|
Asus rt-ac68u som musik server |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Maj-2016 kl. 17:52 |
Hej
Har en asus router som jeg tænker på at bruge som musik server. Tænker på at købe en 256gb usb stick og smide i den. Den skal streame flac filer til min receiver. Har i nogle erfaringer med at bruge en router som media server? tænker lidt på om den går i knæ vist den skal trække alt for meget... Ellers må jeg jo bygge en lille media server Vh Jakob
|
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har nu kun prøvet med mp3 filer. Og så længe man kun er en bruger gik det fint
Det er jo nemt og hurtigt at teste hvis fu har en lille usb stik liggende |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Du skal i hvert sørge for, at det er en USB 3.0 pen og du sætter din i 3.0 porten. Om det vil virke efter hensigten tør jeg ikke svare på. Men du kan da prøve med en billigere 8-16GB USB 3.0 pen først, så du ikke får spildt alt for mange penge, hvis det ikke dur.
Redigeret af Nagash - 09-Maj-2016 kl. 20:31 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hov, men tjek hellere lige manualen og så, om den overhovedet kan tage en USB pen på 256GB..
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
Jeg har testet medie server delen på min ac87, det virkede fint med en USB stick.
Testede primært med video klip, der var absolut ingen problemer. Ved dog ikke hvor meget den lille ac68 kan håndtere |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4814 |
Hej. Så vist jeg kan huske kan man overclocke AC68U, hvis det bliver nødvendigt. Her er to links til at starte på: http://www.snbforums.com/threads/overclock-merlin-on-v378-56-and-beyond.29375/ http://www.snbforums.com/threads/rt-ac68u-asuswrt-xx-38-1-overclocking-settings-are-lost-after-reboot.14816/ Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Haha.. Overclocking af en router :P
Hvad de dog ikke finder på. Mon jeg kan overclocke min opvaskemaskine. Den er sgu også lidt sløv :D |
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Nå, men jeg kan da lige investere i en lille usb 3.0 stick og så lige teste det
![]() /Jakob
|
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
USB 3.0 kan vel overføre 625MB/s.
Så dine flac filer burde ikke være noget problem, de er jo ret små. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
En USB 2 pen må da være mere end nok. Check at læse hastigheden er større end den mængde data der skal afleveres. Det kan ikke være så svært.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
En USB 2.0 pen til FLAC filer? Hvis den kun skal streame til en kilde af gangen og ellers aldrig skal arbejde, så ja.
Men kunne da forestille mig, at det var rart nok at kunne overføre til den med en ordentlig fart, når man ripper nye CD'er? 3-400MB pr CD i FLAC bliver man hurtig træt af på USB 2.0. Og da især første gang men skal overføre fra sit nuværende lager. Men udover det, så fås USB 2.0 penne vist heller ikke over 128GB. Og selv hvis man gør derned, så er der så godt som ingen prisforskel. Et hurtigt tjek på edbpriser viser, at en 128GB USB 2.0 pen koster 250kr. USB 3.0 koster 258kr. Jeg ville sgu være så sløset med mine penge, at jeg ville ofre de svimlende 8kr ekstra, hvis jeg stod i situationen :P |
|
![]() |
|
Agent Orange ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 25 |
Det fungerer helt uden problemer for mig.
Samme router med en 750 gb ekstern usb 3,0 harddisk tilsluttet, streamet til en Sonos Connect. Dog er det kablet netværk. Ved ikke om wifi vil give problemer, men kan dårligt tro det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |