recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus EEE Box EB1006 erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus EEE Box EB1006 erfaringer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 405
Direkte link til dette indlæg Emne: Asus EEE Box EB1006 erfaringer?
    Sendt: 28-August-2009 kl. 15:15

Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer med en EE Box EB1006?

Kan den afspille HD materiale?

Vil der kunne sættes en USB DVB-C modtager (f.eks. TT-Connect CT3650-ci) til den så den kan optage SD og HD signaler?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 19:46
Øhhh eb1006? den har ikke kunnet fås i DK. Det er kun 202,204 og 206 modellerne der har været tilgængelige i DK. Men umiddelbart vil jeg sige måske til HD-delen. Det kræver jo at programmet du bruger understøtter dxva (altså dekodning via gpu og ikke cpu) Såfremt det understøtter så ja. Da det ifølge google skulle have en ati 4530 chip og den understøtter HD dekodning i grafikken.

Åh jeg kan se at linuxshoppen har parallelimporteret dem fra udlandet. Nå ja - så er de vel tilgængelige i DK :-)

Redigeret af claus_jac - 28-August-2009 kl. 19:47
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 405
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 10:07
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 17:22
det er der nok ikke. Asus sender en container en gang hver anden måned tl DK, (læs leverer som vinden blæser) og det sidste jeg så var en b206'er, så jeg tvivler på den overhovedet har været på lager her endnu, med mindre den har været parallelimporteret fra tyskland eller holland. Og så er det altså lidt svært at få førstehåndsindtryk.
Noget andet er så at den burde kunne tage både SD og HD signaler så længe det udelukkende er dvb-strømme der kommer ind. glem dog ALT om at lave en reencode på maskinen. eftersom DVB-data blot skal gemmes som en alm. fil, så kræver det ikke så meget cpu og stort set ingen GPU-kraft, så som PVR maskine vil den sikkert virke fint. ligesom alle andre maskiner i dag med atom-cpu'er. Du behøver ikke engang en med ati eller nvidiagrafik hvis den kun skal optage og ikke fremvise.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu