|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
superman001 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2008 Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 10-Maj-2008 kl. 13:18 |
Hej med jer, mon I kan hjælpe mig her?
Jeg har købt og samlet en HTPC, med flg. specs: MB: Asus P5E-VM HDMI CPU: Intel C2D E8200 2.66GHz RAM: Kingston ValueRAM 2x1GB PC2-6400 OS: Win XP Pro SP2 MC: MediaPortal Flg. hardware indgår i mit setup: Fladskærm: Panasonic TH-42PX80e Receiver: NAD T 753 HTPC og plasma er forbundet via HDMI HTPC og receiver er forbundet via S/PDIF Det er lykkedes mig at få lyd til mit plasma gennem HDMI, men jeg kan ikke få lyden igennem min receiver. Jeg har checket kablerne, og de er i orden! Har søgt op og ned af internettet, og der er flere der har problemer med det, men har ikke kunnet finde en løsning. Har været inde i lydinstillinger og foretage diverse ændringer, men der sker intet... Har også kigget lidt i BIOS'en, og HD Audio er 'enabled'. Har I nogen forslag til hvad jeg kan prøve? |
|
![]() |
|
superman001 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2008 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Woohoo!!
Så fik jeg det endelig op og køre!!! Løsning: BIOS: Advanced -> HD Audio [Enabled] Drivers: Realtek HD Audio Codecs R1.91 (Win XP) Egenskaber for lyde og lydenheder: Lydenheder -> Afspilning af lyd -> Realtek HD Audio output Stemme -> Afspilning af stemme -> Realtek HD Audio output Det virkede for mig - dog kan jeg ikke få lyd over HDMI nu ![]() Men betyder ikke så meget, bare anlægget funger! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |