recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus rt-ac68u som musik server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus rt-ac68u som musik server

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 05:20
Kan den lave dlna og smb netværk?
Læse hastigheden kan vel også have indflydelse, når man browser i musikken.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 07:31
Jeg har et sonos setup og det er så smart lavet at det hver time går ud op opdatere ens musik bibliotek. Men det betyder jo desværre også at den vækker min nas fra Dvale 1 gang i timen. 
Jeg har selv leget med tanken om at sætte en disk til min Router som kan være musik server. Jeg har selv en Asus AC66U og her ved jeg at man kan. Men har ikke rigtig fået det gjort endnu. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 14:27
Fik da lige prøvet at smide en gammel Kingston datatraveler 8gb 2.0 i den med flac filer i HD qualitet og det kunne den jo godt afspille.
Men vil lige teste det lidt mere

Takker for svarene

/Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2016 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

En USB 2.0 pen til FLAC filer? Hvis den kun skal streame til en kilde af gangen og ellers aldrig skal arbejde, så ja.
Men kunne da forestille mig, at det var rart nok at kunne overføre til den med en ordentlig fart, når man ripper nye CD'er? 3-400MB pr CD i FLAC bliver man hurtig træt af på USB 2.0. Og da især første gang men skal overføre fra sit nuværende lager.
Men udover det, så fås USB 2.0 penne vist heller ikke over 128GB. Og selv hvis man gør derned, så er der så godt som ingen prisforskel. Et hurtigt tjek på edbpriser viser, at en 128GB USB 2.0 pen koster 250kr. USB 3.0 koster 258kr. Jeg ville sgu være så sløset med mine penge, at jeg ville ofre de svimlende 8kr ekstra, hvis jeg stod i situationen :P

Når der kun fås 256GB USB3 pen og ikke USB2 pen så bliver de jo nok en USB3 pen. Men.

Der er ingen garanti for at en USB3.0 er hurtigere end en USB2.0.

Det man skal se på er læse og skrive hastigheden og ikke hvad for et interface der er. Det går nok selv om der kommer mere end en bruger på, maksimal USB2.0 hastighed er nok til over 300 samtidige bruger.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu