|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hd-mani ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2008 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 22-Marts-2008 kl. 01:23 |
Jeg synes efterhånden jeg har læst og ledt i en evighed for at finde det rigtige HTPC-setup.
Herinde kan jeg se at I er meget begejstrede for Gigabyte GA-MA78GM-S2H med 780G chipset. Ingen steder nævnes kort med nVidia chipset som fx det kort jeg henviser til i titlen, ASUS M3N78-EMH HDMI, med GeForce 8200 chipset. Er chipset fra nVidia helt i skoven når det kommer til HTPC-evner? Jeg kan lige hurtigt forklare mit behov: - afspille .mkv kodet med h.264/x.264 i 1080p - benytte HDMI-forbindelse til TV'et Så vidt jeg kan se er der ikke HDMI i bundkortet fra Gigabyte, men derimod nogle stik jeg ikke helt kender(?). Kan nogen kaste lys over sagerne, så jeg kan beslutte om det skal være det ene eller det andet? Mange tak :) |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
![]() |
|
Morsing ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-August-2007 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
hehe, har samme problemer, det er sgu svært at vælge og man vil jo
gerne have det rigtige. Det jeg er nået frem til er at kortet fra
Gigabyte vil kunne klare kravene uden at man skal ud og have et
grafikkort ved siden af, hvor i mod kortet du har fundet højst
sandsynligt kræver et grafikkort. Et grafikkort der kan klare skærene
koster dog kun 250-300, så det er jo til at have med at gøre. Edbpriser
og søg på hd 3450, men kan også være dit bundkort kan klare sig selv?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
gf 8200 kan hardwaremæssigt det samme som hd3450/780g, og der kræves IKKE ekstra grafikkort for at kunne afvikle h.264 osv.
Vil dog forslå at man laver en Dual Channel config med 2 gb ram således at man har lidt til framebufferen på onboard gfx. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Don Miguel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
Understøtter begge bundkort 1080p, 1080i, 720p, 576p og 480p? Fortsat go' Påske.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Ja |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Jeg ved ikke helt hvad mkv-filer er, men jeg afspiller HD DVD uden problemer med mit M3N78-EMH HDMI
Hilsen Morten |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Ifølge indlæg i denne tråd er det svært eller måske umuligt at få hardware-acceleration til at virke ved afspilning af .mkv-filer kodet med x264. I stedet tilrådes det at satse på en tilstrækkelig kraftig CPU.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |