|
Asus Router - mangler Forward port |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-August-2016 kl. 13:24 |
Har fået lagt Waoo fibernet ind i huset, og har derfor anskaffet en ny router, som jeg er i gang med at konfigurere. En ASUS RT-AC3200
I min gamle TDC router, har jeg altid selv indtastet IP, port på mine kamera, så jeg er sikker på at IP og port altid er den sammen, men i min nye router, er der begrænsning på antal ( max 24 ) jeg kan indtaste, og har derfor brug for en anden løsning. Når du sætter anlæg op, hvordan sikre du dig at kamera og router altid kan finde hinanden, og ikke skifter ip og port ? Hvordan kan jeg i denne router " låse " IP og port, så de aldrig ændre sig Jeg har 8 IP-kamera ialt, og hver kamera skal defineres med: Fast IP x8 unik HTTP-port x8 unik TCP-Port/media-port x8 fælles Onvif port fælles port 554 |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
man kan vælge at tildele en statisk ip igennem DHCP og på den måde bibeholder enheden samme ip adresse.
Jeg vil dog fraråde at du forwarder porte fra internettet til dine kameraer. Der bliver sjældent opdateret software/firmware i de fleste kamera mærker og derfor er der ofte sikkerhedshuller som giver en angriber adgang. Den ene løsning kunne være at du benytter vpn opkobling og derigennem nemt fanger alle dine kameraer. Asus routere har ofte noget vpn indbygget. En anden løsning kunne være en kamera server, det kan gås som software til en computer. Eller man kan vælge at købe en NAS som ogte også har indbygget en kameraserver som kan aktiveres og måske kan tilkøbes licens til 8 kamera for billige penge. På den måde er alle kameraer samlet i samme software og der skal kun åbnes én port. Det er også nemmere kun at holde en kameraserver opdateret og fri for sikkerhedshuller.
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
de porte du forresten omtaler er ukrypteret, så hvis du tilgår dem på farten med et åbent wifi hotspot, så kan gud og hver mand få adgang til alle dine kameraer.
Derfor er vpn et minimum, hvis du ikke vil benytte en kameraserver.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |