recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus rt-ac87u problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus rt-ac87u problemer

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Asus rt-ac87u problemer
    Sendt: 10-December-2015 kl. 12:43
Har lige købt denne router med en forventning at den skulle kunne dække hele mit hus på 160 kvm med 1 sal. Huset er en alm murstens villa. Slemt skuffet har den næsten ikke noget signal på 1 salen, routeren står på en skænk i stuen med frit udsyn og ingen elektroniske forstyrrelser. Nogle der har nogle fif nu når Asus reklamere med 460 kvm dækning men rækker kun underetagen.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 15:23
Der kan være mange ting der gør at wifi ikke dækker et helt hus.

Hvad er dér af vægge. Og hvad er der i etege adskillesen ?

Placeringen kan have meget at sige. Har du prøvet at sætte den andre steder i huset.

Er det både 5 og 2.4GHz du har problemer med
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 16:04
Enten er din router defekt (hvad jeg ikke antager) eller også har du bare et dårligt miljø.

Nogle huse har f.eks. folie i loftet under loftpladerne og det giver mangeproblemer.

Jeg har selv en RT-AC66 og den dækker fint 143 kvm hus og hele haven.

Man kan evt. købe et antennekabel og flytte nogle af antennerne op på 1. salen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 18:29
det er murstensvægge og det er alm gulv adskillelse med isolering dertil. routeren står fint placeret i midten af huset på skænk. jeg rykkede den en halv meter og dækningen ændrede sig til at rummene ovenpå skiftede dækning, hvor det ene rum havde ok dækning og det andet ingen dækning. asus reklamere selv med den dækker 465kvm så en alm murstens villa på 160kvm skulle den da kunne klare.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 18:30
den dækker heller ikke særlig godt udenfor. man skal ikke gå langt udenfor så er dækningen væk. dækningen er kun minimalt bedre end den medfølgende router fra waoo som de selv siger er dårlig og anbefaler man har sin egen router.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 18:33
5 ghz har jeg mest problemer med. den forsvinder nogle gange selvom jeg står 1 meter fra routeren og kommer så igen når man søger efter nettet et par gange.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 21:04
Placér den så højt som overhovedet muligt! Helst helt oppe under loftet. Lad være med at sætte antennerne "lige op". Den midterste skal være lige op, de to yderste skal være 45 grader ud til siden.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

5 ghz har jeg mest problemer med. den forsvinder nogle gange selvom jeg står 1 meter fra routeren og kommer så igen når man søger efter nettet et par gange.

Har du opdateret til nyeste firmware?

M.v.h.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 21:31
Synes også det lyder underligt. Har samme router, og har signal helt ud til fortovet (ca. 20 meter fra indgangen). Mit hus er på ca. 137m2 og har stort set fuld dækning alle steder indenfor. Børnene lå endda under trampolinen og så netflix med deres ipad i sommers. Prøv at resette routeren og hent nyeste firmware. Du skal ikke søge efter firmware fra routeren, af en eller anden årsag finder den aldrig noget. Du skal hente dem fra denne side https://www.asus.com/dk/Networking/RTAC87U/HelpDesk_Download/.
Der bliver udgivet firmware jævnligt så hold øje.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 21:56

det er murstensvægge og det er alm gulv adskillelse med isolering dertil. routeren står fint placeret i midten af huset på skænk. jeg rykkede den en halv meter og dækningen ændrede sig til at rummene ovenpå skiftede dækning, hvor det ene rum havde ok dækning og det andet ingen dækning. asus reklamere selv med den dækker 465kvm så en alm murstens villa på 160kvm skulle den da kunne klare.

Hvor gammelt er dit hus - er du sikker på, at der ikke er alukraft i etageadskillesen? 

Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 00:59
Har du prøvet at ændre kanaler på routeren, evt måle hvordan naboernes ligger i forhold til din.
Der skal ikke ret meget til at drille 5 ghz båndet.

Find et nogenlunde frit område på kanalerne og sørg for at have 2 på hver side af den du vælger. vælger du kanal 10, så har du 8-9 samt 11-12 på hver side. Hvor i mod hvis du vælger 12 kan du ikke så 2 på hver side.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 06:47

Ved 1 meter. Må du forstyres meget af andet udstyr.

Hvad bruger du af løse wifi enheder. Telefon ?   Har du prøvet med flere.?

Start med at skifte kanal på routeren. Mener også man kan justere sende styrken. Check om den står på max.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu