recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At gå fra en TV-pakke til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At gå fra en TV-pakke til streaming

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Men skifter den frekvens på tv'et? Står der på dit tv den skifter til 24hz eller 24p eller og er der en kort pause med sortskærm mens tv skifter frekvens?

Hej.

Det kan man vist ikke.

Her er et link 'LG OLED input informations (FPS)'


Quote: 'Most stuff like movies is JUUUST under 24 fps, the actual refresh rate of the panel is 60hz in 4k, and 120hz in 1080p (for the 2017 models).'

Hilsen Carsten.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Men skifter den frekvens på tv'et? Står der på dit tv den skifter til 24hz eller 24p eller og er der en kort pause med sortskærm mens tv skifter frekvens?


Hej.

Det kan man vist ikke.

Her er et link 'LG OLED input informations (FPS)'


Quote: 'Most stuff like movies is JUUUST under 24 fps, the actual refresh rate of the panel is 60hz in 4k, and 120hz in 1080p (for the 2017 models).'

Hilsen Carsten.
Læste det godt. men du kan se om den skifte hvis billedet på dit tv bliver sort i et par sekunder. hvis det ikke gør, så bliver den på 60p og så ser du ikke filmene i den rigtige framerate
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Læste det godt. men du kan se om den skifte hvis billedet på dit tv bliver sort i et par sekunder. hvis det ikke gør, så bliver den på 60p og så ser du ikke filmene i den rigtige framerate

Hej.

Men så er der måske en, der kan fortælle mig, om der findes andre Bokse der kan vise 24 fps i den 'rigtige framerate' på et LG OLED55B6V?
Og om der findes andre OLED TV's som kan skifte over til 24Hz Refresh Rate ved 24 fps? 


Men da jeg overførte 24 og 30 fps filerne til min boks, fandt jeg ud af, at jeg stadig havde 2 test filer fra en anden tråd liggende på min Boks.
Jeg kunne huske, at når jeg afspillede den ene, kunne jeg ikke regulere lydstyrken på min Boks fjernbetjening, men kun på vores LG TV. MediaInfo viste grunden:

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Commercial name                          : Dolby Digital
Codec ID                                 : A_AC3
Duration                                 : 3 min 49 s
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 640 kb/s
Channel(s)                               : 6 channels
Channel layout                           : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 31.250 FPS (1536 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Delay relative to video                  : 25 ms
Stream size                              : 17.5 MiB (6%)
Language                                 : English
Service kind                             : Complete Main

Og jeg checkede så 'REVIEW: H96 MAX with the new Rockchip RK3318 SoC':

Audio test results ved HDMI Output:

Formats DD / DTS 5.1
OK / OK

DD+ / DTS MA
Core

DD True / DTS HR
Core

DD Atmos / DTS X
PCM / Core*


Så jeg skal en af dagene ud og købe et ekstra '4K' HDMI Kabel og rute HDMI forbindelsen via en Yamaha Surround Receiver.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 30-April-2020 kl. 20:19
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Læste det godt. men du kan se om den skifte hvis billedet på dit tv bliver sort i et par sekunder. hvis det ikke gør, så bliver den på 60p og så ser du ikke filmene i den rigtige framerate


Hej.

Men så er der måske en, der kan fortælle mig, om der findes andre Bokse der kan vise 24 fps i den 'rigtige framerate' på et LG OLED55B6V?
Og om der findes andre OLED TV's som kan skifte over til 24Hz Refresh Rate ved 24 fps? 


Men da jeg overførte 24 og 30 fps filerne til min boks, fandt jeg ud af, at jeg stadig havde 2 test filer fra en anden tråd liggende på min Boks.
Jeg kunne huske, at når jeg afspillede den ene, kunne jeg ikke regulere lydstyrken på min Boks fjernbetjening, men kun på vores LG TV. MediaInfo viste grunden:

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Commercial name                          : Dolby Digital
Codec ID                                 : A_AC3
Duration                                 : 3 min 49 s
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 640 kb/s
Channel(s)                               : 6 channels
Channel layout                           : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 31.250 FPS (1536 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Delay relative to video                  : 25 ms
Stream size                              : 17.5 MiB (6%)
Language                                 : English
Service kind                             : Complete Main

Og jeg checkede så 'REVIEW: H96 MAX with the new Rockchip RK3318 SoC':

Audio test results ved HDMI Output:

Formats<span style="white-space:pre">     </span>DD / DTS 5.1
OK / OK

DD+ / DTS MA
Core

DD True / DTS HR
Core

DD Atmos / DTS X
PCM / Core*


Så jeg skal en af dagene ud og købe et ekstra '4K' HDMI Kabel og rute HDMI forbindelsen via en Yamaha Surround Receiver.

Hilsen Carsten.



alle tv kan skifte frekvens. Mi box, Shield tv og Apple tv får tv til at skifte frekvens alt efter app det er dem der på det danske markedet der kan det
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har i den sidste måned fundet ud af, at man rent faktisk godt kan leve uden at have adgang til sport på TV.
Jeg har derfor besluttet at opsige min pakkeløsning hos Boxer, og sonderer pt terrænet for fremtiden. Heraf følger et par spørgsmål, som I muligvis kan besvare.

- Uden Boxer (og dermed uden kort fra Boxer), kan jeg fortsætte som før med at modtager DR som vanligt via antenne?

- TV2 har jeg tænkt mig at streame via TV2 Play, fungerer det fint og uden ventetider via appen?

- Hvis jeg skulle få lyst til at streame sport på et senere tidspunkt, hvilke streamingtjenester findes der så?
Er der en oversigt over sportstreaming et sted på nettet - evt. med priser på de forskellige tjenester?


Tak til alle der har mulighed for at lette min overgang fra fortiden til nutiden

Hej isteen.

For 6 måneder siden skiftede vi fra "Grundpakke + 10 Bland selv kanaler", + Tv i flere rum +2 TV bokse, hos Yousee, og over til IPTV og vi syntes det kører glimrende, og jeg kan "næsten" ikke se forskel i kvaliteten, og alt kører som det skal.
Vi har aldrig fortrudt et sekundt, og vi kan spare 4500-5000 om året, de penge er godt sparet.

Lyder imponerende og det er jo mange penge, men hvad gør man så lige når man ønsker og optage udsendelser streaming virker tungt for mit vedkommende at man skal ind og lede efter udsendelser for at se dem senere, kan det ikke gøres lettere ligsom når kanalerne ligger fast på tv´t som er det optimale

Ja der halter det så lidt, men det lever jeg med.
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu