recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At få Atmos på Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At få Atmos på Netflix

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: At få Atmos på Netflix
    Sendt: 05-Juni-2019 kl. 22:24
Forhåbentlig bliver det i år, at vi endelig får Atmos i biffen, og i samme moment vil vi da gerne udnytte, at man nu kan få Atmos på visse Netflix-titler.
Jeg er klar over, at det kræver det store abonnement, men denne side antyder, at Atmos kun er muligt med noget af følgende:

- Apple TV 4K (kræver tvOS 12 eller senere)
- LG OLED-tv'er (2017 eller nyere modeller)
- Panasonic-tv'er (2019 eller nyere modeller)
- Pixela 4K Smart Tuner
- Sony BRAVIA Android-tv'er (2018 eller nyere modeller)
- Toshiba-tv'er (2019 eller nyere modeller)
- Vizio-tv'er (2018 eller nyere modeller)
- Windows 10-baseret computer eller tablet (kræver Windows 10 RS3, build 16299 eller nyere)
- Xbox One, Xbox One S og Xbox One X

Så, vi kan altså IKKE regne med, at vores Sony Blu-Ray afspiller med Netflix-app kan afspille Atmos på Netflix??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 07:53
Det er korrekt. Netflix's Atmos understøttes kun på visse enheder. Netflix plejer at være ret flittig til at få deres supportsider ajour.

Men jeres Sony Blu-ray kan vel heller ikke frekvensskifte på videodelen i Netflix app'en? Må jeg foreslå, at I baseret streamingforbruget på en mere robust streamingboks á la Apple TV 4K. Så får I også adgang til iTunes' store filmkatalog i 4K HDR og Dolby Atmos.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

... Men jeres Sony Blu-ray kan vel heller ikke frekvensskifte på videodelen i Netflix app'en?

Aner det ikke ... hvorfor er det vigtigt?

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Må jeg foreslå, at I baseret streamingforbruget på en mere robust streamingboks á la Apple TV 4K. Så får I også adgang til iTunes' store filmkatalog i 4K HDR og Dolby Atmos.

Ja, det må du gerne Smile men hvis vi alligevel skal investere i ny afspiller bliver det nok i stedet en XBox.




Redigeret af jacobe - 06-Juni-2019 kl. 12:51
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

... Men jeres Sony Blu-ray kan vel heller ikke frekvensskifte på videodelen i Netflix app'en?

Aner det ikke ... hvorfor er det vigtigt?


 Dete ret vigtigt at der køres med den rigtige frekvens, da indholdet bruger bruger både 50 og 60 Hz, og kan der ikke tilpasses den rigtige frekvens, så er der Motion Judder, det sammes vil opleves på You Tube hvor optagelser bruger forskellige fremerate. (24p, 30p, 60p, 25p, og 50p). 25 og 50 passer til EU netfrekvensen, men det gør de øvrige ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 13:09
.... men hvad har det med Atmos at gøre?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 13:13

 Det har ikke noget at gøre med Atmos, men det besvarer dit spørgsmål vedrørende frekvens. Det er ikke uvæsentligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

... Men jeres Sony Blu-ray kan vel heller ikke frekvensskifte på videodelen i Netflix app'en?

Aner det ikke ... hvorfor er det vigtigt?

Jeg gik bare ud fra, at I også gerne ville se billedet og ikke kun sidde i mørke og lytte til Atmos-lydsporet LOL

Netflix har jo alt fra europæisk til amerikansk indhold, fra dokumentarer til film. Med andre ord hele paletten af 24, 25, 50 og 60Hz video. Hvis I ikke bruger en afspiller, der kan frekvensskifte, så vil I opleve hakkende billeder fra Netflix. Da ikke værd at sidde og kigge på, hvis I går op i at få en god oplevelse.


Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Ja, det må du gerne Smile men hvis vi alligevel skal investere i ny afspiller bliver det nok i stedet en XBox.

Ud over Atmos, så er i lige vidt. Xbox skifter heller ikke videofrekvens afhængigt af indholdet. Køb en Xbox som spilkonsol, ikke streaming-maskine. De penge I sparer på strømregningen ved ikke at bruge Xbox som streaming-enhed rækker sikkert langt ift. investering i en ordentlig streaming-boks ved siden af Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu