recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ASUS EeeMedia EM0501 med ARM CPU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketASUS EeeMedia EM0501 med ARM CPU

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Emne: ASUS EeeMedia EM0501 med ARM CPU
    Sendt: 06-Marts-2010 kl. 09:40
Flere spændende nyheder fra Asus på Cebit

Første Medieafpsiller med en Ikke MIPS baseret CPU, Men en ARM ligesom den kommende Boxee Box.

Det er en Samsung ARM chip

Samsung electronics company presented two processors ARM CORTEX-A8. The new CPU operates at the frequency 1 GHz. They obtained the designations S5PC110 and S5PV210. The first model is intended for smartphone and devices similar to them, and the second for larger device such as netbooks.

S5PC110 and S5PV210 have a small energy consumption, which positively affected the battery life. The low required power is due to the application of energy-economy technologies and 45-nm technology, optimized for low energy consumption.

The Processors have 32 KB cache commands and data, and 512 KB cache second level. The large cache volume and high clock frequency reduce the response time of user interface and ensure the solution of fairly complicated problems, such as web- pages.

For the acceleration of 3d- graphs and also HD video the processors S5PC110 and S5PV210 are equipped with the integrated graphic core with support of full HD (1080p with the frequency 30 frames per second). Furthermore, they have a built-in interface HDMI 1.3 and USB 2.0.

The new processors models will be accessible during December.

Redigeret af daskino - 06-Marts-2010 kl. 09:42
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu