recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus pc skærm - defekt hdmi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus pc skærm - defekt hdmi?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Asus pc skærm - defekt hdmi?
    Sendt: 01-Maj-2016 kl. 15:29
Jeg har denne Asus skærm:
https://www.asus.com/Monitors/VS247H/

Den har jeg haft et halvt år - uden meget held.
Den er lavet som full HD - men den kan bare ikke benyttes til full HD!
De to første stationær computere, der var jeg nødt til at sætte opløsning kraftigt ned for overhovedet at bruge den.
Nu har jeg så købt en færdiglavet stationær computer - i full hd - ved lokal butik.

Men den kan overhovedet ikke få kontakt til skærmen via HDMI!

Kun via DVI kan jeg få periodisk kontakt til skærmen - flimrende.

Det bør ikke være nædvendigt, at sænke styrken?

Redigeret af tonice25 - 01-Maj-2016 kl. 15:31
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 20:30
æh du køber altså ikke en computer i full hd - det er noget alle grafikkort kan levere. du skal nok sætte inputsignalet til hdmi. De "autofinder" ikke selv noget signal og skærmen er som standard en DVI skærm. (læs manualen) men hvorfor i himlens navn vil du dog bruge hdmi frem for dvi? glem alt om hdmi så længe der er dvi i skærm og computer. 
alternativt skal den fejlmeldes hvis det virkelig er skærmen det er galt med.

og nej du skal ikke sænke nogen som helst styrker. men en FHD skærm kører 60 hz. hvis din computer er sat til noget andet, så vil du få problemer.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 20:47
Jeg har fra dag 1, været nødt til at sænke opløsning for overhovedet at bruge Asus skærmen - noget som butikken, Computersalg, dirigerede mig til.
Men nu er irritationsmomentet kørt af sporet og nu har jeg fået nok af den skærm!
Og HDMI, det er mit fokus, idet jeg har en anden skærm, ældre end Asus, men har haft bedre dage, den kørte kun HDMI uden problemer.
Men nu har jeg lavet en reklamationssag hos Computersalg!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har fra dag 1, været nødt til at sænke opløsning for overhovedet at bruge Asus skærmen

Hvad sænker du opløsningen til?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 22:37
Jeg sænker den mellem 1100 og 800 - men skærmen er slet ikke stabil.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 23:26
1100 - hvad er det for en opløsning?
Præcist hvilken opløsning sænker du den til?
Er du sikker på at dit HDMI kabel ikke er defekt?
Hvad opløsning kan du køre med DVI-D?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 00:28
HDMI og DVI er akkurat det samme digitale signal, så skærmen fungerer akkurat lige så godt med en DVI-forbindelse.

M.h.t. opløsning, så skal du under grafikkortets opløsning vælge kun at vise (og bruge) de opløsninger som skærmen understøtter.

Jeg er også mest tilbøjelig til at tro, at det er skærmen som har en defekt. (eller en fejl40).

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 14:12
Jeg har været igennem til Asus - både via mail og telefon. Og skærmen er defekt.
Efter udfyldelse af rma via Asus' egen garanti service, så har jeg fået det svar, at min Asus skærm er parallel importeret fra Tyskland - og derfor ikke dækket af Asus.
Og at øvrige Asus skærme hos Computersalg, OGSÅ er parallel importeret.

Det er så sidste gang, at jeg køber Asus produkter hos Computersalg!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har været igennem til Asus - både via mail og telefon. Og skærmen er defekt.
Efter udfyldelse af rma via Asus' egen garanti service, så har jeg fået det svar, at min Asus skærm er parallel importeret fra Tyskland - og derfor ikke dækket af Asus.
Og at øvrige Asus skærme hos Computersalg, OGSÅ er parallel importeret.

Det er så sidste gang, at jeg køber Asus produkter hos Computersalg!

Hvorfor starter du også med at kontakte Asus.

Kontakt Computersalg, hvis det er der du har købt skærmen. I følge købeloven skal de yde 2 års reklamationsret. Så de har bare at rep. skærmen.

Og de skal rep. skærmen uden omkostninger for dig. Dvs. de skal sende dig retur pakkelabel.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 14:37
Nu var det Computersalg, der anbefalede, på grund af hurtigere sagsbehandlingstid, at kontakte Asus.
Men det var før viden om parallel import...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu