recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus eee Box B206 - hakken i alt video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus eee Box B206 - hakken i alt video

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wolfman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2004
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Asus eee Box B206 - hakken i alt video
    Sendt: 30-Juni-2009 kl. 15:06

Kære alle

Jeg har i ca. 4 uger været ejer af en Asus eee Box B206 (Windows XP, servicepack 3) - alt i alt er jeg meget tilfreds. Den er forbundet til den flade i stuen via HDMI, og bruges til browsing, og afspilnig af SD film (kablet), som ligger på NAS som ISO-filer.

Jeg mener ikke, at jeg har installeret noget som kan forårsage følgende, men man kan jo aldrig vide:
Ligegyldig hvilken type video-fil jeg afspiller hakker afspilningen - både ved Youtube, Sputnik.dk, AVI og DVD'isoer. Der er ingen hakken på andre computere i huset.

Det har fungeret uden hakken ind til for et pat dage siden uden at jeg havde installeret noget specielt vedrørende codecs. Jeg har forsøgt med diverse codec-opdateringer mv., men uden held.

Den hakker både ved afspilning med VLC, WMP (også Sputnik) og andet. Den har rigtig mange tabte frames i VLC. Det ser ud som om (ifølge Wondows joblisten), at CPU-brug stiger når den hakker, men ikke op til 100%.

Inden jeg geninstallere XP har i nogle ideer som jeg lige bør prøve?

Mvh
Mikael

Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af wolfman wolfman skrev:

Det har fungeret uden hakken ind til for et pat dage siden uden at jeg havde installeret noget specielt vedrørende codecs. Jeg har forsøgt med diverse codec-opdateringer mv., men uden held.

Hvis den har virkert indtil for et par dage siden - så må du have gjort et eller andet for et par dage siden der ændrede dens adfærd

Det er muligt du ikke mener du har gjort noget vedr. codecs, men så har du gjort noget andet som måske stjæler cpu ressourcer eller har nedsat den kablede hastighed fra 100mbit til 10mbit eller noget helt tredie.

Så start med at forsøge at huske hvad du egentlig gjorde for et par dage siden hvor problemet opstod - uanset hvor irrelevant det måtte syntes at være. Så har vi et eller andet at gå ud fra - ellers er det rent gætværk.

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 16:16
Prøv at gå tilbage til før det begyndte, med "Systemgendannelse"