|
Asus vs. creative |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tatahagge ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2011 Sted: København S Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Marts-2014 kl. 22:10 |
Hej alle,
Jeg har en forstærker som kun kan kører 5.1 analog. Jeg kører nu med et onboard lydkort og tænker på at opgradere med et USB lydkort, da der ikke er plads i min HTPC til PCI-E. Jeg har overvejet disse 2 : asus xonar u7 creative X-Fi Surround 5.1 Pro Har I et foreslag til hvad jeg skal vælge ? |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville vælge Asus Xonar, da Creative har et notorisk ry for dårlige drivere og dårlig understøttelse af nye operativsystemer. Så du kan risikere at dit køb ikke virker med Windows 9/10. Har selv et Creative Titanium X-Fi HD med lækker lyd. Men pludselig besluttede Creative at man ikke længere måtte bruge DTS og Dolby Live encoding og fjernede det fra driverne. Tilbage havde jeg et kort som havde mistet halvdelen af funktionaliteten. Jeg kunne ikke længere outputte 5.1, da det kun har digital og steo udgange. Men man kan stadig få DTS med driveren til de andre kort i familien som dog ikke er gode til god lyd. Heldigvis er der en hacker som laver sine egne Creative driver pakker og de virker bedre end Creatives. Mit kort har endda med dem fået udvidet features. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |