|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er billigt |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Fra Xtreamer forum
Unlike the Asus O|Play the xtreamer use more advanced chipset. the Asus use Realtek 1073 and Xtreamer is based on the more advanced 128X ( the X stands for specially designed chipset made for this project only - from the 1283 series) . |
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
JohnH ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 283 |
![]() |
Tilsyneladende er det en egenudviklet USB antenne specielt med henblik på at kunne streame HD-materiale. Fra http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=5&t=6: (2) Design a special USB Antenna at 802.11n that will allow in most
cases users to stream HD files - we got good results for 720P and
improving. (this issue will be updated and gradually be enhanced) . we
did not want to rely on old USB dongle due to this fact (even so called
802.11n) ... (2) unlike NMT - the wireless USB Antenna is to be at 802.11n - much stronger and stable signal than any USB dongle in the market. (patent pending) . |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Beklager men det er marketing vrøvl - en 802.11n usb adapter er nu altså detsamme uanset om der står Xtreamer på den eller ej. Xtreamer har ikke opfundet nogen ny revolutionerende wireless standard som på magisk vis betyder at deres 802.11n standard er hurtigere end den normale 802.11n standard Begrænsningerne i wireless transfer ligger ikke i protokollen - men i chipsettets og cpu'ens begrænsede kræfter til at håndtere I/O kaldene fra USB adapteren. Realtek chipsettet har samme begrænsninger. Disse ændres ikke af kvaliteten af selve USB adapteren, så selvom deres adapter måske er en højkvalitets adapter løber de ind i de samme begræsninger. hvis du kigger lidt dybere i specifikationerne er den oplyste wireless hastighed også den samme for Xtreamer som den er på NMT'erne med en "almindelig" 802.11n usb adaper http://xtreamer.net/90/content-pages/Wireless.aspx * Streaming video over WiFi under best condition only able to achieve up to 10Mbps. NMT'erne kan også streame samme HD content over wireless, sålænge det er begrænset til en bitrate under 10Mbps (højeste bitrate peaks) - problemerne opstår når folk tror de kan streame 35-40mbps materiale over wifi fordi det er N standarden. Det kan man muligvis hvis man ikke benytter en USB adapter, men istedet en ekstern bridge løsning, som forbindes til det normale ethernet stik hvorved boksen ikke begrænses af USB to ethernet konverteringen. Som altid så prøv nu at lade være med at tro på alt reklamemateriale man læser på internettet somom det var den eneste sandhed, når nogen prøver at sælge en noget med en masse løfter bør man altid have de skeptiske briller på PS: Teksten med begrænsningen er iøvrigt - ligesom flere andre ting på xtreamer.net - sakset (stjålet) direkte fra NMT'ernes hjemmeside og deres specsheet - hvilket burde fortælle dig lidt om "seriøsiteten" * Streaming video over WiFi under best condition only able to achieve up to 10Mbps. Redigeret af spawn - 05-Juni-2009 kl. 16:37 |
|
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er også lidt pudsigt at de kalder dimsen en Wifi-antenne. Jeg kender ingen antenner som tilsluttes via USB. Det et en Wifi-adapter, altså et netkort og en antenne. Det er sikkert rigtigt at denne adapter har bedre understøttelse end andre på Xstreamer, men det er et software issue (kernel eller driver issue). Hvis man har et set rigtigt trådløst netkort til laptops (mini-PCI eller mini-PCIe), kan man dog godt undre sig over at USB-netkortet ikke fylder mere.. Når alt det er sagt, så er 99 EUR incl moms (?) billigt, hvis den lever op til specifikationerne. Redigeret af JesperLund - 05-Juni-2009 kl. 18:00 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja - det er en kanon pris - og jeg syntes projektet som sådan virker meget spændende at følge. Under alle omstændigheder så har jeg haft noget dialog med admin og de sender mig en boks så jeg kan teste og anmelde den - og det glæder jeg mig til
|
|
|
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
![]() |
Og vi ser frem til at høre mere
![]() Jeg står for at skulle skifte min gamle xbox (XBMC) ud med noget der kan spille HD. Og valg mulighederne bliver større og større synes jeg. Så det er rart at høre lidt hands on vurderinger. Men pt. venter jeg på qnap nmp-1000 ![]() |
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Første 2 test af den lill eo!play
Den har E-sata, Ethernet, Realtek chip med hurtig menu, DTS downmix og koster pt €112 i Holland. Engadget test af Oiplay test fra holland test holland butik Redigeret af daskino - 27-Juli-2009 kl. 01:14 |
|
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
10/100Mbit kablet er simpelhen for dårligt !
|
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
ja det er slemt eller hvad? 90% af alle de adnre NMT'er har jo også 10/100,
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Sålænge der blot kan opnåes streaming hastigheder omkring 40-50Mbit så kan alt 1080p materiale streames til den uden problemer så jeg ser heller ikke 100Mbit interface som noget væsentligt problem her, slet ikke hvis der samtidig er esata eller usb slave så der kan overføre materiale til en evt. intern harddisk denne vej. Gigabit interface har mest betydning hvis enheden har plads til meget store interne harddiske og man er nødt til at overføre masser af data til den via netværk. Det er ikke rigtig tilfældet her.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Så er Asus O!play oprettet i kompletts butik til 849 kr.
De regner med at have den på lager slut oktober. der er ved at være ret livlig debat om denne nye afspiller nu da det ser ud til at wdtv2 er forsinket. som kan læses her http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media-playe rs/1007863-asus-o-play-119-a-17.html#post10520969 Deres menu er ikke meget kønnere end xtreamer tilgengæld har den ingen blæser, klarer også dts downmix og har ethernet, intet nyt om den understøtter NFS endnu. Ja jeg reklamerer altså ikke for Komplett, de ser bare ud tilat være dem der er hutgst med nye afspillere for tiden. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=497997 kan købes i england pt for omkring 700 kroner. http://www.uk-tec.co.uk/networking-wiredwireless/networking- wired/asus-hdp-r1-oplay-hd-media-player Redigeret af daskino - 06-Oktober-2009 kl. 15:12 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |