recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ASUS RT-68U
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ASUS RT-68U

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Biavleren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juli-2020
Sted: Hammel
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biavleren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ASUS RT-68U
    Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:13
Jeg har fået fiber 1000/1000, det var det bedste tilbud på adressen.
Jeg købte en ASUS RT-68U Router.
Når jeg måler hastighed med kabel kommer der c. 60 ind, og måler jeg over routeren ca. 40.
Computeren er en HP Pavilion beatsaudio.
Kan det være computeren eller routeren, der stjæler 30% af signalet.
Kablet fra boksen til routeren er cat6. og der er ca. 5m. mellem router og computer.
Ps Hvorfor får jeg ikke mere ind på en 1000 forbindelse ?


Redigeret af Biavleren - 22-Juli-2020 kl. 13:19
VH Biavleren
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:53
Hej.

Og velkommen til forummet. For at vi ikke taler forbi hinanden har jeg lyst til at stille dig nogle uddybende spørgsmål.

Jeg ved at andre forum medlemmer gerne vil vide hvilken udbyder du har?
Og om det er fiber og hvilken boks?

Du skriver at du bruger cat6 mellem din Asus Router og PC, men hvad bruger du i resten af installationen?

Men du spørger om hvorfor at du ikke får mere ind på en 1000 forbindelse. Mit gæt er at der ar to parter i en download fra internettet. Dig og den server du downloader fra. Det kan være at den server du downloader fra ikke giver højere hastighed.

Men for at checke om mit gæt er rigtigt, vil jeg foreslå dig at prøve at bruge 


Både med og uden din Asus router. De skulle i begge tilfælde være højere. Men er de stadig forskellige?

Hilsen Carsten




Redigeret af csell - 22-Juli-2020 kl. 13:54
Til top
Biavleren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juli-2020
Sted: Hammel
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biavleren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 14:25
Hej
Det er Kazoom, som ejes af Aura der er udbyderen.
Det er fiber og boksen er en Nokia.
Jeg har kun boks og router, ingen anden installation.
Jeg har brugt speedtest til at måle hastighed.
Det er fordi jeg ikke kender til fiber, og vil vide om det er i orden som det virker, eller jeg skal klage.
VH Biavleren
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 14:51
Hej.

Jeg har selv en gammel Asus Router, en ASUS RT-AC56U. Det er en lidt mindre model end din.

Her måler jeg lige nu med speedtest en download på 79 Mbps og en upload på 133 Mbps
på en 150/150 forbindelse.

Så jeg syntes at dine ca. 40 og ca. 60 er lave. 

Hilsen Carsten.

 
Til top
Storgaard88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2015
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storgaard88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 21:25
Hvis du tester med kable ville jeg regne med at få 950/950 mbit.

Kunne selvfølgelig være din bærbar der kun har 100/100 mbit netkort.

/Peter
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 23:35
Nu er der flere versioner af HP Pavilion beatsaudio, men det lader til at de alle sammen er lidt ældre sager og de fleste med sløve processorer.

Kan du ikke skrive specifikationer på computeren og hvordan du har målt hastigheden?

Bruger du speedtest.net eller hvordan?

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 09:47
Hvis du måler på speedtest, så bør enheden (efter min bedste overbevisning) være fuldstændig ligegyldig. Speedtest måler linien - dvs at faktorer som enhed, forbindelse til router (wifi 2,4ghz vs 5ghz vs kabel), osv være ligegyldige. Det er kun relevant når du måler forbindelsen internt i dit eget netværk. 
 
Det er rigtigt at der er overhead, men det bør ikke være mere end 10-20%. 

Uanset hvad synes jeg du skal ringe til leverandøren og spørge (ikke klage - spørge).

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 09:50
Hvis du bruger Speedtest måler du hastigheden fra enheden Speedtest kører på til serveren i den anden ande.

Har enheden kun 10 Mbit netværk, er det laveste fællesnævner og hastigheden bliver kun 10 Mbit - også selvom det er en gigabit linje ud til omverdenen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 14:36
Hvis maskinen er for langsom, så vil den have indflydelse på speedtest resultatet.

Det er også derfor at de anbefaler at benytte en App i stedet for browseren, på hurtige linjer, da det ellers vil give usikre resultater på de fleste systemer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Allan M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 16:19
Det kan sagtens være din router der "stjæler" noget af hastigheden.
Jeg har en Asus RT-AC66U som desværre også gør det.

Jeg har målt direkte på kablet før det går i routeren. Der er min hastighed ca. 770 mbit upload og download. Men når jeg tilslutter routeren og måler derefter, så er hastigheden kun omkring 175 download og 200 upload.
Firmware update har ikke hjulpet, og efter at have læst om andre med samme udfordringer, så er min konklusion er at ASUS er noget lort på kablet netværk. I hvert fald når man ønsker at udnytte den maksimale hastighed på et gigabit netværk.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

  så er min konklusion er at ASUS er noget lort på kablet netværk. I hvert fald når man ønsker at udnytte den maksimale hastighed på et gigabit netværk.

Hej.

Jeg har ikke ville skrive det før nu. Men jeg forstår ikke at trådstarter har købt en ASUS RT-68U Router. Den første udgave rev A1 blev Wi-Fi Certified i 2013. Modellen er 7 år gammel.


Jeg ved ikke om den er blevet ham anbefalet? Men der findes flere bedre moderne Routere, også fra Asus.

Men den kan IKKE være årsagen til at trådstarter kun måler ca 40, mens jeg selv måler en download på 79 Mbps og en upload på 133 Mbps og Allan M. omkring 175 download og 200 upload.
Vi bruger alle 3 Meget gamle Asus Routere. Jeg tror at problemet ligger et andet sted.


Jeg har prøvet at Google HP Pavilion beatsaudio. Og finder mange forskellige hits. Mit gæt vil være at mange af dem, hvis ikke alle, kun vil have et 100 MBit netkort. Men selv med et 100 Mbit netkort vil jeg forvente hastigheder på 80-90 Mbps.

Men hvis man har en PC med er 100 Mbit netkort, vil WiFi hastigheden på samme PC tit ligge på 45-48 Mbps.
Så jeg vil spørge trådstarter om han bruger WiFi på Asus Routeren. Om han har indtastet et WiFi Password.
Og om han på et eller andet tidspunkt har indtastet et  WiFi Password på sin PC?

For det er vel ikke sådan at PC'en forbinder sig til Asus Routeren via WiFi, selvom vi tror at det er forbundet et cat6 kabel?
Men det er nemt at prøve af. Har PC'en stadig forbindelse til internettet, selvom man fjerner cat6 kablet.

Hilsen Carsten.
 


Redigeret af csell - 23-Juli-2020 kl. 17:31
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Biavleren Biavleren skrev:

Jeg har fået fiber 1000/1000, det var det bedste tilbud på adressen.
Jeg købte en ASUS RT-68U Router.
Når jeg måler hastighed med kabel kommer der c. 60 ind, og måler jeg over routeren ca. 40.
Computeren er en HP Pavilion beatsaudio.
Kan det være computeren eller routeren, der stjæler 30% af signalet.
Kablet fra boksen til routeren er cat6. og der er ca. 5m. mellem router og computer.
Ps Hvorfor får jeg ikke mere ind på en 1000 forbindelse ?

Ét eller andet, ER der i hvert fald rivende galt!
De skriver selv, du under optimale forhold burde modtage omkring 900 Mbps både i download og upload-hastigheder, så det er vel i den størrelsesorden, du skulle kunne måle, med mindre, som andre er inde på, din computer er ikke er udstyret med et Gigabit netkort.

Du nævner på intet tidspunkt din upload-hastighed. Har du prøvet at måle den?

Jeg har en mistanke om, speedtesten måler i "MBps" i stedet (hvilket du jo hurtigt kan tjekke), når der er tale om hastigheder i forbindelse med en Gigabit-forbindelse, så din formulering: "med kabel kommer der c. 60 ind, og måler jeg over routeren ca. 40.", giver mere mening, da det jo skal ganges med en faktor 8, for at få det angivet i Mbps, hvilket vil svare til henholdsvis "360 Mbps" og "240 Mbps", hvilket dog stadig ligger langt fra, hvad der burde være muligt, men måske er der bare ikke tale om optimale forhold?

Så vidt jeg kan se, garanterer de ikke nogen mindste-hastighed?

I teorien burde hastigheden også være den samme, uanset om du kører gennem routeren eller ej; med mindre vi taler trådløst, men, som der også bliver nævnt, er routeren måske ikke den mest egnede til en så hurtig forbindelse?


Redigeret af Supergris - 23-Juli-2020 kl. 21:50
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu