|
Asus Rt-N66U Tomato |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Cyberguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Du skal bruge denne version til din N66U :
http://www.snbforums.com/threads/fork-update-for-374-43-available-v13e1.18914/ Har selv i to år brugt dette i på en N66U og det kører klippe stabilt og godt John vedligeholder og opdaterer firmwaren der er bedre end Merlins nyere til "ældre" routere Hent en af de seneste versioner og gem på Pc Der er menu til indlæsning af fil og opdatering når du logger ind på routeren Du skal lave factory reset EFTER du har genstatet routeren efter opdatering |
||||
![]() |
||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4828 |
|||
Hej. Jeg er helt enig. Hvis den f.eks er placeret i et af husets hjørner, kan det blive svært at dække hele huset. Den bør normalt placeres midt i huset.
Her er jeg også helt enig. At øge sender effekten vil kun give mening hvis man f.eks kun har en enkelt enhed et enkelt sted man ikke kan må. Og at her sætter en WiFi enhed op, hvor man også kan øge effekten. Det kunne f.eks være med en ALFA USB WiFi enhed.
Det router antenner gør er, at de forøger rækkeviden i et plan ved at begrænse rækkeviden i et andet plan. F.eks forøge rækkeviden horisontalt ved at begrænse rækkeviden vertikalt. Hvis man bor i et et plans hus uden kælder, har man ikke brug for de man skal kunne række ned eller op og kan derfor bruge nogle antenner der rækker længere. Disse antenner er normalt længere og kan købes løse.
@moose74. Du skriver at du bliver mere og mere forvirret. Jeg ved ikke om det er over de mange muligheder du har fået. Når Merlin og andre ligger deres firmware ud som Open Source er der flere der har lyst til at sammensætte deres egne pakker. Problemet bliver så, at finde ud af hvad der er godt og hvad man skal holde sig fra. Hvad der f.eks ikke bliver vedligeholdt i længden. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 19-August-2015 kl. 07:04 |
||||
![]() |
||||
moose74 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 136 |
|||
"Du skal lave factory reset EFTER du har genstatet routeren efter opdatering" Efter opdateringen genstarter den vel selv ?, og factory reset ?
|
||||
tvix rocks !
|
||||
![]() |
||||
moose74 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 136 |
|||
So is this how i should do ? Fork Merlin ( RT-N66U_3.0.0.4_374.43_2-13E1j9527.trx ) Asus RT-N66U 1. Simply flash it like any regular update. You should not need to reset to factory defaults (see note below for exceptions). You can revert back to an original Asus firmware at any time just by flashing a firmware downloaded from Asus's website. 2. resetting to factory default after flashing is strongly recommended (A factory default reset is NOT required if coming from any level of the fork or Merlin 374.42 or 374.43 code. Coming from any other level does require a factory default reset after the code is loaded.) Im on Asus`s New Firmware. |
||||
tvix rocks !
|
||||
![]() |
||||
Cyberguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
|||
En genstart er ikke det samme som factory reset
Alt skal sættes op fra bunden ved reset men beholdes ved genstart Jeg har fulgt Merlin og John i flere år og brugte i lang tid den firmware Merlin modificerede. Imidlertid lavede Asus væsentlige ændringer i deres firmware pga. nye routere, hvorfor John overtog Merlins ver. og Merlin arbejder med den nye version Hvis man læser hele tråden bliver man klog på hvorfor mit forslag er godt til f.eks. en N66U (det har jeg løbende) Det kan deraf også ses, at John og Merlin arbejder tæt sammen |
||||
![]() |
||||
|||
Så i mit tilfælde, er det kun mit wifi hjemme netværk, der slettes ved et factory reset . og skal sættes op igen, det vel det eneste ?
|
||||
tvix rocks !
|
||||
![]() |
||||
|||
Man kan vel sige den bliver som da du tændte den første gang
Der kan opsættes rigtig meget i routeren men har du ikke opsat andet end wi-fi så er det det Jeg mener nu den starter med en guide hvor du skal definere hvordan den skal fungere på nettet generelt men det giver lidt sig selv En simpel og grundlæggende ting er også at definere DHCP samt tildeling af fast IP til dine enheder på nettet, men har du ikke nogen services der er afhængige af det kan du jo undlade det. |
||||
![]() |
||||
|||
Det kan være Merlin ikke er noget for mig da det kun er min 2.4Ghz og 5 GHz wifi netværk jeg har sat op, er merlin ikke for de tech nørder:-), der gerne vil rode med mange indstillinger ?
Lige en side bemærkning, ![]() Redigeret af moose74 - 20-August-2015 kl. 14:16 |
||||
tvix rocks !
|
||||
![]() |
||||
|||
Ja den bliver varm ....
Johns fork er netop noget for dig med dit wireless, sendestyrke er højere end i den nye Merlin arbejder med .. noget lovbestemt der er kommet til. Der er mange indstillingsmuligheder uanset hvilken version du vælger, og mange er de samme, men din router er ikke en AC-router som Merlins nye ver. understøtter. |
||||
![]() |
||||
|||
Hvad er forks sendestyre by default ? det samme som asus`s FW, og er det noget man selv skruer op for, og i såfald hvad anbefales der ? i sendestyrke uden!! routern brænder a.
![]() |
||||
tvix rocks !
|
||||
![]() |
||||
|||
Side 92 :-)
reddice said: ↑ What I edon't understand is when I use the official 374.43 or the fork my 5ghz power is set to 80 mw anyway but performance and range is much better than Merlin official build so how can it be capped at the same power but worse? John said: Two things.... (1) It's a different (older) version of the wireless driver which uses a different set of internal operating parameters (2) In the case of N66 routers, it applies some custom 'tweaks' (what used to be known as 'Engineering Mode' or EM). Starting with the 376 code, these are no longer available. As far as I can tell these are still 'legal' with respect to the regulatory agencies, but probably push things closer to the edge. Remember at this time is when ASUS was involved with the lawsuit against them for shipping routers outside of the legal limits. |
||||
![]() |
||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4828 |
|||
Hej. Min AC56U er opretstående med kølehuller i bund og top. Men hvis jeg en dag vil prøve at overclocke den, for at få en kraftigere VPN, har jeg købt en Mini USB Octopus køler som jeg har stillet min AC56U ovenpå. Den strømforsynes fra routerens USB: http://www.ebay.com/itm/Mini-USB-Octopus-Laptop-Notebook-Foldable-folding-Fan-Cooler-Cooling-Pad-/321436745769?var=&hash=item4ad71f8029 Den kosterde knap 18 kr og det tager 2-4 uger før du har den. Selv om din router er liggende vil dine temperaturer falde hvis du stiller den din router på sådan en. Hilsen Carsten. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |