|
|
|
Besvar
|
| Forfatter | |
Henrik_45
Super bruger
Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 405 |
Emne: Asus EEE Box EB1006 erfaringer?Sendt: 28-August-2009 kl. 15:15 |
|
Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer med en EE Box EB1006? Kan den afspille HD materiale? Vil der kunne sættes en USB DVB-C modtager (f.eks. TT-Connect CT3650-ci) til den så den kan optage SD og HD signaler? |
|
![]() |
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Sendt: 28-August-2009 kl. 19:46 |
|
Øhhh eb1006? den har ikke kunnet fås i DK. Det er kun 202,204 og 206 modellerne der har været tilgængelige i DK. Men umiddelbart vil jeg sige måske til HD-delen. Det kræver jo at programmet du bruger understøtter dxva (altså dekodning via gpu og ikke cpu) Såfremt det understøtter så ja. Da det ifølge google skulle have en ati 4530 chip og den understøtter HD dekodning i grafikken.
Åh jeg kan se at linuxshoppen har parallelimporteret dem fra udlandet. Nå ja - så er de vel tilgængelige i DK :-) Redigeret af claus_jac - 28-August-2009 kl. 19:47 |
|
![]() |
|
Henrik_45
Super bruger
Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 405 |
Sendt: 29-August-2009 kl. 10:07 |
|
De kan fåes en hel del steder i DK. På Asus hjemmeside findes der også en dansk manual! Priser fra ca. 2200kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=eb1006&sp =all&pid=640316 Ingen der har personlig erfaringer med "dimsen"? |
|
![]() |
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Sendt: 29-August-2009 kl. 17:22 |
|
det er der nok ikke. Asus sender en container en gang hver anden måned tl DK, (læs leverer som vinden blæser) og det sidste jeg så var en b206'er, så jeg tvivler på den overhovedet har været på lager her endnu, med mindre den har været parallelimporteret fra tyskland eller holland. Og så er det altså lidt svært at få førstehåndsindtryk.
Noget andet er så at den burde kunne tage både SD og HD signaler så længe det udelukkende er dvb-strømme der kommer ind. glem dog ALT om at lave en reencode på maskinen. eftersom DVB-data blot skal gemmes som en alm. fil, så kræver det ikke så meget cpu og stort set ingen GPU-kraft, så som PVR maskine vil den sikkert virke fint. ligesom alle andre maskiner i dag med atom-cpu'er. Du behøver ikke engang en med ati eller nvidiagrafik hvis den kun skal optage og ikke fremvise. |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |