recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At gå fra en TV-pakke til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At gå fra en TV-pakke til streaming

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 23:41
 https://vilkaar.kundeservice.tv2.dk/hc/da/articles/360009274094-TV-2-PLAY-Brugerbetingelser

Hvis TV 2 konstaterer eller har mistanke om, at du kopierer indhold fra TV 2 PLAY eller deler brugeradgangen med personer uden for din husstand, kan TV 2 uden varsel afskære din adgang til at benytte TV 2 PLAY. TV 2 forbeholder sig ret til at iværksætte retsforfølgning af krænkelsen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har i den sidste måned fundet ud af, at man rent faktisk godt kan leve uden at have adgang til sport på TV.
Jeg har derfor besluttet at opsige min pakkeløsning hos Boxer, og sonderer pt terrænet for fremtiden. Heraf følger et par spørgsmål, som I muligvis kan besvare.

- Uden Boxer (og dermed uden kort fra Boxer), kan jeg fortsætte som før med at modtager DR som vanligt via antenne?

- TV2 har jeg tænkt mig at streame via TV2 Play, fungerer det fint og uden ventetider via appen?

- Hvis jeg skulle få lyst til at streame sport på et senere tidspunkt, hvilke streamingtjenester findes der så?
Er der en oversigt over sportstreaming et sted på nettet - evt. med priser på de forskellige tjenester?


Tak til alle der har mulighed for at lette min overgang fra fortiden til nutiden

Hej isteen.

For 6 måneder siden skiftede vi fra "Grundpakke + 10 Bland selv kanaler", + Tv i flere rum +2 TV bokse, hos Yousee, og over til IPTV og vi syntes det kører glimrende, og jeg kan "næsten" ikke se forskel i kvaliteten, og alt kører som det skal.
Vi har aldrig fortrudt et sekundt, og vi kan spare 4500-5000 om året, de penge er godt sparet.


Tak, ikke mindst for at bringe tråden tilbage til topic
Steen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

 Før hen, mener for nylig, var der vist adskillige problemer i den daglige brug af disse. Jeg kan nævne framerate og filsøgning, som dem der lige popper op i min hukommelse. 

Hej.

Jeg ved ikke om du med Framerate, mener Frame Skipping. Jeg har ikke set det. Men det kan måske skyldes vores LG OLED55B6V og dens Firmware. Det bruger i dag Firmware ver 5.85. Men jeg kan stadig huske en Anmeldese fra 2016 og det afsnit de kalder ' 1) No More 4K Blu-ray Frame Skipping' fra dette link:


Ellers kan jeg oplyse til dem der efterspørger DTS 5.1 lyd, at flere Android Bokse har det. Som et eksempel kan nævnes:
' X96 Max Plus with Amlogic S905X3 SoC and Ethernet Gigabit'


Hilsen Carsten.


han mener automatisk skiftning af mellem 24p 50p og 60p. Og hvorfor indrømmer du ikke bare at din boks ikke kan det som de rigtige Android tv og Apple tv kan
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 han mener automatisk skiftning af mellem 24p 50p og 60p.

Hej.

Jeg fandt en YouTube '24 fps motion test' som min H96 Max Android Boks klarede på vores LG OLED55B6V TV uden problemer. Her er et link:


Personligt ved jeg rent faktisk ikke om man tester Boksen eller TV'et. Men når testen kører flydende uden problemer, tænker jeg at begge dele er i orden?


Og så fandt jeg 'YouTube 60fps Tester'. Her er et link:


Skærmen viser 720p60 HD, og den kører også uden problemer.

Håber at jeg fik besvaret jeres spørgsmål.

Hilsen Carsten.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 han mener automatisk skiftning af mellem 24p 50p og 60p.


Hej.

Jeg fandt en YouTube '24 fps motion test' som min H96 Max Android Boks klarede på vores LG OLED55B6V TV uden problemer. Her er et link:


Personligt ved jeg rent faktisk ikke om man tester Boksen eller TV'et. Men når testen kører flydende uden problemer, tænker jeg at begge dele er i orden?


Og så fandt jeg 'YouTube 60fps Tester'. Her er et link:


Skærmen viser 720p60 HD, og den kører også uden problemer.

Håber at jeg fik besvaret jeres spørgsmål.

Hilsen Carsten.

Øh youtube appen skifter ikke frekvens på nogle former for android eller apple tv, så det svare jo ikke lige på spørgsmålet.

Redigeret af T-Duck - 30-April-2020 kl. 09:09
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Øh youtube appen skifter ikke frekvens på nogle former for android eller apple tv, så det svare jo ikke lige på spørgsmålet.

Hej.

Når jeg går ind i statestik for nørder på YouTube, viser den 1920x1080@24 for den første video
og 1280x720@60 når jeg afspiller den anden. 
Så jeg forstår IKKE rigtigt hvad du mener med, at YouTube appen ikke skrifter frekvens?

Hilsen Carsten.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Øh youtube appen skifter ikke frekvens på nogle former for android eller apple tv, så det svare jo ikke lige på spørgsmålet.


Hej.

Når jeg går ind i statestik for nørder på YouTube, viser den 1920x1080@24 for den første video
og 1280x720@60 når jeg afspiller den anden. 
Så jeg forstår IKKE rigtigt hvad du mener med, at YouTube appen ikke skrifter frekvens?

Hilsen Carsten.
Godt så. det er det lille øjeblik dit tv går i sort, når du starter en afspilning, og tv'et alt efter mærke skriver den vise billedet nu i 24p fx
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Øh youtube appen skifter ikke frekvens på nogle former for android eller apple tv, så det svare jo ikke lige på spørgsmålet.

Hej.

Når jeg går ind i statestik for nørder på YouTube, viser den 1920x1080@24 for den første video
og 1280x720@60 når jeg afspiller den anden. 
Så jeg forstår IKKE rigtigt hvad du mener med, at YouTube appen ikke skrifter frekvens?

Hilsen Carsten.

YouTubes rapporteringsfunktion viser, hvilken billedfrekvens videoen er i. Den viser ikke, hvilken opdateringsfrekvens app'en - eller dit TV - kører med på det givne tidspunkt.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

  YouTubes rapporteringsfunktion viser, hvilken billedfrekvens videoen er i. Den viser ikke, hvilken opdateringsfrekvens app'en - eller dit TV - kører med på det givne tidspunkt.

Hej.

Tak for forklaringen Rasmus. Jeg tænke, at jeg kunne tvinge et frekvensskift igennem på en nem måde. Men det forstår jeg, var forkert tænkt.

Som jeg ser ovenstående:

Filens fps.
YouTube output fps.
HDMI kablets fps
LG Tv's input fps
og LG TV's skærm refresh rate, som jeg tror at have læst er 120 HZ?

Når I forklarer at YouTube output fps hele tiden er den samme, må jeg spørge om det kun er YouTube App, der ændrer input fps eller om andre Android Video Players også gør det?
Er der en bestemt Android Video Player, der sikrer at input fps også er den fps der overføres i HDMI kablet?

Hvis der er 24 fps ind i LG TV'et, og hvis jeg husker rigtigt at skærm refresh raten er 120 Hz, er det så LG TV'et der konverterer 24 pfs til 120 Hz eller vises 24 fps som 24 Hz?
Eller er det forskelligt fra TV model til TV model?


Det jeg stadig ikke helt forstår er, hvorfor Boksen har så stor betydning for dette frekvens skift. Og IKKE Tv'et?

Og hvis der kommer 24 fps ind i Boksen, Og hvis skærmen har en 120 Hz refresh rate. Hvad er så det store problem, om denne konvertering sker i TV'er eller i Boksen?

Håber i kan gøre mig klogere.

Imens, vil jeg prøve at finde nogle andre filer.

Hilsen Carsten.

 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

  YouTubes rapporteringsfunktion viser, hvilken billedfrekvens videoen er i. Den viser ikke, hvilken opdateringsfrekvens app'en - eller dit TV - kører med på det givne tidspunkt.


Hej.

Tak for forklaringen Rasmus. Jeg tænke, at jeg kunne tvinge et frekvensskift igennem på en nem måde. Men det forstår jeg, var forkert tænkt.

Som jeg ser ovenstående:

Filens fps.
YouTube output fps.
HDMI kablets fps
LG Tv's input fps
og LG TV's skærm refresh rate, som jeg tror at have læst er 120 HZ?

Når I forklarer at YouTube output fps hele tiden er den samme, må jeg spørge om det kun er YouTube App, der ændrer input fps eller om andre Android Video Players også gør det?
Er der en bestemt Android Video Player, der sikrer at input fps også er den fps der overføres i HDMI kablet?

Hvis der er 24 fps ind i LG TV'et, og hvis jeg husker rigtigt at skærm refresh raten er 120 Hz, er det så LG TV'et der konverterer 24 pfs til 120 Hz eller vises 24 fps som 24 Hz?
Eller er det forskelligt fra TV model til TV model?


Det jeg stadig ikke helt forstår er, hvorfor Boksen har så stor betydning for dette frekvens skift. Og IKKE Tv'et?

Og hvis der kommer 24 fps ind i Boksen, Og hvis skærmen har en 120 Hz refresh rate. Hvad er så det store problem, om denne konvertering sker i TV'er eller i Boksen?

Håber i kan gøre mig klogere.

Imens, vil jeg prøve at finde nogle andre filer.

Hilsen Carsten.

 
kodi kan sættes til at skifte tv'ets frekvens på alm. android. ved ikke om plex kan. Jeg ved plex kan det på android tv. grundet til det skal skifte, er for man kan se den rigtigt måde indholdet er filmet. Jeg kører dog selv med det lg kalder for er true motion eller noget i den stil på mit grundig oled. men det gør jeg så ud fra kilde materialet i, så min shield tv eller apple tv ikke først skal lave det om til 50 eller 60p, og så at fjernsynet laver det om igen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 12:19
Hej.

Jeg valgte at downloade de samme to filer, som jeg brugte med YouTube.
Her er MediaInfo for dem:

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : Main@L3.1
Format settings                          : CABAC / 3 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 3 frames
Codec ID                                 : avc1
Codec ID/Info                            : Advanced Video Coding
Duration                                 : 56 s 250 ms
Bit rate                                 : 224 kb/s
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 24.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive


Og

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : Main@L3.1
Format settings                          : CABAC / 3 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 3 frames
Codec ID                                 : avc1
Codec ID/Info                            : Advanced Video Coding
Duration                                 : 1 min 0 s
Bit rate                                 : 276 kb/s
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 30.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive


Og overførte dem til Boksen med FPT og afspillede dem med MX Media Player uden problemer.

Det er først nu til sidst, at jeg ser at den anden fil, er med en FPS på 30. Jeg skal nok finde en fil med en FPS på 60 på et senere tidspunkt.

Hilsen Carsten.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg valgte at downloade de samme to filer, som jeg brugte med YouTube.
Her er MediaInfo for dem:

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : Main@L3.1
Format settings                          : CABAC / 3 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 3 frames
Codec ID                                 : avc1
Codec ID/Info                            : Advanced Video Coding
Duration                                 : 56 s 250 ms
Bit rate                                 : 224 kb/s
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 24.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive


Og

Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : Main@L3.1
Format settings                          : CABAC / 3 Ref Frames
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, Reference frames        : 3 frames
Codec ID                                 : avc1
Codec ID/Info                            : Advanced Video Coding
Duration                                 : 1 min 0 s
Bit rate                                 : 276 kb/s
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 30.000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive


Og overførte dem til Boksen med FPT og afspillede dem med MX Media Player uden problemer.

Det er først nu til sidst, at jeg ser at den anden fil, er med en FPS på 30. Jeg skal nok finde en fil med en FPS på 60 på et senere tidspunkt.

Hilsen Carsten.

Men skifter den frekvens på tv'et? Står der på dit tv den skifter til 24hz eller 24p eller og er der en kort pause med sortskærm mens tv skifter frekvens?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu