recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ASUS N43SN VX117V - slukker efter noget tid i slum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ASUS N43SN VX117V - slukker efter noget tid i slum

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ASUS N43SN VX117V - slukker efter noget tid i slum
    Sendt: 12-April-2012 kl. 16:15
Hej.

Min kone fik af mig en ASUS N43SN VX117V. Hun foretrækker at sætte den til at slumre i stedet for at slukke den helt. Men den slukker efter noget tid i slumre tilstand og så kan den ikke "vækkes" ved et tryk på tastaturet. Computeren er sat op med trådløs mus og tastatur og ekstern skærm.

Hvordan kan den bringes til at forblive i slumre tilstand hele tiden, indtil man trykker på tastaturet for at vække den??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 16:25
jeg har oplevet at nogle af de bærbare jeg har haft på besøg skulle vækkes på power knappen og ikke en vilkårlig tast
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 16:51
Den vækkes fint på et tryk på tastaturet, hvis den stadig er i slumre tilstand. Men problemet er at den efter et stykke tid i slumre tilstand (ved ikke hvor lang tid), slukker computeren i stedet for at forblive i slumre tilstand.

Min egen computer, der også er en Asus, kan godt finde ud af at slumre natten over. Men nogen gange vågner den dog af sig selv af slumre tilstanden og viser "login" billedet. (Jeg bruger ikke password, men det er muligvis det principielt samme skærmbillede).

Thorvald.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 16:53
ok, kunne lyde som en der er noget i strømstyring der skal ændres
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 17:50
Jeg har sat strømstyring til det der skal være (tror jeg). Og strømstyringen har jo heller ikke noget at gøre med hvordan computeren skal opføre sig når den først er i slumretilstand. Jeg tænkte på at det havde noget med wake on usb at gøre, men der er ingen indstillinger desangående, f.eks. i bios. Og det har jo i og for sig heller ikke noget at gøre med at computeren ændrer status mens den er i slumre tilstand.
??

Thorvald.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 17:57
inde i avanceret strømstyring er der en del indstillinger under slumre, kan være det er noget der skal ændres.

men igen, kun et bud herfra, da jeg ikke bruger slumretilstand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 13:24
Det er muligt at jeg fandt noget under avanceret strømstyrings indstillinger. Jeg fandt et punkt hvor den stod til at gå i dvale efter 300 minutter (5 timer). Det kunne godt passe med at den slumrede i nogle timer (dvs. 5 uden at jeg vidste det) og derefter gik i dvale. Jeg troede bare at når den først slumrede så var der ikke andre tilstande der kunne tage over. Nå men jeg satte dvale til 1000 minutter i stedet for - og her efter 7 timer efter at jeg satte den til at slumre, slumrer den stadig, ser det ud til.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu