recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Asymetrisk" tvbord.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Asymetrisk" tvbord.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Asymetrisk" tvbord.
    Sendt: 29-Juli-2012 kl. 09:35
Før i tiden gav det god mening at have et tvbord under skrumlet af et tv. Dels var der brug for noget at stille tv'et på og samtidigt havde man et skab til videoen og sattelitmodtageren.

Men idag er et tv typisk en fladskærm der er skruet op på væggen, så der er ikke længere behov for at skabet til dvdafspiller og playstation behøver stå lige under tv'et.

Hvorfor vælger mange af jer stadig at have et traditionelt tvmøbel under tv'et, fremfor måske at flytte elektronikken over i hjørnet, have den i bogreolen på sidevæggen eller noget helt andet? Af de mange, mange setups der bliver vist frem her i "Min hjemmebiograf" kan jeg kun huske en 2-3 stykker der har elektronikken placeret de-centralt i stedet for lige under tv'et.

Bare lidt generel forundring.. Smile
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 09:39
Måske det hænger sammen med mange af os har haft de store skumler af tv'er og så er vanen blevet tilbage?

Det kan også være rart at have alt samlet hvor der ikke skal trækkes lange kabler?

Jeg syntes selv det både ser godt ud men også kedeligt og tomt hvis der kun hænger et tv og ingen møbel eller ligende.
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 09:41
Pga kablerne er mit svar. Jeg prøver at samle det et sted.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 10:03
Jeg har en højtaler på hver side af tv'et og en subwoofer under tv'et. Så det gode design er ødelagt. Der skal indbygnings højtaler til for at få den fulde fordel af at hænge tv'et på væggen. Desuden står mit tv på bordet og hænger ikke på væggen, det var kun den første flad der kom op på væggen. Når tv'et står på bordet kommer det tætter på og virker større.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 10:06
Min Avast bloker på grund af mailware for
URL:http://billedeupload.dk/images/SgR.jpg

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

URL:http://billedeupload.dk/images/SgR.jpg

En mand stående ved en eller anden storby...

Hvad har det med tråden at gøre?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 10:41
Jeg var også lidt træt af dioder og lys fra de forskellige enheder når der ses film på storskærm. Så jeg tog skridtet og flyttede TV møbel og alt elektronikken væk fra stuen og ind i et andet værelse.

Det har jeg ikke fortrudt, syntes selv det ser pænt ud og der er ikke noget lys der forstyrrer.

En lille side fordel, det er nemmere at støvsuge og holde rent
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

URL: http://billedeupload.dk/images/SgR.jpg

En mand stående ved en eller anden storby...

Hvad har det med tråden at gøre?
Tror ikke det har noget med tråden som sådan at gøre men jeg antog at der var en der ville vise sit tv møbel og det var der problemet ligger. Det ser dog ud til at være en del af Mr Andersen's profil, nemlig Avatar billedet. Får samme fejl i Mr Andersens bio tråd

Guld medlem
img src="http://billedeupload.dk/images/SgR.jpg" alt="Avatar" class="avatar" onerror="this.src='avatars/blank_avatar.jpg';" /
Medlem siden: 13-April-2008
By, Land: Esbjerg,Denmark
Beskeder: 612

Min Avatar kode
img src="uploads/8563/avatar.png" alt="Avatar" class="avatar" onerror="this.src='avatars/blank_avatar.jpg';" /

Sender lige en PB.

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 13:00
Jeg har valgt at hænge to unnu møbler op med et par hylder imellem til center på en falsk væg hvor der er trukket ledninger inden bagved.
Jeg afventer tv og anlæg næste weekend men man kan se ideen.

Redigeret af Mr. Anderson - 01-August-2012 kl. 22:23
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 13:30
Jeg er også med på vognen med ikke at have Tv-bord under tv, da jeg både syns det er old - og dertil giver det mere plads, nemmere at støvsuge og en vis WOW-effekt for en selv og andre, da alt er gemt væk og ser lækkert ud. Appletv m.m. er så gemt bag mit tv, og anlæg står under sofa, sammen med router osv. 
( Centerhøjtaler er blevet hængt op efter dette billede blev taget hurtigt engang ) ;)

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 15:12
TV'et ville være temmeligt udsat i mit tilfælde. Og hvor henne skulle jeg anbringe alt det jeg har i mit møbel, når der er døre til begge sider?

Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

TV'et ville være temmeligt udsat i mit tilfælde. Og hvor henne skulle jeg anbringe alt det jeg har i mit møbel, når der er døre til begge sider?

Hmm - Hvorfor er tv udsat ? Kan det da ikke hænge på væg ? - Højtalere kunne hænges op i loftet, hvor du vil have dem, så lydbilledet passer.

Anlæg og alle dine andre ting kunne stå et helt andet sted. Feks ovre ved sofaen eller måske helt gemmes væk under sofa osv . Det er kun ledninger der skal trækkes.
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu