativsystem og ej heller DirectX(Selvom Overlay giver et par hints) i Wikien. Som jeg har set XBMC er det reelt en slags Media Portal(Som oprindeligt var en porteret XBMC) Så du kan vel reelt definere de filtre du har lyst til...

Men jeg vil gerne gentage mig selv: Jeg ved at HWacc virker på Vista, med PowerDVD 7.3+ og de seneste ATI drivere...

Redigeret af Patriarken - 24-Marts-2009 kl. 16:39
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Fer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Juli-2005
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 15:48

Det er fordi at hardware understøttelse i XBMC stadig ligger som under udvikling. Man kan godt hente den nyeste version og selv compile den, så skulle det virker. Men formegentligt kommer der en version der understøtter hardware understøttelse inden for et par mdr. SÅ køber jeg nok en b206

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 22:31

Dommen:

Nu har jeg i dagevis forsøgt at få denne box til at afspille de HD eksempler, jeg har kunnet finde rundt omkring (lovligt ;-), men uden det store held.

Jeg har forsøgt at følge diverse guides med splittere og MPC decoder osv. men det ændrer ikke ved noget.

Jeg sporer en tendens til, at hvis bitraten i en given film overstiger 7 Mb/s, så går det galt. CPU belastningen ligger som regel på 60 %. Idet jeg afspiller en HD film i PowerDVD og går ind i settings - information, så kan jeg se, at Hardware acceleration ikke er valgt, men når jeg stopper filmen og ser samme indstilling, så er det slået til. Det tyder jeg som om, at det ikke virker til lige den film.

Jeg gad godt se nogle af de film, som andre har fået til at køre rykfrit og med god lyd.

Jeg har også forsøgt mig med både den medfølgende XP Home, Vista Ultimate og Vista Home Basic, med samme resultat.

Bedste resultat var seneste forsøg med Vista Home Basic og den guide, som installerer Mediaportal med Halii splitter, MPC og det hele. Der kunne HD filmen Fighter Pilot (nævnt andetsteds i denne tråd) afspilles med nogenlunde fornuftigt billede, men til gengæld så hakker lyden ganske utåleligt.

Det er muligt, at boxen skal kunne afspille 720p materiale rykfrit (det kan min gamle laptop jo), så det er sikkert mig, der gør noget galt. Men så burde den jo kunne gøre det ud af boxen og ikke efter man har hekset med den i dagevis.

Det, som nok har afgjort det hele for mig, har været et optaget HD klip i 720p, med en bitrate på ca. 10 Mb/s, som den slet ikke kunne spille. Jeg forestiller mig, at det er nogenlunde det format, som DR vil begynde at sende i her til efteråret. Og det skal den som minimum kunne afspille. Jeg er egentlig ikke så interesseret i downloadede film og HD eksempler, men mine egne TV optagelser skal den kunne vise perfekt.

Så jeg håber, at jeg kan få Linuxshoppen til at tage den tilbage, med mindre der er en anden her på forumet, som har mod på at prøve? Jeg har givet 3265,- for den og den kan selvfølgelig leveres for den samme pris

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Så jeg håber, at jeg kan få Linuxshoppen til at tage den tilbage

Du har jo altid 14 dage returret ved køb over nettet

Redigeret af MCenterFreak - 27-Marts-2009 kl. 17:56
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak
<P>Du har jo altid 14 dage returret ved køb over nettet</P>
<P>[/QUOTE MCenterFreak

Du har jo altid 14 dage returret ved køb over nettet

[/QUOTE skrev:

Det er korrekt, men der er nogen der er meget skrappe med, at man ikke må h

Det er korrekt, men der er nogen der er meget skrappe med, at man ikke må ha' taget tingene i brug osv. Men med den behandling jeg indtil nu har fået fra dem, regner jeg ikke med, at det bliver noget problem.

Men det er da godtnok ærgeligt

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 08:18

Har du sendt den retur?

Hvis ikke, har du så evt. afprøvet denne guide til at afkode x264 via GPU'en?

http://www.guru3d.com/article/accelerate-x264-1080p-movies-o ver-the-gpu-guide/1

/Christian

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 08:57
Den ligger pakket ned i kassen igen, og jeg har ikke
prøvet den omtalte guide, beklager. Det kunne ellers ha'