|
Asus router, signalstyrke |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2015 kl. 16:44 |
Hej,
Jeg hørte og læste meget positivt om denne Asus RT-AC68U og måske den kunne være kraftig nok til at sende signal ud til hele huset. Jeg lånte så en af mine kammerater, som rent tilfældigt havde en stående, og har nu prøvet at sætte den op. Jeg oplever at jeg har fået meget hurtigere hastighed end med min gamle Tilgin router, men selve dækningen i huset er stort set den samme. Meget mystisk siden de skriver at den Asus router virkelig skulle være kraftig? Jeg har så lagt mærke til at under opsætningen har den et 2.4GHz og et 5GHz netværk. Er 5G netværket kraftigere? Eller kan der skrues på styrken? Redigeret af ladiesman217 - 25-Januar-2015 kl. 16:48 |
|
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dækningen på 5GHz er mindre end 2,4GHz (bølgelængden trænger ikke så godt igennem vægen m.m.), men overførselshastigheden er bedre på 5GHz - og så er der (endnu) ikke så mange der bruger 5GHz, hvilket betyder at der ikke burde være så meget "støj" i 5GHz området.
Jeg skiftet også før jul til en AC66U, og oplevede heller ikke den store forbedring i dækning - skuffende. Det har dog hjulpet en lille smule ved at skifte antennerne ud
|
|
![]() |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Har selv samme router. og der er sted hvor man kan sætte sendestyrken op men husker ikke lige.
Det er ikke sikkert den har længere rækkevidde end din anden. det kommer jo helt an på placering, vægge og dit øvrige udstyr. Men den er meget hurtigere end de der standart router der følger med udbyderne.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
De har fjerne muligheden for at øge sendestyrken til over 100% (som den står til pr. default). Så skal man vist til at smide anden FW på end Asus' egen.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvis du kigger tilbage til i sommers, så lavede jeg en tråd om præcis samme emne. Jeg blev også anbefalet denne router og endte også med at købe den. Det var tydeligvis et godt køb, for jeg har da dækning overalt uden de fjerneste problemer.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Jeg kan bare konkludere at den her router stadig ikke dækker hele huset, og der er stadig døde zoner nede i kælderen, selvom routeren står midt i stuen, og der er trods alt kun 35 cm. betongulv imellem og ned til kælderen, men jeg kan bare konkludere at den ikke rækker ned i soveværelset. Stue og kælder er lige store, ca. 150m2 pr. etage, og routeren er som sagt placeret midt i stueetagen.
Hvis nu min kære onkel bestemmer sig for at købe denne Asus router af min kammerat, og vælger at helgardere sig med et AccessPoint til kælderen (med kabel selvfølgelig), hvilket AccessPoint er så at anbefale til en 300-500 kr.? |
|
|
|
![]() |
|
Men nu er beton så også det værste for wifi-signaler. Der er jo jernnet i sådan noget, som nærmest direkte blokerer for signalet. Hvis nu din onkel ikke har beton, så eg det straks noget helt andet.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19564 |
En router mere præcist som den i har lånt nu.
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Nu har du ikke alle tre antenner lige op i luften - vel?
De to yderste antenner skal vinkles ca. 45 grader ud til siderne. M.v.h. |
|
![]() |
|
Ja antennerne er sat som anbefalet, selvfølgelig, og der er ikke styrke nok til at nå ned i kælderen.
Står jeg nede i kælderen, lige under routeren, så er der fuld smæk på signalet på min iPhone og iPad, men bevæger jeg mig 5-10 meter væk så taber den signalet. Klaus: Det skal helst være på en 300-500 kr. Jeg har prøvet at køre en 5 år gammel router op som AP, men den er simpelthen for gammel. Kan der ikke fås noget til en 300-500 kr. som AP? Redigeret af ladiesman217 - 26-Januar-2015 kl. 01:33 |
|
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Zyxel WAP3205. Dog uden AC men har i brug for det?
Mvh BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |