|
Asus router, signalstyrke |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
AC? Det er det nye i stedet for N ikke? Men nej, det er ikke så vigtigt. Hvornår er AC da vigtigt?
Redigeret af ladiesman217 - 26-Januar-2015 kl. 07:34 |
|
|
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
Har gjort det samme, og ASUS routeren har klart forbedret dækningen i kælderen, samt i den anden ende af huset.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jo AC er det nye "sort" inden for netværk. Det har du brug for når ~300Mb/s ikke er hurtigt nok til dine transportable enheder (og enhederne understøtter AC!)
Mvh BS
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Kimo: som jeg skriver så kan jeg bare konstatere at denne Asus ikke dækker bedre i dette hus, men hastigheden er dog væsentlig hurtigere hvor der er dækning. Men som Bschmidt også har advaret i mod, så er dækningen ikke ens fra hus til hus.
BS: Fint, ikke nødvendigt så. Så prøver jeg sgu sådan en fra Komplett til 295 kr. Er der forskel på WAP3205 og v2? Den skal vel sættes op i det de kalder "Universal Repeater Mode?" Af hvad jeg kan læse. Redigeret af ladiesman217 - 26-Januar-2015 kl. 08:40 |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Mit "N" netværk siger 450 Mb/s. M.v.h. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Mvh BS
|
|
![]() |
|
Ah nej sorry. Der skal sku et kabel i røven ja.
|
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hvis du har læst på forumet her, bla de mange indlæg og tråde omkring Asus routerne. Så anbefales de som værende de bedste, også af mig. Men det er samtidig skrevet, at der kan være RIGTIG mange ting som spiller ind. Jeg har selv skrevet om mine erfaringer med min Asus. Og bla. også anbefalet, at man supplere områder hvor det kniber med dækningen, med en ekstra AP, netop fordi Asus ikke er et mirakelmiddel. Den kan nå ud i de områder, den kan nå ud i, i tilsvarende hastighed. Den er lyn hurtig og klippe stabil. Men den kan IKKE trænge igennem umulige områder, eller nå ud i umulige afstande. Det er der INGEN der kan. Det problem kan KUN løses med at supplere området med ekstra APére. Det er OGSÅ skrevet indtil flere gange. Så hvis du havde fået den opfattelse, at Asus routeren er et mirakelmiddel, så har du altså misforstået noget. Og du vil blive slemt skuffet, uanset hvad mærke/model du vælger. Sådan ER den trådløse verden.
|
|
![]() |
|
titan_jtl ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
#0 Jeg kan godt forstå at du ikke har fået bedre signal dækning med denne router, den er blevet oversolgt ret kraftigt på siden her :-)
Bevares det er en god router, men nu har vi jo love i dk ang. sendestyrken, så du vil ikke finde et produkt der på magisk vis dækker dit hjem meget bedre end noget andet. Det er mindre forskelle der er tale om. Det vil give meget mere, at få routeren sat et mere optimalt sted i huset, hvis det er muligt. Redigeret af titan_jtl - 26-Januar-2015 kl. 13:16 |
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Med rmerlin skulle man kunne justere mere på signalstyrken. Har du forsøgt at vippe en af antennerne i vandret position, så signalet derved skydes direkte i gulvet? Det ikke givet det giver noget særligt, men måske nok. Betonnen er en dræber.
Redigeret af fhansen - 26-Januar-2015 kl. 14:59 |
|
![]() |
|
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
@ladiesman217
Jeg har gjort lignende erfaringer. Vores YouSee Kabelmodem-router (CG3000) kan ikke dække hele huset, så jeg købte en "super" router (Netgear Nighthawk R7000) i håb om markant bedre rækkevidde. Rækkevidden for R7000 er desværre ikke afgørende bedre end vores CG3000. Jeg har også testet rækkevidde af R7000 i 2 andre store huse med alm. N300 routere med samme resultat. Vi fortsætter i stedet med en løsning, hvor YouSee routeren suppleres med en billig N300 router (Asus RT-N12E), som fungerer som access point i den ene ende af huset. RT-N12E koster ca. 300,- kr., og det fungerer fint til vores behov. |
|
![]() |
|
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Når 802.11ad standarden bliver lanceret, vil der kunne overføres op til 7 Gbit/s (teoretisk), og det er især fordi der sendes helt oppe i 60 GHz båndet... Dog betyder denne høje frekvens at det stort set kun er en "line of sight"-teknologi
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |