recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At gå fra en TV-pakke til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At gå fra en TV-pakke til streaming

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har i den sidste måned fundet ud af, at man rent faktisk godt kan leve uden at have adgang til sport på TV.

Det er jo også fordi der ikke ER noget sport i tv i øjeblikket ;-) 
Jeg havde Dplay for bla. at se sport men droppede igen efter 3 dage. Hold da kæft noget lort. MEGA dårlig billede kvalitet og håbløs app. Hvilket også kan ses på trustpilot. 
Jeg vil have flow tv. Meget nemmere at se hvad der er i tv i aften på alle programmer. 
det er det der er skønt ved Drtv og TV2play. Man behøver ikke at vide om man skal klistre sig til skærmen, da man kan tage det i arkivet når man har tid og lyst
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 21:36
Hvis man kan leve med billedkvaliteten og man kan leve med at ikke alt indholdet er der.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis man kan leve med billedkvaliteten og man kan leve med at ikke alt indholdet er der.


Klaus


Du mener billedkvaliteten er dårligere på stream end via flow?
Steen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis man kan leve med billedkvaliteten og man kan leve med at ikke alt indholdet er der.


Klaus
ikke alt indhold. Drtv og TV2play har mere end som flow kanaler. De har ting produceret specielt til deres tjenester. Jeg kan godt leve med lavere bitrate. For film ser jeg ikke på de to tjenester pga mangel på 5.1 lyd
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 21:59
Jeg har opsagt youSee og savner det slet ikke.

I sommerhuset med et gammelt fjernsyn bruger jeg en cromecast og streamer fra DrTV og tv2 play appen, der kan man vælge, at se live tv fra begge, og en ekstra fordel så kan man også vælge at se tidligere udsendte programmer.

I helårshuset har jeg et nyere samsung tv, og her bruger jeg Drtv og tv2play appen på fjernsynet.

Jeg synes faktisk jeg har "mere /bedre tv" med Drtv og tv2play app, og til en lavere pris end med YouSee.

Jeg gider ikke se sport - og jeg har ingen problemer med drtv og Tv2play.

Det er nemt når man lige kommer igang og lagt sine "sappe" vaner af vejen

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:



- TV2 har jeg tænkt mig at streame via TV2 Play, fungerer det fint og uden ventetider via appen?


Nej. Der er en temmelig lang ventetid hver gang man åbner et live program. Modsat DR TV hvor programmerne starter med det samme.

Ventetiden er noget der er kommet efter en af TV2 PLAY's sidste opdateringer..

Desuden, er nogle af deres live udsendelser i virkelig ringe kvalitet. F.eks. 'Go morgen Danmark', som de sender inde fra Tivoli. Der er billedkvaliteten rystende ringe hver eneste gang. Generelt oplever jeg DR TV app og billedkvalitet som bedre (uden at være perfekt).

Det er via Apple TV.


Redigeret af Deschain - 25-April-2020 kl. 22:29
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ikke alt indhold. Drtv og TV2play har mere end som flow kanaler. De har ting produceret specielt til deres tjenester. Jeg kan godt leve med lavere bitrate. For film ser jeg ikke på de to tjenester pga mangel på 5.1 lyd

DR har de fleste udsendelser på dr.dk, men mange af de film de viser er der ikke. Det gør heller ikke mig noget, for er der en film jeg vil se, vil jeg se den i ordentlig kvalitet.

Det er at stikke blår i øjnene på folk at sige de sagtens kan leve med streaming, uden at gøre opmærksom på den lavere kvalitet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Jeg har opsagt youSee og savner det slet ikke. 

Det gjorde vi for 18 år siden.
Farvel stor pakke, goddag antenne (kun FTA kanaler)

I starten var det træls og vi overvejede at få lagt ind i vores nye hus.
Men så gik tiden og det er ikke kommet ind endnu. Vi savner det ikke.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ikke alt indhold. Drtv og TV2play har mere end som flow kanaler. De har ting produceret specielt til deres tjenester. Jeg kan godt leve med lavere bitrate. For film ser jeg ikke på de to tjenester pga mangel på 5.1 lyd

DR har de fleste udsendelser på dr.dk, men mange af de film de viser er der ikke. Det gør heller ikke mig noget, for er der en film jeg vil se, vil jeg se den i ordentlig kvalitet.

Det er at stikke blår i øjnene på folk at sige de sagtens kan leve med streaming, uden at gøre opmærksom på den lavere kvalitet.


Klaus


Er DRTV ikke startet med at levere nogle ting i højere bitrate end deres flow? Det mener jeg at have læst indenfor de sidste par dage
Steen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

ikke alt indhold. Drtv og TV2play har mere end som flow kanaler. De har ting produceret specielt til deres tjenester. Jeg kan godt leve med lavere bitrate. For film ser jeg ikke på de to tjenester pga mangel på 5.1 lyd

DR har de fleste udsendelser på dr.dk, men mange af de film de viser er der ikke. Det gør heller ikke mig noget, for er der en film jeg vil se, vil jeg se den i ordentlig kvalitet.

Det er at stikke blår i øjnene på folk at sige de sagtens kan leve med streaming, uden at gøre opmærksom på den lavere kvalitet.


Klaus


Er DRTV ikke startet med at levere nogle ting i højere bitrate end deres flow? Det mener jeg at have læst indenfor de sidste par dage
ikke højere bitrate men højere frameaste desværre. Ville hellere have haft højere bitrate. Men i stedet valgte de at proppe mere data ind i sammen datastrøm
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:



Nej. Der er en temmelig lang ventetid hver gang man åbner et live program. Modsat DR TV hvor programmerne starter med det samme.

Ventetiden er noget der er kommet efter en af TV2 PLAY's sidste opdateringer..

Desuden, er nogle af deres live udsendelser i virkelig ringe kvalitet. F.eks. 'Go morgen Danmark', som de sender inde fra Tivoli. Der er billedkvaliteten rystende ringe hver eneste gang. Generelt oplever jeg DR TV app og billedkvalitet som bedre (uden at være perfekt).

Det er via Apple TV.


Det er slet, slet ikke den oplevelse jeg har - jeg bruger ikke Appel TV

- jeg er i sommerhuset og bruger som skrevet tidligere Chromecast
min Samsung mobil og streamer fra DrTV TV2play appen

Jeg har virkelig ingen problemer. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:



Nej. Der er en temmelig lang ventetid hver gang man åbner et live program. Modsat DR TV hvor programmerne starter med det samme.

Ventetiden er noget der er kommet efter en af TV2 PLAY's sidste opdateringer..

Desuden, er nogle af deres live udsendelser i virkelig ringe kvalitet. F.eks. 'Go morgen Danmark', som de sender inde fra Tivoli. Der er billedkvaliteten rystende ringe hver eneste gang. Generelt oplever jeg DR TV app og billedkvalitet som bedre (uden at være perfekt).

Det er via Apple TV.


Det er slet, slet ikke den oplevelse jeg har - jeg bruger ikke Appel TV

- jeg er i sommerhuset og bruger som skrevet tidligere Chromecast
min Samsung mobil og streamer fra DrTV TV2play appen

Jeg har virkelig ingen problemer. 
Måske sætter du ikke så høje krav ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu