recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ASUS Vivo PC VM62N
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ASUS Vivo PC VM62N

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ASUS Vivo PC VM62N
    Sendt: 01-Februar-2015 kl. 16:38
Jeg har lige fået denne PC at lege med.

Jeg har det problem at når jeg afspiller NETFLIX med windows 8 Appen så hakker billede vildt når jeg slår 5.1 lyden til?

Hvordan hænger det mon sammen?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2032
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 17:24
Hej Fætter.

Det lyder i hvert fald som om fejlen opstår når computeren skal til at bitstreame ifbm DD+ 5.1 lyden (Der bitstreames ikke ved 2.0 lyd)

Jeg har altid skyet grafikkort der ikke er diskrete og har derfor ikke erfaringer med hvordan det/de konfigureres, men kunne sagtens forestille mig problemer i forbindelse med at der er flere kort om buddet. (i stedet for at det var Fx Nvidia kortet der lavede begge dele, både billede og lyd) Jeg ville, hvis det altså er muligt med sådan en non-diskret grafikkorts konfiguration, sigte efter at det altid KUN var Nvidia kortet der stod for alt arbejdet. Prøv evt blot at starte med at gennemgå driverne til grafik- og lydkort at de er up-to-date, måske det er nok. Eller, såfremt det overhovedet er muligt(?), så sørg for at der altid kun benyttes ét af grafikkortene (optimalt Nvidia kortet), så der ikke veksles frem og tilbage imellem Intel og Nvidia grafikkort billede og lyd. (Men som sagt mine erfaringer med non-diskrete grafikkort begrænsede og ikke ligefrem glædelige ....Jeg husker det som alt for autonomt og ulydigt til min smag og kunnen og ville slet ikke blive overrasket over at en fejl kunne ligge et sted i den forbindelse)

Alternativt kan du om alt andet fejler vel bare sætte computeren op til at selv dekode surroundlyden i stedet for at bitstreame, men bare outputte signalet som 5.1 PCM. Hvis PCM udgangen er sat op til 24 Bit / 192 KHz udgang (Så du også kan afspille fx selv de højeste HD flac musikfiler mv), så er der jo ikke gået det store tabt ved at lade computeren stå for dekodningen af 48 KHz DVD'er eller selv DTS-HD fra Blu-rays, selv om det måske ser lidt mere statisk/kedeligt ud i en surroundrecievers display hvor der så aldrig sker noget nyt.

Redigeret af TBC1 - 01-Februar-2015 kl. 17:30
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 02:20
Hent et program der hedder slimdrivers. Det er gratis, den finder en intel hdmi driver til dig, installer den og genstart pc. 5.1 burde nu virke i Netflix, gjorde det for mig med mit hd4400 grafikkort.

Intel fatter ikke noget af kombinere dem rigtigt, det har været et problem siden Haswell kom ud, men slimdriver løser problemet for dig.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 02:22
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 19:17
Jeg tvand den til at benytte Geforce 820M kortet til billede og dermed lyden så virker det men underligt at AUTO funktionen vælger den ringeste løsning ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu